| Auteur |
Onderwerp  |
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 12/07/2012 : 09:38:10
|
Piet
Voor het stereo gevoel moet je 2 sets hebben.
Groet Frans
|
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 12/07/2012 : 09:40:23
|
Haha Frans,
Op de seconde af.

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 12/07/2012 : 09:47:27
|
Piet, nog een laatste.
Ik heb opstellingen gezien met 1 set Bose, en verder de orginele boxen die bij de Tyros horen. Ik moet eerlijk zeggen, het klonk niet eens gek, voor thuis gebruik.
scheeld wel 1000 piepers.
Groet Frans
|
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 12/07/2012 : 10:03:39
|
Hallo beide Fransen 
Ik heb me inmiddels al een beetje door de beschikbare topics hier op het forum heen gelezen. De algemene tendens is toch wel positief. Afgezien van een grote zeurkous, die toen nog niet geband was. Wel bijzonder trouwens dat zo'n demonstrateur Wiekman, zich persoonlijk meldt in het hol van de leeuw. Maar goed, de man staat natuurlijk ook volledig achter het product wat hij verkoopt.
Ik heb direct al een "kale" Tyros 4 gekocht, omdat ik mijn luidsprekers steeds via een aparte versterker heb gebruikt. Dus ik heb de standaard boxjes er niet bij. Maar omdat ik toch wel een beetje een perfectionist ben, zou ik net als jullie, waarschijnlijk voor twee gaan. Ik zal deze optie dan ook niet direct verwerpen. Maar zoals ik al schreef in dit topic, het zal me waarschijnlijk uiteindelijk toch wel te duur worden. En dat ik het er niet voor over heb. Maar ze gaan beluisteren is misschien wel riskant.
Omdat ik misschien dan alsnog voor de bijl ga. 
Het is zeker een pluspunt in mijn situatie, dat ik niet de hele paal hoef op te bouwen, maar het kan laten bij één verlengstuk. Dat is visueel toch wat mooier.
Dank jullie wel voor de informatie.
Groetjes, Piet
|
Bewerkt door New in town op 12/07/2012 10:11:01 |
 |
|
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 26/07/2012 : 09:15:17
|
Hoi,
Ik bezit sinds 2 jaar ook de L1 (2x). Al verschillende keren heb ik uit het luisterende publiek mooie reacties gehad over de geluidskwaliteit. Het stereo-effect van de Tyros komt helemaal tot zijn recht.
Met 2 L1's kun je wel een publiek van ongeveer 125 mensen "bedienen". Dat is mede afhankelijk van het geluidsnivo dat ze zelf produceren.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 26/07/2012 : 09:37:13
|
Hallo Hans,
Ja, ik begrijp dat men heel tevreden over de Bose L1 is. Maar het zijn toch wel de kosten waar ik wat tegen aan hik.
Ik ben trouwens sinds eergisteren daadwerkelijk begonnen met het combineren van mijn Kronos en Tyros. De voorgaande tijd heb ik alleen maar geluiden zitten tweaken van de Kronos om te gebruiken samen met de Tyros. Zodat ik nu een snoepdoos heb van geluiden, die nu direct voor me klaar staan. Dit is echt muzikaal genieten. Enfin ik heb dus mijn oude versterker maar eens wat luider gezet, en iets meer treble gegeven, en de bass wat weggedraaid. Ik moet zeggen dat mijn oude luidsprekers toch nog best wel redelijk klonken. Het kan beter, maar voor het geld wat het extra kost voor nieuw... Denk ik toch dat ik dat geld anders ga besteden. Over een poos wil ik mijn bladmuziek via een groter computerscherm afspelen. En dan via zo'n all in one scherm. Zodat je direct het scherm kan bedienen. Dat scherm ga ik dan achter mijn set-up plaatsen. Ik ben nu al bezig al mijn bladmuziek te scannen. Tenminste degene die ik klaar heb. Al twee maar liefst... 
Van de ca. 1200 in totaal. Dus ik ga eerst al mijn bladmuziek klaarmaken en scannen. Het zal daarom nog wel een tijd duren voor dat ik dat scherm aanschaf. Maar ik vermoed dat ik daar toch achteraf voorrang aan zal gaan geven, boven nieuwe luidsprekers. Omdat mijn ogen "zienderogen" achteruit gaan, en ik op de huidige afstand niet prettig meer de muziek af kan lezen.
Maar toch hartelijk bedankt voor je input.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 26/07/2012 09:50:27 |
 |
|
Onderwerp  |
|