Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 toetsenbord
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

korgie
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 06/06/2012 :  13:14:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Afgelopen weekend kwam ik er achter dat mijn toetsenbord van de Kronos niet in orde was.
Als ik op bepaalde toetsen druk hoor je een metaal achtige klik.
Info gezocht op het internet en het probleem bleek vaker voor te komen.
Dus de muziekwinkel opgebeld en het probleem voorgelegd en die gaan met de importeur bellen om te kijken wat er moet gaan gebeuren.
Dus weer even op een telefoontje wachten,ben benieuwd.

Mg:Korgie

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 06/06/2012 :  13:23:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
er zijn 2 bekende problemen met het toetsenbord (geldt alleen voor de 73 en 88 keys), de oude modellen hadden de zogenaamde note cutoff problemen die veroorzaakt werden door het gebruik van een rubber onder de toetsen die een double bounce veroorzaakten. Dit kan door de leverancier vervangen worden.

De metalen klik wordt ook regelmatig genoemd en is een ander probleem, dit komt in de meeste gevallen door de uitlijning van het keyboard in de kronos. Dit kun je vrij eenvoudig zelf oplossen door de schroeven onderop het houten board (dus de case) een beetje los te draaien, vervolgens de kartonnen keyboard spacers tussen de toetsen en de voorkant weer terugzetten (zoals die was toen je hem kocht), en daarna de schroeven weer aan te draaien. In de meeste gevallen is dan het probleem opgelost.

Is eenvoudig te proberen (de kronos hoeft namelijk niet uit elkaar, het losser schroeven (dus niet verwijderen) van de schroeven is al voldoende) en dan ben je je kronos ook niet kwijt als dit bij jou helpt.
Ga naar bovenaan de pagina

korgie
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 06/06/2012 :  13:59:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Qui,

Dank je wel voor de tip.
Ik ga dat morgenvroeg uitproberen,want moet dadelijk gaan werken.
laat ik morgen even weten wat het resultaat is.

Mvg:Korgie

korgie
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 07/06/2012 :  11:49:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Oui,

Ik wilde aan de kronos beginnen dus ik liep eerst even naar de kelder waar ik de doos heb staan maar daar zitten geen keyboardspacers in.
Toen ik mijn keyboard uitpakte zat er alleen een hoes omheen met aan de zijkanten piepschuim.
Ik dacht misschien zitten die spacers er los in de doos bij,maar dat is niet zo.
Dus ik denk dat ik toch zal moeten wachten op een telefoontje van de muziekwinkel.

Mvg:Korgie

lautje
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 05/09/2012 :  09:20:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou gisteren eindelijk mijn kronos gemaakt en heeft een update gehad,plus een groter geheugen en mu op naar 12 sept gr lau

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 05/09/2012 :  13:37:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Tjonge Lau,

Dat heeft toch wel een behoorlijke poos geduurd.
Nou ja, ik ben blij voor je dat het eindelijk klaar is.

Tot volgende week,

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

lautje
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 05/09/2012 :  14:52:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja piet maar als ik jou niet had aangeschreven zat ik nu nog te klooien , dus dit is uitgegroied tot een super forum nog bedankt voor de tip ( een half jaar geleden)en tot 12 sept

Bewerkt door lautje op 05/09/2012 14:55:07

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 05/09/2012 :  15:20:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Lau,

Ja, het is inmiddels een heel informatief forum geworden, met een steeds groeiend ledenbestand.
Dit komt omdat dit forum gerelateerd is aan de muziekzaak van Henk Oostendorp.
Dus, de verkoper zal ongetwijfeld de klant op dit forum wijzen.
De klant komt er vervolgens achter, dat dit een forum is, waar hij zijn vragen kwijt kan.
En waar veel problemen, maar ook de bediening van de Kronos veel duidelijker uitgelegd worden.
In dit geval ook met veel dank aan Qui, die verschrikkelijk zijn best doet, om de mensen met een Kronos vooruit te helpen.
En kijk alleen al naar de workshop, waar het initiatief geheel van Qui afkomstig is.
En wat natuurlijk ook weer een mooi stukje reclame voor Henk Oostendorp is.

Maar ook het laatste stukje wat ik geschreven heb over de midikoppeling Kronos met Tyros,
zal ongetwijfeld worden gelezen. Het had al heel wat vragen en gepuzzel voor het personeel van Oostendorp gescheeld,
als ik toen een forum had gehad, waar dit specifieke midi-probleem op deze manier heel duidelijk zou zijn behandeld.
Ha, ha, dat is toch wel grappig dat ik juist degene ben, die dit nu zelf uitgebreid op het forum heb geplaatst.
Ik weet zeker, dat klanten die ook net als mij een tweede toetsenbord bij hun Kronos aanschaffen,
hier veel aan zullen hebben.

Dus eigenlijk snijdt het forum-mes aan twee kanten.
Wij kunnen hier lekker ons ei kwijt.
En Oostendorp hoeft minder tijd aan aftersale te besteden.
Want zo is het natuurlijk wel.

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

Bewerkt door New in town op 05/09/2012 15:21:42
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000