Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Prachtavond met Martin Harris
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  00:05:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Vanavond (eigenlijk gistervond) mochten wij volop genieten van de kunsten van Martin en de muziek uit de Tyros4.
Martin is eingenlijk 'mister Tyros' en dat is te horen/zien ook! Fantastische vakman met humor en bovenal zeer vriendelijk.

Dank aan Henk Oostendorp voor het organiseren.

Louis
Junior Member

81 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  07:41:09  Toon profiel  Reageer met citaat
sluit me volledig bij deze woorden aan, had in eerste instantie zo mijn bedenkingen toen we er heen gingen maar mijn verwachtingen werden volledig weggevaagd, dit was veruit de beste demonstratie in 10 jaar tyros.

m.vr. groet Louis
Ga naar bovenaan de pagina

Jeepee
Average Member

121 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  08:31:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het gevoel dat ik gisteren gedroomd heb. Op Youtube is hij al zo goed, maar op een podium nog zooooveel beter, ongelooflijk. De man ademt met de muziek, laat de melodieën spreken (hij is gewoon de melodie in plaats van dat hij die naspeelt) en wat een geweldige timing. Ik sta nog steeds helemaal paf van gisteren en kon het dikwijls haast niet droog houden, wat hij ook speelde. Ik heb Purple Rain van Prince nog steeds in m'n hoofd zitten Jeetje, als een muzikant je de muziek kan laten voelen, dan is ie groot. Zijn bescheidenheid siert hem. En zijn humor! En uiteraard super dat Henk en alle medewerkers dit hebben georganiseerd, wat een avond!!!

Groet, Jaap uut Hasselt.

Jeepee

Bewerkt door Jeepee op 15/05/2012 11:05:38
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  08:54:42  Toon profiel  Reageer met citaat
En dan te bedenken dat Martin eigenlijk nooit in het openbaar optreedt. Ik ben toch al het nodige gewend, maar dit vond ik tot nu toe de beste live Tyros-demonstratie die ik heb gehoord en bijgewoond.
Het lijkt wel alsof de Tyros om Martin heen is gebouwd of alsof hij er een onderdeel van is.
Allemaal live gespeeld zonder sequencen of trucs, formidabel.

Ik ben weer heel geïnspireerd door Martin. Het zag er allemaal zo gemakkelijk uit, maar hebben jullie goed op zijn linker hand gelet?
Die was heel druk bezig en een goed voorbeeld van het benutten van Fingered on Bass en AI Fingerd begeleiding.

Henk, bedankt voor het mogelijk maken en organiseren van deze fantastische avond!

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  09:42:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Het was links in de zaal ook goed te volgen hoe hij zijn registration memories gebruikt.
Alles was op volgorde voorbereid. Maar ook binnen één registratie zag je hem vogelen met keyboardinstellingen. De machine is eigenlijk ook letterlijk om hem heen gebouwd.

Ik heb heel veel geleerd. Er is zoveel dynamiek te halen uit de aanslaggevoeligheid. De manier waarop hij styles even stopt voor een natuurlijke timing, wisselt tussen styles binnen een nummer, het was allemaal prachtig te volgen.

Alle respect voor Martin, voor Yamaha, en zeker ook voor Fa Oostendorp. Wauw, wat een avond!!

Jaap
Tyros4fun
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  10:45:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Pracht avond, en subliem spel van Martin Harris, ik heb genoten
Team Oostendorp, weer bedankt voor alle moeite.

Groet
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  11:39:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zat op de eerste rij en heb erg genoten.
Wil ook de firma Oostendorp bedanken voor de geweldige organisatie.
Ik vond het prettig dat het bijna een uur langer duurde dan gepland.

Rene.

Ik heb 'm......de Tyros 4
Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18
Ga naar bovenaan de pagina

Keyboardspeler1949
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  14:41:51  Toon profiel  Reageer met citaat
De superlatieven hierboven kan ik echt volledig onderschrijven. Wat een avond en wat kan die Martin Harris muziek maken. Ik schreef al in het gastenboek: deed me regematig denken aan Danny Dayn die helaas van het keyboard toneel is verdwenen. Naast Martin en het Yamahateam uiteraard ook dank aan Henk Oostendorp en zijn team: geen moeite teveel om het de klant naar de zin te maken. Echt geweldig. Bravo en hulde!

Yvo van Overbeek
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  17:29:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Zijn er al ergens foto’s of video’s van deze avond te bekijken?, ik kon er helaas niet bij zijn.

____________________________________________________________________________

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2985 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  18:42:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi,

Omdat ik weer vroeg mijn bed uit moest had ik het niet zo laat willen maken.
Maar ik was zo geboeid, dat ik toch tot het einde ben blijven zitten.
Kortom ook ik heb genoten van het spel en de getoonde techniek.
Fantastisch. Henk en medewerkers bedankt!!!!
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  18:43:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Het was in een woord,Super .

Helaas mochten er geen filmopname's gemaakt worden,dus zal je vergeefs hierop wachten.

Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

musicmaniac1965
New Member

20 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  18:46:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij deze wil ik van de gelegenheid het hele team van Oostendorp te bedanken voor deze super geweldige top avond!

Ik had meteen de gelegenheid genomen de winkel eens in het echt te bekijken. Er heerst een gezellige sfeer, en alles staat efficient opgesteld, zodat er veel instrumenten bespeelbaar klaar staan! Erg leuk het team achter de site eens aan het werk te zien!

Martin Harris bewees met zijn kennis van de Tyros dat met tijd en passie voor muziek er zoveel meer uit het instrument gehaalt kan worden dan dat ik voor kort mogenlijk hield! Zelf zal ik nooit zijn nivo halen, maar ik heb zeker net zoveel plezier met het spelen op mijn Tyros 4 als dat hij dat heeft! En nu weet ik zeker, dat de limit/grens niet het instrument is, maar de speler, want met veel kennis en passie voor muziek heeft hij mij de hele avond een happy feeling gegeven! Hij is niet alleen een begaafd speler, maar heeft een enorm leuk gevoel voor humor! Ik moest meer dan een keer, hardop lachen, en dat deden velen met mij!

Het feit dat ik uit Delft moest komen, pas om 01:30 weer in bed lag, en de wekker vandaag weer om 06:00 af liep deerde mij niet, ik loop nu NOG met een grijns van oor tot oor!

Oostendorp, Martin Harris, Yamaha, en iedereen die dit mogenlijk hebben gemaakt: Bedankt!

Vriendelijke groeten, Ronald Kattevilder.

Muzikale groeten,

musicmaniac1965
Ga naar bovenaan de pagina

Huib
Average Member

127 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  21:50:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Wij hebben heel veel demonstratie's bij gewoond maar dit was wel de topper, wat een heerlijke avond.

Henk en medewerkers Hartelijk bedankt.
Sander Hartelijk bedankt voor de update

H.G. Huib
Ga naar bovenaan de pagina

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  23:03:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik onderschrijf alle bovenstaande reacties van harte! Ik mocht Martin aan het einde van de avond nog even een handje schudden en heb hem gezegd dat hij mij geïnspireerd heeft, want dat is het enige woord wat ik ervoor kan bedenken. Zelfs zodanig geïnspireerd dat ik direct aan het oefenen geslagen ben met een aantal van de songs die hij heeft neergezet en dan met name uit te zoeken hoe de linkerhand nog beter gebruikt kan worden. Want, wat iemand anders al eerder zei in dit onderwerp, zijn spel met zijn linkerhand was ronduit briljant... zelf de bas-lijn spelen geeft zoveel meer dynamiek aan de muziek, maar oh zo moeilijk (ondervind ik zojuist :) ).

Oostendorp, heel erg bedankt voor deze geweldige avond. Jullie zijn een voorbeeld voor alle instrumentendealers in Nederland door deze extra's voor ons te organiseren (al neem ik aan dat jullie zelf ook heel erg genoten hebben!) . Het was de rit van 150 km heen en terug weer méér dan waard.

Groeten,
Ezra

PS: Heb ook nog even hulp nodig. Bij het laten horen van de choirs vertelde Martin over de boys-choir en hoe ze die in Estland hebben opgenomen. Daarna speelde hij een celtisch-klinkend nummer dat begon met bagpipes en later ook het boys-choir. Weet iemand van jullie toevallig hoe dit heet? Het is behoorlijk bekend, maar ik ken de titel niet en zit me suf te zoeken op Youtube...


Download hier mijn Tyros-songs...
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 15/05/2012 :  23:09:42  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik wil ook graag het hele Oostendorp én Yamaha-team bedanken voor deze geweldige avond.
Van Martin valt nog een hoop te leren, en ik was echt onder de indruk van zijn fantastische optreden.
Ook vond ik de uitleg van de filosofie achter Tyros erg leuk om te horen. Veel wist ik al wel, maar om het zo samengevat te horen te krijgen wekte toch een mooi gevoel van nostalgie op (en dat voor een 21-jarige )

Ik heb ook nog even mogen napraten met Martin en vond dat hij een heel fijn persoon is om mee te praten. Hopen maar dat bij het schudden van z'n hand een beetje superheid aan de mijne is blijven hangen .

Zo, nu gauw weer oefenen!

Groet,
Martijn



Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 16/05/2012 :  16:47:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Zo ZO, wat ben ik op jullie jaloers

Ik kon er helaas niet bij zijn, maar ik weet zeker dat ik heel wat gemist heb.

Ik moet het dan maar doen met de reviews die jullie schrijven
en put daar dan mijn energie maar weer uit.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000