Auteur |
Onderwerp |
|
Roeland
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 22/07/2012 : 14:12:20
|
Beste mensen, Via Korgie ben ik getipt voor dit forum waar met name ook Kronos kennis aanwezig is. Na in een ver en grijs verleden veel gespeeld te hebben en een daaropvolgende redelijk lange periode van muziekstilte ben ik uiteindelijk overstag gegaan voor de Korg Kronos (het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan). Ik ken Korg vanuit het verleden en ben altijd behoorlijk fan van ze gewesst. De Kronos doet wat dat betreft niet onder. Maar lange tijd afwezigheid betekent ook dat ik weer van voor af aan kan beginnen met het begrijpen van de techniek (mijn voorlaatste aanschaf was een M1 dus dat zegt genoeg denk ik). Ik hoop via dit forum nieuwe ideeen op te kunnen doen en te leren hoe ik het beste de Korg kan gebruiken. met vriendelijke groet, Roeland |
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 22/07/2012 : 16:17:59
|
Hallo Roeland,
Van harte welkom op ons Kronosforum. Met je nieuwe Kronos bevind je je hier in goed gezelschap. En als je vragen hebt, zullen we ze proberen te beantwoorden. Veel plezier met je ontdekkingsreis achter de Kronos.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
korgie
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 23/07/2012 : 09:25:06
|
Hallo Roeland,
Je hebt het forum gevonden zie ik. Van harte welkom. Wil je je Kronos beter leren kennen dan is dit het aangewezen forum.
Mvg:Korgie |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 23/07/2012 : 10:41:20
|
welkom Roeland, veel plezier met de kronos |
|
|
Roeland
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 24/07/2012 : 19:15:57
|
Hallo Piet, Korgie en QuiRobinez. Hartelijk dank voor jullie welkom.
Ik kamp momenteel met 2 zaken. De eerste betreft het converteren van 'Korg' formaat naar WAV. Als ik een nummer dat langer dan 5 minuten duurt wil converteren naar WAV dan converteert hij slecht 4,59 minuut. Ik kan niet achterhalen wat ik fout doe. Ik volg de instructies uit de manual. Ik heb zowel eerst in het interne geheugen geconverteerd en daarna via USB op de computer gezet en ik heb het rechtsreeks op USB geconverteerd. In beide situaties hetzelfde resultaat: na 4,59 minuut houdt ie er mee op. Het origineel blijft overigens (gelukkig) wel intact.
Het tweede punt betreft het 'simpel' toewijzen van effecten aan een geluid (eventueel achteraf na opname, bijvoorbeeld het toevoegen van een echo aan een sequence). Als ik de handleiding lees begint het me te duizelen. Weet iemand of er een simpele(re) manier is om dit te doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet, Roeland |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 24/07/2012 : 19:53:13
|
Hallo Roeland,
Wat betreft het converteren moet ik de vraag schuldig blijven. Daar zal Qui misschien wel een antwoord op weten.
Wat betreft het toewijzen van effecten aan programs of combi's Moet je de tab IFX of MFX activeren. Deze vind je in program-mode, maar ook in de combi-mode. Het doet eerst best wel een beetje onoverzichtelijk aan. Ik zal even kijken of ik het een beetje overzichtelijk voor je op kan schrijven. Ik zal mijn manier van werken proberen te verduidelijken.
Ga ik even voor je opzoeken. Ik kom er op terug.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Hallo Roeland, ik open er even een nieuw topic voor. Omdat we hier op het voorsteltopic zitten. Anders komt het de overzichtelijkheid niet ten goede. |
Bewerkt door New in town op 24/07/2012 21:12:25 |
|
|
Roeland
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 24/07/2012 : 20:01:09
|
Hallo Piet, Hartstikke bedankt alvast. Groet, Roeland |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 24/07/2012 : 21:41:50
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Ik kamp momenteel met 2 zaken. De eerste betreft het converteren van 'Korg' formaat naar WAV. Als ik een nummer dat langer dan 5 minuten duurt wil converteren naar WAV dan converteert hij slecht 4,59 minuut.
4,59 minuten is de default instelling van de korg, dit kun je vergroten door: - op de sampling knop te drukken. - ga dan naar de sectie Rec Sample setup op je scherm en vergroot het getal bij sample time waar nu 4 staat naar bijvoorbeeld 60 (dan kun je een uur samplen, hangt ook af van hoeveel gig geheugen je hebt).
als je een sequencer song wilt omzetten (of het live spelen) naar wav dan kun je er ook voor kiezen om het rechtstreeks op de SSD te zetten. Kies dan bij "save to" in de rec sample setup voor de optie disk.
de effecten beantwoord new in town las ik :)
di |
|
|
Roeland
Starting Member
14 berichten |
Geplaatst - 24/07/2012 : 22:20:07
|
Ha QuiRobinez, Thnx man. Werkt perfect. Ik zag trouwens dat als je vanuit de sequencer mode je opgenomen tracks wilt converteren naar WAV je via de tab Audio in/Sampling de Sample time ook aan kunt passen. Vindt dit maar eens terug in een manual van 300 pagina's . Bedankt voor je hulp! Groet, Roeland |
|
|
|
Onderwerp |
|