Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Hoe nu verder met 2 klavieren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  11:21:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hallo,

Inmiddels is mijn gehele setup eindelijk "ready" en kan nu gaan beginnen met nieuwe registraties te maken etc.

Nu weet ik wel dat ik zelf kan bepalen hoe en wat ik gebruik naar mijn eigen instellingen, maar ik vraag me af hoe jullie je tweede klavier gebruiken.

Om met de nieuwe registraties toch een bepaalde logica aan te houden, anders zie je door de bomen het bos niet meer.

Dus resumerend: hoe kan ik mijn tweede klavier het beste gaan inzetten....

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  11:52:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Toine,

Ik weet niet of jouw setup en de mijne dezelfde mogelijkheden hebben.

Maar als ik straks eindelijk eens klaar ben, met mijn geluiden tweaken. Dan ga ik de Kronos splitten.
Vervolgens ga ik de akkoorden van mijn bladmuziek op de Kronos spelen. Dan klinkt op de linkerkant van de Kronos ook nog het left part van de Tyros.
De andere rechterhelft van het klavier van de Kronos wordt gebruikt voor de geluiden van de Kronos zelf.

Als je dus nu nagaat dat de linkerhand op de Kronos speelt.
Dan blijft er dus extra speelruimte over op de Tyros 4.
Daarom verdeel ik straks het klavier van de Tyros 4 in ongeveer gelijke helften. Zodat ik meer solo's tegelijkertijd heb klaarstaan.
Het left splitpunt zet ik dus helemaal op de onderste toets van het klavier van de Tyros. Op die manier creëer ik ruimte voor de andere parts.
Dus bijvoorbeeld right 1 en 2 op de linkerkant van het klavier van de Tyros, en enkel Right 3, op het rechtergedeelte van de Tyros. Ik zal die extra splitmogelijkheid niet altijd gebruiken. Vooral als ik een muziekstuk heb, waarvan ik mooier vind als de layer gebruikt wordt van right 1, 2 en 3 tegelijkertijd. Maar dat noteer ik dan over een poosje op de bladmuziek.

Wat je ook nog kunt doen, is dat je bij de naam van het muziekinstrument die je dus invult bij de registrations, òòk nog de noten aangeeft, die de split aangeven: bijv. C3 Trumpet. Dan weet je gelijk of er bij die registration sprake is van een gesplit keyboard.
Zo ga ik dus straks al mijn registraties maken. Zodat het hopelijk idd. overzichtelijk blijft, en ik door de bomen het bos toch nog kan zien...

De winst is dus, dat je direct ontzettend veel geluiden "klaar" hebt staan. Ik neem aan, dat jij het op deze manier ook zou kunnen doen.

Succes en veel plezier met je nieuwe mogelijkheden.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Bewerkt door New in town op 28/05/2012 11:56:10
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  21:05:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine

Kijk eens bij Rico, dit zijn leuke voorbeelden, misschien helpt dit je verder.
suc6

http://www.youtube.com/watch?v=zBegecD5IXg&feature=related

Groet
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 28/05/2012 21:09:51

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  21:23:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies
...Dus resumerend: hoe kan ik mijn tweede klavier het beste gaan inzetten....

Gr Toine

www.laakies.nl

Begrijp eigenlijk even niet goed waarom je een 2e keyboard hebt gekocht en geïnstalleerd...
Je moet toch van tevoren een idee hebben gehad wat je er mee wilde?

De tips van Newtown zijn duidelijk en bruikbaar, ook al heb je 'alleen' een Tyros en niet nog een Kronos.
Zijn opstelling zou ik ook gebruiken als ik ooit nog eens 2 keyboards ga gebruiken.

Verder, ik denk dat ook forumlid Ruud je een heel eind op weg kan helpen om je combinatie optimaal in te kunnen zetten.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Bewerkt door fransonline op 29/05/2012 09:54:08

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  22:05:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

@Piet: Thanks voor je uitvoerig beschrijving hoe jij het gebruikt.

@Frans: Ik heb het maar gekocht voor de fun
nee, ik wist wel wat ik ermee zou willen gaan doen van te voren, maar ben gewoon benieuwd hoe anderen het 2e klavier gebruiken, want er zijn zoveel mogelijkheden, mischien komen er goede tips hieruit voort....

Daar ik heel mijn registraties opnieuw ga maken is een bruikbare tip altijd welkom.

Gr Toine

www.laakies.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 28/05/2012 :  22:35:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Graag gedaan, ik vind het fun om er over te kunnen vertellen.

Groetjes,
Piet
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000