Auteur |
Onderwerp  |
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 21:37:58
|
Wat het de scans betreft. Als je die eerst als afbeelding opslaat dan kan je het bewerken in bijv. Paint of elk foto bewerkingprogramma. Met bijv. het gummetje of selectie maken en delete kun je ongewenste stukken wissen Met Image to PDF omzetten naar PDF De tekst en opmerkingen, markeringen etc.. kun je ook met PDF Xchange toevoegen. Dus dat kun je gewoon netjes intypen. Ook de akkoorden kun je overal bij typen.
@Piet: Hoe bedien je straks de PDF’s met touch screen. Heb je zeker een Windows 7 of 8 PC voor nodig?
Groeten Wim
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 21:46:26
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro Hoe bedien je straks de PDF’s met touch screen. Heb je zeker een Windows 7 of 8 PC voor nodig?
klopt, minimaal windows 7, ik heb zo'n touchscreen boven de kronos hangen ervoor. Windows 7 herkent gestures, en maximaal 2 posities tegelijk.
dus bladeren door pdfs doe je gewoon door te swipen op het scherm van rechts naar links, of door 2 keer te klikken. Muis klikken doe je door 2 keer op het scherm te klikken of door met je wijsvinger op het scherm te blijven en dan met je middelvinger te tappen voor de rechtermuisknop.
uiteraard kun je via een pinch beweging inzoomen. Het werkt verbazingwekkend goed terwijl de sensoren eigenlijk in de zijkant van het scherm verwerkt zijn.
in deze video zie je mijn touchscreen in actie. Door de hoek lijkt het scherm niet zo groot, maar het is in het echt toch wel behoorlijk groot (24 inch breedbeeld).
http://www.youtube.com/watch?v=Kd23OjFZjz8
Als je goed kijkt zie je in de video als ik het scherm aanraak ook een muis verschijnen op het scherm (semi transparant). Dit gebruikt windows voor de programma's die niet echt geschikt zijn voor touchscreen, daarmee kun je heel nauwkeurig de muisacties voor wat oudere software bedienen. Maar voor de meeste programma's is het niet meer nodig. |
Bewerkt door QuiRobinez op 31/07/2012 21:47:07 |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 22:04:18
|
Ziet erg indrukwekkend uit en klink fantatisch. Het filmpje heeft zeker mijn interesse gewekt. Betstuurde je nou de Kronos of een plugin? en gaat de IPAD automatisch mee. Gebruik je cubase, welke versie?
Groeten Wim |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 22:11:09
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Ziet erg indrukwekkend uit en klink fantatisch. Het filmpje heeft zeker mijn interesse gewekt. Betstuurde je nou de Kronos of een plugin? en gaat de IPAD automatisch mee. Gebruik je cubase, welke versie?
Groeten Wim
ik gebruik cubase 6.0 op dit moment.
ik bestuurde de kronos, die gekoppeld was via midi naar de DAW, in de DAW had ik een virtueel instrument geladen genaamd: omnisphere waarin ik 7 geluiden had geladen, dus je hoort de Kronos plus de blauw gekleurde sounds van omnisphere vsti.
Doordat ik het zo opgezet had dat die alles wat ik doe live opneemt op aparte sporen kon ik gewoon vrij improviseren in dat filmpje, en het resultaat is dat alles wat ik doe op aparte audio sporen in cubase in realtime opgenomen wordt. Het filmpje legt later uit hoe je dit moet doen in cubase.
Dit is een hele fijne manier van werken, omdat als 1 geluidje je niet bevalt of niet lekker past je toch nog alle andere sporen overhebt.
Het touchscreen gebruikte ik om 1 of meerdere sounds te activeren van omnisphere of juist uit te zetten. Via het touchscreen kan ik ook de latch mode van elke sound activeren, dat zie je mij bijvoorbeeld doen voor de ritme sectie, dan sla ik 1 noot aan en zet dan het geluid weer uit, maar door de latch functie blijft die op die C noot doorlopen.
De ipad is wireless gekoppeld aan omnisphere, vandaar dat je alles wat ik doe op het touchscreen ook op de omnisphere app op de ipad ziet gebeuren. Je zou dus ook alleen de ipad kunnen gebruiken en precies hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen.
echt een handige manier van werken voor als je een beetje live aan het experimenteren bent met wat werkt of niet voor een track. (of als je met vrienden in de studio een jam sessie hebt). |
Bewerkt door QuiRobinez op 01/08/2012 09:51:08 |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 23:20:00
|
Hoi Wim,
Ja Qui heeft z'n spulletjes mooi voor elkaar. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit.
Ik denk dat ik straks zelf een all in one pc aanschaf met windows 7 of 8. En ik hoop dat er in de tussentijd misschien wel een 24 inch scherm op de markt komt, als all in one pc uitgevoerd. En dan ook nog even kijken of bruin het nog kan trekken. Want dat zal niet goedkoop zijn.
Maar dat speelt over een poosje pas, eerst maar eens mijn muziekverzameling inscannen. Inmiddels 4 nummers klaar, en dus ook 4 combi's gemaakt. Dat gaat allemaal best lekker.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 09:54:06
|
citaat: Ik denk dat ik straks zelf een all in one pc aanschaf met windows 7 of 8. En ik hoop dat er in de tussentijd misschien wel een 24 inch scherm op de markt komt, als all in one pc uitgevoerd. En dan ook nog even kijken of bruin het nog kan trekken. Want dat zal niet goedkoop zijn.
dat is inderdaad verstandig, ik heb hier op een test pc windows 8 draaien en die is heel erg gericht op de metro touch screen interface. Dus ik verwacht dan ook dat na de release van windows 8 er een enorme hoeveelheid touch screen based pc's op de markt gaan komen. Dus wachten als je geen haast hebt is zeker aan te raden.
Kwa prijs denk ik dat de touchscreen extra's wel meevallen. Bijvoorbeeld mijn 24 touchscreen was maar 50 euro duurder dan een gewoon 24 inch screen. Dus dat is nog wel op te brengen. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 10:40:38
|
Hallo Qui,
Ik heb via Tyro, al een berichtje gehad, over de HP Z1 all in one, ik geloof zelfs al dat ik 27 inch gezien heb. Niet goedkoop, maar het zou wel datgene zijn, wat ik in gedachten heb.
Maar als ik over ieder aangepast muziekstuk een dag zou doen, zou ik nog jaren bezig zijn. Ik heb dus in de gedachten bij zo'n 50 gescande muziekstukken ongeveer, toch zo'n scherm versneld aan te schaffen. Maar dan wel pas wanneer windows 8 uit is. Maar ik zit een beetje met de esthetische voorwaarden. Het mag niet te veel een rommeltje worden.
Als ik versneld zo'n all in one aanschaf, zit ik met het probleem dat ik mijn oude mappen ook nog recht voor me moet hebben, via de muzieklessenaar van de Tyros. Maar wil ik de all in one goed kunnen combineren, dan zou de all in one monitor op een soort standaard gemonteerd moeten worden, waar een zwenkbare arm aan zit. Zodat dus de all in one standby staat, en met één beweging recht voor mij geplaatst kan worden... Dus even zat van het aantekeningen maken op mijn oude muziek. Heel snel kunnen switchen naar de all in one. Wat voor systemen zijn daarvoor in de handel, vraag ik me af. Ik weet niet zo goed, wat er dan allemaal mogelijk is. Zou ik zo'n nieuwe all in one pc, ook op zo'n standaard kunnen bevestigen? Ik kan hem natuurlijk niet op de muzieklessenaar van de Tyros plaatsen. Dat zal wel te zwaar zijn. Maar ook het risico dat die er af valt, zou ik niet willen nemen.
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 10:47:50
|
citaat: Ik weet niet zo goed, wat er dan allemaal mogelijk is. Zou ik zo'n nieuwe all in one pc, ook op zo'n standaard kunnen bevestigen? Ik kan hem natuurlijk niet op de muzieklessenaar van de Tyros plaatsen. Dat zal wel te zwaar zijn. Maar ook het risico dat die er af valt, zou ik niet willen nemen.
dat bevestigen is geen probleem, schermen kun je aansluiten op basis van een VESA mount. Dat houdt in dat er achter op je scherm een plaatje geschroefd kan worden met 4 schroeven.
Dit geeft je heel veel mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld een VESA mounted arm aan de muur schroeven. Andere oplossingen die ik gezien heb zijn microfoonstandaarden waaraan op het einde een VESA mount is gemonteerd. Wat ook kan is dat je een studiomeubel koopt waarin een vesa mount en notenschrift houder is bevestigd, die zijn wel wat prijziger dan alleen een houder, maar het ziet er wel prachtig uit.
Of te wel, heel veel mogelijkheden waar je uit kan kiezen. Belangrijkste in jouw geval lijkt me dat het in de designstijl van je woning past. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 10:58:26
|
wat je ook nog zou kunnen overwegen is het gebruik van een beamer, ipv een all in one pc. Dan heb je helemaal geen rotzooi en het werkt op je bestaande PC. De besturing doe je dan via een klein toetsenbordje met ingebouwde muis (ik heb er 1 van logitech bijvoorbeeld voor de kronos, en 1 van rubber voor de motif XS)
Die beamer hang je dan aan het plafond en richt je op de muur boven je kronos. Als je dan dat wilt gebruiken haal je de muziekstand even weg en heb je voor je in het formaat die je wilt de bladmuziek op de muur geprojecteerd die je dan kunt bladeren met je toetsenbordje
(je kunt in theorie zelfs met de kronos zelf dat bladeren via de EXT functie, alleen dien je dan op je pc de midi informatie naar keystrokes om te zetten in je pdf viewer wat nogal een technische vaardigheid vereist).
Beamers zijn tegenwoordig heel betaalbaar (helemaal als je ze 2e hands koopt) dus dat is best een esthetisch mooie oplossing lijkt me voor in een woonkamer. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 11:00:54
|
Aan de muur schroeven gaat niet lukken. Ik heb een raam recht voor mij. Niemand kan me zien overigens. Het zal dan waarschijnlijk een microfoonstandaard worden met een VESA mount daarop gemonteerd. Die standaard plaats ik achter mijn setup. Niet echt mooi, maar niet te vermijden, ben ik bang. Mijn setup kan nog wel iets naar voren geplaatst worden, zodat er achter wat ruimte voor plaatsing van de standaard, ontstaat.
Ik zal nu direct eens even googelen op VESA mount mounted, wat er allemaal mogelijk is. |
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 11:03:44
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
Die beamer hang je dan aan het plafond en richt je op de muur boven je kronos.
Helaas heb ik geen muur recht voor me, anders was het misschien wat geweest. |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 11:16:25
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door QuiRobinez
Die beamer hang je dan aan het plafond en richt je op de muur boven je kronos.
Helaas heb ik geen muur recht voor me, anders was het misschien wat geweest.
kun je simpel oplossen, door een electronisch scherm voor je raam te hangen. Zeg maar een filmdoek die je electronisch kunt oprollen in een raamwerkje wat je boven het raam monteert of aan het plafond. Als je dan je scherm wilt gebruiken druk je op een knopje en komt het filmdoek naar beneden voor je raam langs boven je setup, zodat je daar gebruik van kan maken.
Er is echt veel mogelijk hoor :)
wat betreft de VESA mount, waar je vooral op moet letten is de draagkracht, je hebt bijvoorbeeld van het merk K&R een microfoon vesa mount, maar die kan maar tot 5 kilo dragen. Dat is denk ik te weinig als je echt voor 27 inch scherm oplossingen gaat.
|
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 11:31:58
|
Ik heb al eens even gekeken naar dat VESA. Een oplossing zou misschien dit http://www.ergoindemand.com/pole-arms-customized-mounts.htm kunnen zijn. Ik kan alleen niet zien hoe deze standaard op de grond staat. Dat zal wel een driepoot zijn. Maar met zo'n arm, dan zou ik hem weg kunnen zwenken. Ik weet alleen niet of het scherm te zwaar zou worden.
Waar zou je in Nederland dit soort spullen kunnen kopen. Want ik ga zoiets niet uit Amerika laten komen. Ik zou het eerst willen zien. Ik heb zelfs niet eens een creditcard.
|
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 11:37:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town Waar zou je in Nederland dit soort spullen kunnen kopen. Want ik ga zoiets niet uit Amerika laten komen. Ik zou het eerst willen zien. Ik heb zelfs niet eens een creditcard.
kan bijna overal wel, maar dit soort dingen die je nu hebt uitgezocht kun je wel krijgen bij conrad.nl
dan zoeken op VESA, en dan de productgroep: computer en kantoor aanklikken. Ik weet niet welk meubel je nu gebruikt, maar misschien zou je dan zo'n tafel vesa mount kunnen gebruiken, die schroef je via een klem-mechanisme aan je meubel vast en kun je dan kantelen, schuiven etc. Die kunnen schermen tot 15 kg houden.
|
 |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 12:17:21
|
Als het niet op de grond komt te staan, dan zou het aan de Quiklok X vorm standaard van me moeten worden gemonteerd. Ik weet alleen niet of dat stevig genoeg zal zijn. Maar okay, in eerste instantie zie ik al wel wat er mogelijk is en niet mogelijk. Tegen de tijd dat ik ga kopen, zal ik het probleem voorleggen in de winkel. Misschien dat ze daar oplossing hebben. Een beamer met zo'n oprolbaar scherm voor het raam wordt het niet. Dat is geen gezicht hier. En ik vind het gewoon prettiger als het via een computer gebeurt.
Dank je wel voor je advies. |
 |
|
Onderwerp  |
|