Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Klanken wisselen via O.T.S.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

penderso
New Member

25 berichten

Geplaatst - 22/05/2012 :  13:20:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag, ik ben nu al een tijdje bezig met het verkennen van mijn Tyros 4 en het bevalt mij goed. Toch een vraag aan het panel. Als ik een klank bespeel via het O.T.S. systeem bv. 1 en ik verander dan naar O.T.S. 2 terwijl ik een toets vast hou, gebeurd het dat er een vervelende stoorklank tussen komt. Laat ik eerder de toets los dan gebeurd dit niet. Is daar een oplossing voor ? Ik meen mij te herinneren dat mijn vorige Yamaha toestellen net hetzelfde (foutje) hadden. Hoe lossen wij dit op ? Vriendelijke groeten, Omer

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/05/2012 :  14:55:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Omer,

De stoorklank waarop jij doelt is een bekend verschijnsel en wordt veroorzaakt als er sprake is van wisselende DSP.
Wisselen naar een OTS of klank met bijvoorbeeld een gitaar met distorsion zorgt er dan voor dat de distorsion wordt toegevoegd aan de eerdere klank als je de toets niet hebt losgelaten.

Naast het iets eerder loslaten van de toets is een oplossing op dezelfde Part(bijv. Part Right1)niet te geven.

Hoe je dit wel kunt voorkomen is de klankwisseling plaats te laten vinden door het in- en uitschakelen van de diverse Right-parts.
Bereidt daarvoor de wisseling zowel live als vooraf in registraties voor in de verschillende Right-parts.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000