Ik gebruik nu zolang de korg konos als audio interface. Dit heb ik gedaan door naar global page te gaan en daar naar audio en dan usb 1-2 op l/r te zetten. In mijn daw ook aangegeven dat de kronos de audiointerface is en dat ging allemaal prima. Maar als ik nu een software instrument wil spelen dan hoor ik zowel het software instrument en het instrument wat op de kronos is geselecteerd. Wat moet ik nu instellen zodat ik alleen het software instrument hoor?
dat komt omdat je local control uit moet zetten als je de kronos in een DAW (computer sequencer) gebruikt.
dat doe je als volgt: - druk op de global knop - druk op de midi tab op het scherm - bovenin zie je een vinkje aanstaan bij local control on. - Zet deze uit
nu werkt het zoals je het bedoeld.
als je nu een geluid uit de kronos wilt krijgen, dan kies je in je DAW de midi out: Kronos Sound en dan het midi kanaal dat je wilt horen in combi of sequencer mode.
Het werkt perfect nu. Ik verbaas me iedere keer weer over jou kennis van de kronos. Ik ben blij dat je ook lid van dit forum bent. Hartelijk dank voor de informatie.