| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
slhwijnands
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 12/04/2006 : 17:19:08
|
hoi allemaal,
Wie kan me met volgend probleem helpen: Ik heb zelf ooit midifiles gemaakt op de Gem wk4 workstation. Het is m'n bedoeling om alle files die ik in de Gem heb over te zetten naar de T2. Echter als ik deze kopieer naar de T2 gebeuren rare dingen, de bas bijv klinkt een octaaf hoger, tracks worden niet afgespeeld of klinken heel raar, voices komen niet overeen etc.. Wat gaat hier fout? Ik weet niet of het te maken heeft met midiformaat 0 of 1. De T2 herkent een of ander niet. Het heeft voor mij geen zin om alle midifiles opnieuw te gaan inspelen, dit gaat te veel tijd kosten. Wie kan me helpen????
Groetjes Sandy Wijnands |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 12/04/2006 : 18:05:56
|
De T2 kan omgaan met format0, format1, GM, XG, Gs..... noem maar op.
Als de files die vanaf de GEM komen niet goed klinken, is het waarschijnlijk aan de WK4 te wijten, die het niet passende formaat op schijf zet. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je op de WK4 een soort "EXPORT song to GM-format" moet uitvoeren. |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 12/04/2006 : 20:13:10
|
Hallo Sandy,
Ik ben zelf in het bezit geweest van een GEM WX-2 De WX-2 maakt een soort van GEM formaat aan door de midi-file door de destijds in het keyboard aanwezige "midi-file optimizer" te halen. Ik vermoed dat dit ook met jouw GEM is gebeurd. Hierdoor worden de vele (vooral synthesizer klanken) verbonden aan de midi files. Deze klanken zijn niet aanwezig in de T2, dus maakt de T2 er eigenlijk een eigen brouwsel van. Je zult dus handmatig de instrumenten moeten instellen om nog een beetje goed resultaat te verkrijgen. Beter is nog om een formaat van het internet te downloaden die T-Rossie hierboven heeft beschreven.
Succes, Mark |
Bewerkt door Player op 06/11/2008 22:31:46 |
 |
|
|
slhwijnands
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 13/04/2006 : 17:28:17
|
Bedankt voor jullie antwoord!! Ik denk ook dat het te wijten is aan de wk4. Files die ik kopieerde naar de psr-9000 destijds hadden hetzelfde probleem. Ik kon hier en daar wel wat klanken veranderen, aanpassen, maar ook hier werden tracks helemaal niet afgespeeld ongeacht welke klank ik er aan toewees. Maar wat bedoel je met "export song to gm-format" T-Rossie?
groetjes sandy |
Bewerkt door slhwijnands op 13/04/2006 19:05:34 |
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 13/04/2006 : 19:14:05
|
probeer eens deze door psrutti te halen en dan optimailzeren met een secuenser ik bedopel dan de hoogtes
thomusic@home.nl |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 14/04/2006 : 18:03:38
|
Het omzetten van een merkgebonden formaat naar een 'standaard' als General Midi (GM) noemt men op veel apparaten "Exporteren"
Niet alle keyboards kunnen dit overigens. 
|
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 15/04/2006 : 08:49:16
|
Waarom zo moeilijk doen met een extern sequencer programma? Op de tyros zit toch ook een song creator. Daar kun je de midifile uit de wk4 zo in laden en bewerken. Een bepaalde track een octaaf te hoog of te laag? even naar de songcreator : menu digital recording > song creator > tab channel > channel transpose > onderin het display staan dan de CH1 T/M CH8 VOOR CH9 T/M CH16 knopje F. Voor een octaaf hoger +12, en lager -12 dan execute en klaar. De juiste geluiden en effecten track voor track instellen etc... Wel even als je alles ingesteld hebt in de songcreator naar setup > execute en dan opslaan.
In de wk4 kun de songs in een block opslaan extencie *.all of *.blk volgens mij maar ook *.mid. Als je alle in een block opslaat staat daar alles in dus ook de instelingen, user geluiden etc... Wanneer er user geluiden in de song gebruikt zal wanneer je de song als midifile exporteerd geen passend geluid op de tyros laten zien, maar het yamaha logo als geluid. Vaak zijn de geluiden ook als GM midi en kun je veel beter een voice uit de de voice banken kiezen in plaats van de GM2 of GM&XG bank. |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 15/04/2006 : 10:25:26
|
Nóg mooier is : Het ZELF spelen met de fantastische styles van de Tyros2 
Wat mij betreft zijn midi's leuke speel-dingetjes om af en toe 's te luisteren.... maar het speelplezier krijg ik daar niet van. Ooit heb ik een 1 x een midifile gebruikt op de bühne..... ik voelde me op dat moment in 'mijn hemd staan'. (Je bent dan 'dirigent/musicus' áf, dus eigenlijk DJ!)
Let wel, dit is puur mijn persoonlijke beleving... anderen kunnen het best heel anders beleven  |
 |
|
|
slhwijnands
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 26/04/2006 : 18:55:00
|
| Ik weet het, er is niets mooier als ZELF spelen met de styles van T2. Toen ik 7 jaar geleden een toestenist ging vervangen werd alles op midifile gespeeld. Ik moest in tijd van 2 maanden het hele repertoire in me hoofd hebben, spelen + zang. Je hebt dan geen keus als het spelen van die files dan maar. Daarbij moest m'n collega drummer de leadzang gaan overnemen, ik 2e stem. Het was een hels karwei, maar het bleef bij midifile helaas. M'n collega drummer is ook nog es verwend geworden door m'n voorganger met een 'metronoom' op iedere midifile ingespeeld op track 15 van de Gem die dan weer via midi werd uitgestuurd naar een oortelefoontje in z'n linkeroor. Gelukkig heb ik m'n collega zover gekregen om eindelijk es een aantal muziek op style te spelen met de T2. De metronoomfunctie van de T2 kan ik via subuitgang weer uitsturen.....maar het blijft een zenuwspel iedere keer op de bühne, drums moeten uitgeschakeld zijn, metronoom aan, staat alles goed ingesteld en we kunnen weer verder. Vandaar dat ik voorlopig die files uit de Gem wil halen en op de T2 wil zetten, ik wil af van die Gem wk4. Slechts 1 keyboard en dat is de T2 uiteraard. |
Bewerkt door slhwijnands op 26/04/2006 19:02:40 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 26/04/2006 : 19:02:22
|
Aah .... Ik begrijp het Sandy !
Je legt de nummers toch vast in registraties hoop ik ? Met registraties is het zo mooi dat je de nergens 'zorgen' over hoeft te maken (= geen zenuwspel): Drums uit, metro-aan, tempo goed, de juiste style/midifile ..... noem maar op. |
 |
|
|
slhwijnands
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 26/04/2006 : 19:12:48
|
Ik leg alles vast onder een map met registratienummer 1 t/m 8, dat moet je wel wil je geen problemen hebben tijden een optreden. Het is alleen wat onwennig, als je alsmaar verwend bent met die (verdomde) midifiles. Van de ene kant midi klinkt natuurlijk 'profesioneler' als style, de mensen zijn die klanken nu eenmaal gewend. Ga ik "Love is in the air" op style spelen wat blijft er van over?? Snap je m'n dilemma T-Rossie? Ik wil geen (slecht) commentaar van de mensen......we hebben het publiek zelf verwend hiermee! |
Bewerkt door slhwijnands op 26/04/2006 19:23:18 |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3302 berichten |
Geplaatst - 26/04/2006 : 21:50:29
|
Sandy, Heb je al 's geprobeerd hem te spelen met bijv. DiscoHouse-style ? Klinkt best goed, je geeft er een eigen (wijze) draai aan én .... de beat blijft gelijk !! Dit doe ik 100 x liever dan met zo'n midifile 'playbacken'
Wij hebben nooit klachten-, maar wél complimenten gekregen voor het anders spelen van nummers. (in die 35 jaar dat ik al op de bühne sta ) "Als de mensen het origineel willen horen brengen we de volgende keer wel een CD/plaat mee, dan kunnen we ons instrumentarium thuis laten" |
 |
|
|
n/a
deleted
1 bericht |
Geplaatst - 04/11/2008 : 20:11:15
|
| ik heb problemen met t2 aangesloten te krijgen op internet .ik heb met veel moeite drivers op gekregen voor aansluiting t2 naar computer ,dit is me gelukt,ik heb me ook ingelogt op de sit van yamaha .Wie kan mij raad geven .dankt u |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|