Auteur |
Onderwerp |
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 10:56:59
|
Een andere en denk betere optie:
Druk op PART SELECT , RIGHT 1 > VOICE SET (knop5) in onder display zet VOLUME indien mogelijk op 127. De meeste sounds staan standdard niet op het maximum 127.
Zo ook voor RIGHT 2 en 3. Mixer Ballans in stellen en op slaan in een registratie.
Of Sound opslaan. Dit kan zelfs in de USER of Harddisk of USB
Groeten Wim |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 11:09:15
|
Hoi Wim,
Dit is idd. het topic waar hier op gedoeld wordt.
Het is idd. zo, als je drie geluiden gebruikt, dat je dan drie boosters er aan moet plakken. Maar dat komt in ieder geval in mijn situatie bijna niet voor. Je hebt het over voiceset en dan het volume op 127. Dat is dus in de gevallen dat het een heel zachte voice betreft, niet afdoende. Vandaar dat ik dus ook die booster uitgepuzzeld heb.
Je bent weer creatief bezig met je andere mogelijkheden, die je nog voorstelt. :-) Wie weet heeft Rita er nog wat aan.
Zelf blijf ik het doen op de manier zoals ik het nu doe.
Okay, als Rita het topic niet meer kan vinden. Dan begrijp ik dat ze het opnieuw vraagt. Maar dan is de zoekfunctie toch voldoende... Maar goed, is verder ook niet zo belangrijk.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 28/07/2012 11:13:22 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 11:55:57
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Een andere en denk betere optie:
Druk op PART SELECT , RIGHT 1 > VOICE SET (knop5) in onder display zet VOLUME indien mogelijk op 127. De meeste sounds staan standdard niet op het maximum 127.
Zo ook voor RIGHT 2 en 3. Mixer Ballans in stellen en op slaan in een registratie.
Of Sound opslaan. Dit kan zelfs in de USER of Harddisk of USB
Groeten Wim
Hoi Wim
Deze had ik nog niet bedacht, maar werkt perfect.
(nooit te oud om te leren)
Maar bij mij staat alles al op 127, en blijft het voice volume toch minder, vandaar mijn opschroeven
Groet Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 28/07/2012 20:34:17 |
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 17:58:39
|
Ben heel blij! T,euvel is verholpen, ik heb hem in mixing concole op + 3 gezet, en het is na maanden ergenis tot volle tevredenheid nu! Nogmaals dank voor de hulp grtz ryta |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 20:28:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door rita
Ben heel blij! T,euvel is verholpen, ik heb hem in mixing concole op + 3 gezet, en het is na maanden ergenis tot volle tevredenheid nu! Nogmaals dank voor de hulp grtz ryta
Ook weer uit de problemen, Suc6 Maar sla wel alles even op onder een b.v. Registratie.
Groet Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 28/07/2012 20:39:20 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 20:43:16
|
MASTER COMPRESSOR settings kun je er 5 van opslaan in de USER MEMORY.
Of heeft Rita het ergens anders over?
Groeten Wim |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:01:31
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
MASTER COMPRESSOR settings kun je er 5 van opslaan in de USER MEMORY.
Of heeft Rita het ergens anders over?
Groeten Wim
Hoi Wim
Rita heeft het over het zelfde denk ik, maar als je een aantal Reg's heb staan, moet je toch deze gaan aanpassen, en kom je aan 5 tekort. Of zit ik nu verkeerd ?? kan ook nog.
Groet Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 28/07/2012 21:02:25 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:08:49
|
Ze heeft het over "mixing concole op + 3 gezet"
Waarvan dan?
Groeten Wim |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:11:53
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Hoi Rita
Dit is een terugkomend probleem bij de T4, ik los het zo op:
Ga naar mixing cosole / CMP / Cam ofset / en schroef het volume op b.v. +2 of +3 naar gelang je wensen.
Daarna naar Balance, en stel de te harde patijen in op jou gewenst volume, de voices kan je laten staan op het opgeschroefde volume. Zo maak ik mijn regristraties, en werkt perfect.
Bij het opstarten van de T4, zet ik hem gelijk al op +3
Suc6
Groet Frans
Wim
Ik denk dat hier hierover gaat.
Groet Frans
|
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:44:52
|
Snik, snik, snik...
Ik lig er uit met mijn booster...
Groetjes, Piet |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:46:44
|
"CMP / Cam ofset" moet natuurlijk "GAIN OFFSET" zijn en is inderdaad de MASTER COMPRESSOR.
En die kun je niet in een registratie opslaan. Wel kun je 5 USER Master Compressor instellingen opslaan.
Groeten Wim |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 22:04:36
|
En dat komt dan weer overeen met wat Frans al eerder gezegd heeft. Namelijk: "Bij het opstarten van de T4, zet ik hem gelijk al op +3". Dus dat geeft al aan, dat Frans niet iets opslaat, maar elke keer de compressor hoger zet als ie de Tyros aan doet.
Maar ik vroeg me idd. al af wat de cam ofset, moest zijn,
Het grappige is dus dat in mijn booster, de gain dus ook aangepast is. Dus Frans zijn idee en mijn idee gaan van hetzelfde principe uit. Alleen die van mij kun je saven. De master compressor van Frans dus niet.
Groetjes, Piet |
Bewerkt door New in town op 28/07/2012 22:05:27 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 22:21:51
|
De master compressor kun je wel opslaan. Er zijn hiervoor 5 user plekken voor.
Je hoeft er maar 1 keer één aanpassen en op te slaan op 1 van de 5 users, onder in TYPE kun je die dan kiezen.
Alleen de master compressor geldt voor het hele keyboard met uitzondering van de Audio.
Groeten Wim |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 22:57:32
|
Oke Wim,
Bedankt, ook weer wat geleerd. Ik ben eerlijk gezegd ook redelijk onbekend met de master compressor. Die staat bij mij altijd nog op de fabrieksstand.
Dan zijn er dus verschillende systemen waar men nu uit kan kiezen.
Groetjes, Piet |
Bewerkt door New in town op 28/07/2012 22:59:20 |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 07:21:56
|
Hallo,
Al die mogelijke 'oplossingen' zijn mooi, maar ik vraag me af of er niet iets anders aan de hand is. De reden is dat ik sommige voices zelfs te hard vind. De Tyros 4 heeft een zeer grote dynamiek, die wordt beïnvloed door de aanslag. Sla je hard aan op het keyboard, dan denderen die klanken je boxen uit. Ik vraag me dus af of het niet komt door een te soft aanslagspel. Je kunt je aanslag controleren door een een stuk op te nemen met de midirecorder. Via digital recording > Songcreator > Tabblad 1 - 16 kun je dan zien wat voor aanslagvolume je hebt gebruikt. Meestal zou dit moet liggen tussen de 80 en de 120. Vaak zitten ex-organisten hier een heel eind onder. Die zijn gewend om hun vingers neer te zetten, omdat een orgel niet aanslaggevoelig is.(Initial Touch off) Een pianist zal daar veel minder last van hebben, daar die echt aanslaan. Let b.v. maar eens op een demonstrateur die alleen de OTS gebruikt. Daar klinken de voices altijd voldoende luid. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Onderwerp |
|