Auteur |
Onderwerp |
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 11:34:06
|
Beste allemaal
Heeft iemand ervaring met de Austrian piano EXs12 van Korg?
Ik hoor graag van jullie
Groeten Olaf |
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 12:13:10
|
Deze heb ik, ik vind hem geweldig, maar ik hou sowieso van de bosendorfer sound. Ik gebruik hem zelf met name voor new age achtige piano's waarbij ik met name de darker variaties van de piano gebruik. De standaard is voor mij wat te helder en te rock achtig.
Je krijgt er 32 presets bij als je hem aanschaft, maar wat je zou kunnen doen is hem downloaden en installeren dan draait die standaard in demo mode, het geluid verdwijnt dan periodiek, maar dan heb je een indruk van hoe die klinkt.
Wat wil je precies weten van deze piano expansion? |
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 13:17:02
|
Is het mogelijk om deze demo te laden in een 2Gb configuratie? |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 13:44:43
|
Ik denk het wel, de piano is 256 mb in memory. Op je ssd is die 6gigabyte.
|
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 15:40:10
|
Heb je ervaring met de Kronos upgraden: - RAM naar 3Gb - Stille Fan - Grotere SSD |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 16:11:12
|
Ik heb er alleen meer geheugen in (3 gigabyte),
grotere ssd heb ik niet echt nodig op dit moment, zelfs met die 6 gig piano hou je nog wel 10 gigabyte over.
Stille fan zou ik graag willen maar die was er nog niet toen ik mijn kronos liet repareren (nieuw keyboard erin). Maar inmiddels ben ik aan de fan gewend en stoor me er niet meer zo aan als in het begin, dus ik laat het maar zo. |
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 16:34:01
|
Ik denk dat ik 2Gb extra in ga zetten, weet je wat voor een type er bij jouw in zit?
De Fan komt wel een keer als ik de SSD ga ervangen, zit bij elkaar |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 16:47:08
|
Hoi Olaf,
Dat je er 2Gb extra in wilt zetten, kan ik wel begrijpen.
Maar waarom wil je de SSD vervangen? Dat snap ik niet helemaal. Ik bedoel 2Gb er extra bij, geeft toch al genoeg mogelijkheden? Dan hoef je toch zo'n SSD niet te vervangen.
Trouwens is er inmiddels al een stillere fan voor de Kronos beschikbaar? Die ga ik er dan misschien toch wel in laten zetten. Ik vraag me een beetje af, wat zo iets gaat kosten.
Groetjes, Piet |
Bewerkt door New in town op 02/06/2012 16:50:22 |
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 17:11:55
|
Hoi Piet
De huidige 2Gb is net voldoende. Als ik de Austrian piano wil toevoegen heb ik extra RAM geheugen nodig. Maximum bij huidige operating system an Kronos is 3Gb, echter er zitten 2x2Gb slots in. Maw bij toevoeging van extra 2Gb zal er op dit moment maar 1Gb (totaal 3Gb) gebruikt worden.
Andere SSD heeft ook voordelen bij het opstarten, dit wordt sneller. Voor mij heeft dit absoluut geen prio. Het zou eerder zijn dat er te weinig geheugen op zit, voorlopig heb ik genoeg. Dan zou ik gelijk een andere fan er in zetten, omdat deze op het frame van de ssd gemonteerd is
Ik heb geen idee wat dit kost. Ik zag laatst een advertentie van Oostendorp, dat zij 1Gb geheugen en fan twv 75 euro gratis geven bij aanschaf van Kronos. Als je handig bent is het makkelijk zelf te doen, net als ssd en RAM geheugen http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=65348
groeten Olaf |
Bewerkt door Olaf op 02/06/2012 17:17:37 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 02/06/2012 : 17:26:43
|
Hoi Olaf,
Tja op dit moment heb ik toch nog voldoende aan de standaard samples die er in zitten. Misschien over een poosje, als ik eens wat meer wil op dit punt, dus meer geheugen-inhoud nodig heb. Dat ik dan wat extra geheugen laat inbouwen.
Een andere SSD is bij mij nog geen issue... Of hij moet kapot gaan. Een stillere fan zou ik wèl prettiger vinden. En de wat lange opstart-tijd, daar kan ik wel mee leven.
Groetjes, Piet
|
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 22/08/2012 : 01:01:00
|
De Austrian piano klinkt geweldig!!!!!! Met name de heldere presets, rock achtig Helaas wel prijzig
groeten Olaf |
Bewerkt door Olaf op 22/08/2012 01:03:32 |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 22/08/2012 : 14:38:53
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Olaf
De Austrian piano klinkt geweldig!!!!!! Met name de heldere presets, rock achtig Helaas wel prijzig
groeten Olaf
ja prachtige piano, maar nu ik hem al een tijd in gebruik heb valt me op dat ik toch ik vaker de german grand gebruik, dus voor mij zou het de prijs niet waard zijn geweest als ik hem had moeten kopen, echter heb ik hem gekregen en dan is het een mooie aanvulling op de bestaande. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 22/08/2012 : 20:20:14
|
Veel plezier met je Austrian piano, Olaf.
Zelf zal ik geen andere piano-samples erbij aanschaffen. Er zit voor mijn muziekbeleving genoeg aan mooie piano's in.
Zelf zou ik wel willen, dat Korg een aantal mooiere gitar-samples zou uitbrengen. Ik vind toch wel een aantal gitaren te blikkerig overkomen. Vooral de acoustic gitars en steel gitars, zijn echt een stuk minder goed dan de Tyros gitaren. En ik heb echt m'n best gedaan om met tweaken er wat aan te verbeteren. Ik moet wel zeggen. Zelfs die minder goede gitaren van de Korg komen qua volheid en body ver over de Tyros heen. Maar ze missen de sfeer van de Tyros gitaren. Korg zou op dit opzicht nog wel wat van Yamaha kunnen leren, en Yamaha van Korg.
Eigenlijk zou de volheid en de krachtige body van Korg-samples gebruikt moeten worden. Maar dat dan ook de sfeer en warmte van de Yamaha-samples zou worden toegevoegd. Dat zou een super keyboard/synthesizer range betekenen. En tegelijkertijd ook geen discussie meer over welk merk beter is.
Oke, Piet lekker verder dromen... |
Bewerkt door New in town op 22/08/2012 20:22:51 |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 24/08/2012 : 13:55:34
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town Zelf zou ik wel willen, dat Korg een aantal mooiere gitar-samples zou uitbrengen. Ik vind toch wel een aantal gitaren te blikkerig overkomen. Vooral de acoustic gitars en steel gitars, zijn echt een stuk minder goed dan de Tyros gitaren. En ik heb echt m'n best gedaan om met tweaken er wat aan te verbeteren. Ik moet wel zeggen. Zelfs die minder goede gitaren van de Korg komen qua volheid en body ver over de Tyros heen. Maar ze missen de sfeer van de Tyros gitaren. Korg zou op dit opzicht nog wel wat van Yamaha kunnen leren, en Yamaha van Korg.
Eigenlijk zou de volheid en de krachtige body van Korg-samples gebruikt moeten worden. Maar dat dan ook de sfeer en warmte van de Yamaha-samples zou worden toegevoegd. Dat zou een super keyboard/synthesizer range betekenen. En tegelijkertijd ook geen discussie meer over welk merk beter is.
dit kun je nu heel eenvoudig zelf doen: - open google.com - typ in: 49 free guitar soundfonts - je krijgt nu als 1e link een link naar het fruityloops forum thread waar een download link staat voor 49 gratis guitar soundfonts van in totaal 183 MB. - download deze en zet ze op een usb stick
Nu heb je 49 soundfonts met allerlei guitar samples, van jazz tot distorted en van clean tot FX achtige samples. Natuurlijk zit er een hoop troep tussen (lees onbruikbaar) het is immers gratis, maar er zitten tussen die 49 ook een paar geweldige gitaren.
Neem bijvoorbeeld de Clean Guitar SF2. Laad deze in de kronos via het disk menu en je krijgt er een aantal guitar programs bij gebaseerd op nieuwe samples. Deze samples zijn van een hele goede kwaliteit. Pak Clean Guitar program 1 en zet er een chorus IFX 1 in. Hoor hoe de gitaar sterk door verbeterd (veel beter dan de standaard Kronos guitars). Zet daarna het chain vinkje aan naar IFX2 en laad daar de Amplifier IFX. Kies daar 1 van de cabinets of distortion achtige presets.
Klinkt gelijk allemaal super. Zo is het heel simpel om met gratis soundfonts je library gigantisch uit te breiden. Er zitten overigens ook hele mooie akoestische samples in die pack. Dus als je wat tijd eraan spendeerd kun je een hele mooie 'streaming' sample set maken voor je nieuwe guitar library.
Gewoon proberen, het klinkt moeilijker dan het is :)
Ik wil anders op de workshops op 12 september wel even voordoen hoe je van een soundfont je eigen sample set kan maken. Het is zo weinig werk dat dat er nog wel even tussen kan mocht er interesse voor zijn. |
Bewerkt door QuiRobinez op 24/08/2012 13:58:50 |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 24/08/2012 : 14:07:05
|
Hallo Qui,
Ik ga het proberen te doen, zoals je geschreven hebt. Je maakt me wel nieuwsgierig hoe een aantal van die gitaren klinken. Ik had helemaal nog niets met soundfonts gedaan.
Bedankt tot zover, Ik kom er zeker weer op terug. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 24/08/2012 : 15:36:37
|
Hoi Qui,
Inmiddels heb ik de gitars op de Kronos staan. Ik kijk nu in diskmode. Ik zie idd. een folder staan met de naam 49 guitar soundfonts Ik druk op up. En vervolgens zie ik al die files met SF2 logo staan. Ik heb deze vervolgens deze files naar één van de lege progr. banks geappended, Resultaat is dat er niets hoorbaars klinkt als ik er één kies.
Je hebt het ook over Clean Guitar program 1, die zie ik niet eens in het rijtje staan. Er gaat iets niet helemaal goed geloof ik... ;-)
Ik ben hier helemaal onbekend mee, Qui. Ik heb al heel veel progr.sounds zoals ook die van jou, op de Kronos gezet zonder probleem. Maar ik denk dat dit komt omdat het een ander soort files betreft. Ik denk dat ik een stap mis.
Wil je vanaf het moment, dat ik dus die SF2 files zie staan, even zeggen wat ik er verder mee moet doen?
Ter informatie: ik heb nog nooit de Kronos op sample mode gehad. Ik werk op dit moment alleen maar met program mode en combi mode, en natuurlijk global en disk mode. |
Bewerkt door New in town op 24/08/2012 15:48:11 |
|
|
Onderwerp |
|