Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Bladmuziek
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jennifer
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 12/07/2012 :  10:01:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste forumers,

Ik wilde alleen een website/webshop met jullie delen waar je bladmuziek online kopen kunt. Bestel er zelf mijn bladmuziek weleens, gezien ze een groot assortiment hebben. Geloof de grootste van de Benelux (staat op hun site). In ieder geval heb ik soms weleens oude bladmuziek akkoorden in mn hoofd, maar kan die dan nergens krijgen. Hier kunnen ze het altijd voor je bestellen, dus das wel handig. Dit is de bladmuziek winkel dus voor alle bladmuziek akkoorden/songbooks en meer:

http://www.bladmuziekplus.nl

theplayer
Moderator

3047 berichten

Geplaatst - 12/07/2012 :  10:10:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jennifer,

Welkom op dit forum en bedankt voor deze tip.
Ik denk dat het voor een hoop mensen nuttig kan zijn.
Hoewel er bij Oostendorp natuurlijk ook veel bladmuziek te verkrijgen is.
Ik ben benieuwd wat je zelf doet op het gebied van muziek.
Misschien kun je dat nog eens laten horen.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 12/07/2012 :  10:45:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jennifer

Van harte welkom op dit forum.

Groet
Frans

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 12/07/2012 :  20:20:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Welkom Jennifer,
ik speel eigenlijk alleen uit het hoofd....

Groetjes, Dick
Tyros4
Bose Compact L1
www.dickvisker.nl
http://www.youtube.com/user/dcvis

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 14/07/2012 :  08:49:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Heb jij dan zo'n groot hoofd dick??

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 22/07/2012 :  14:35:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Als je uit je hoofd speelt, heb ik een tip. Omdat het tegelijkertijd noten lezen en de juiste toets te vinden mij ook niet zo gemakkelijk afgaat, zet ik de tekst op papier met tussen de regels veel ruimte voor de akkoorden. Dat werkt ook, en je hebt toch iets om af en toe eens op te kijken.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

Jennifer
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 25/07/2012 :  10:18:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, heb ook niet zo'n groot hoofd hoor, maar past wel veel in, hahaha. Bedankt voor de tip Hanswiel. Is wel een goede van je! Vind het altijd lastig om het uit je hoofd te doen, maar oefening baart kunst en dat zie je ook wel aan m'n vorderingen die ik maak. Het is in ieder geval leuk om met muziek bezig te zijn en afkijken mag af en toe best, toch :)

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 25/07/2012 :  11:34:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel

Hoi,

Als je uit je hoofd speelt, heb ik een tip. Omdat het tegelijkertijd noten lezen en de juiste toets te vinden mij ook niet zo gemakkelijk afgaat, zet ik de tekst op papier met tussen de regels veel ruimte voor de akkoorden. Dat werkt ook, en je hebt toch iets om af en toe eens op te kijken.

wat misschien dan een goede tip is, is gebruik maken van boeken waarin alleen de melodielijn staat in notenschrift met daarboven het akkoord symbool. Op deze manier kun je toch heel snel heel veel nieuwe liedjes leren spelen waarbij de improvisatie vrijheid toch beschikbaar blijft.

Dit noemen ze de Fakebook methode. Dit wordt veel in de Jazz wereld gebruikt waar improvisatie een belangrijk onderdeel vormt van de performance. Tegenwoordig kun je voor alle stijlen fakebooks kopen.

Dit soort boeken kun je in talloze shops online bestellen.
Ik zelf koop veel bij buitenlandse shops omdat het aanbod vele malen groter is en ze vaak ook goedkoper zijn. Mijn favoriete shop is: http://www.sheetmusicplus.com. En tegenwoordig met internet zijn er toch geen grenzen meer waar je iets kan bestellen.

Als je minder avontuurlijk bent aangelegd kun je natuurlijk ook bij amazon of bol of 'terts & toets' bestellen

Als laatste tip:
als je alleen op zoek bent naar de songtekst plus het akkoorden schema dan zijn er legale sites waarop duizenden songteksten staan plus het schema. Je hoeft dan niet zelf de tekst met de akkoorden op papier te zetten, maar deze kun je gewoon printen. Dat scheelt je veel tijd.
Dat kan bijvoorbeeld via deze website: http://www.guitaretab.com/
daar typ je bovenin de naam van de song in, en dan krijg je de tekst en akkoorden te zien.

Bewerkt door QuiRobinez op 25/07/2012 11:52:30

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 25/07/2012 :  14:26:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik ben het helemaal met je eens dat een copie maken veel sneller gaat. Mijn werkwijze heeft als voordeel dat als je zelf met de tekst en de akkoorden bezig bent dat alvast naar binnen komt. Tijdens het typen en daarna de akkoorden met het handje erbij beklijft het wellicht bete.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 25/07/2012 :  15:00:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel
Ik ben het helemaal met je eens dat een copie maken veel sneller gaat. Mijn werkwijze heeft als voordeel dat als je zelf met de tekst en de akkoorden bezig bent dat alvast naar binnen komt. Tijdens het typen en daarna de akkoorden met het handje erbij beklijft het wellicht bete.

ja, dat ben ik helemaal met je eens, als je dat kunt (niet iedereen kan een akkoord herleiden op basis van de muziek die die hoort) dan is dit wel de beste leermethode inderdaad.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000