Is er een mogelijkheid om op één of andere manier de break van een user style één maat langer te maken? Ik kan via de style creator hem niet langer dan één maat instellen maar wil hem twee maten (8 tellen) maken.
Via style creator kan een break/fill-in alleen precies één maat duren, je zou er een wel een intro voor kunnen gebruiken.
Er is buiten style creator ook wel een manier voor, maar dan zal als de lengte van de break 2x zo lang wordt het tempo gehalveerd worden om wel weer precies in één maat te passen. Zie Half Bar Fill hier is alleen het omgekeerde gedaan.
Ik zou niet moeilijk doen, gewoon bijv. intro 1 ervoor gebruiken of 2 fill-ins. Als je een intro gebruikt loopt de style gewoon mooi door als de intro is afgelopen.
Met de ingebouwde styles van de Tyros 4 gebruik ik ook nog wel eens een van de intro knoppen voor een wat meer uitgebreide break, of bijvoorbeeld een fill, en dan de break erna, zo voelt het niet of de fill word herhaald, omdat de break toch net iets anders klinkt dan de fill die je er voor doet.
Goede tip van Wim. Ik heb dus nu intro 1 gebruikt en dat werkt inderdaad wel goed. Ik blijf het wel vreemd vinden dat een break of fill-in niet langer gemaakt kan worden dan één maat. Yamaha zou dat bij een volgende update eens moeten aanpassen.