| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
Tyros5frans
Average Member

138 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 19:09:46
|
Wie van jullie heeft daar ook last van dat het geluid blijft hangen. Als ik mijn tyros3 aanzet en ik afwacht tot hij alles heeft geladen, en dan ga spelen heb ik geen last als ik bijvoorbeeld flute speel dit zonder gebruik te maken van de registration memory. Maar ga ik nu een nummer spelen met registration memory (bijvoorbeeld strings) of wat er toevallig in staat , en ik wil weer naar flute dan krijg ik een ander flute dan eerst. Wil ik de oude flute weer terug dan moet ik de tyros uitzetten en op nieuw opstarten. Nu is mijn vraag is dat normaal of doe ik iets verkeerd om de orginele flute terug te krijgen. HEB TOEN BIJ OOSTENDORP DAAR OOK OVER GEHAD MAAR KREEG GEEN GOED ANTWOORD. |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 20:21:01
|
Hoi Frans,
Soms heb ik er ook last van, bij mijn Tyros4. Er blijft soms wat hangen, en met geen mogelijkheid krijg ik het dan weg. Hier mist wat mij betreft dan toch een soort panic-knop, die je in kunt drukken, en dat dan het geluid verdwijnt. Het komt bij mij soms nog wel eens voor, als ik een combi aan het maken met m'n Kronos. Ik maak dan vermoed ik een handeling, die de Tyros niet leuk vindt. Maar tot nu toe alleen op dat moment. Het enige wat me dan rest, is idd. de Tyros uitzetten. En na 10 tellen ongeveer weer aandoen.
Het is me nog niet gebeurt tijdens het spelen van een muziekstuk, wat me echt heel vervelend zou lijken. Alleen dus tijdens de registratie voorbereidingen, als ik aan het tweaken ben met de geluiden.
Ik vermoed, dat het bij mij door de midi-verbinding veroorzaakt wordt. Voorheen had ik hier nooit last van.
Jij hebt toch ook jouw Tyros midi-gekoppeld? Of vergis ik me nu met iemand anders.
Groetjes, Piet
|
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 20:40:04
|
Ik denk dat Frans dat anders bedoelt.
Dat wanneer de Voice set FLUTE wordt gekozen er een andere flute voice wordt geactiveerd dan wanneer er na het laden van een registratie en dan weer Voice set FLUTE wordt gekozen.
Dat is goed mogelijk en volstrekt normaal.
Groeten Wim |
 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 20:56:33
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyro
Ik denk dat Frans dat anders bedoelt.
Dat wanneer de Voice set FLUTE wordt gekozen er een andere flute voice wordt geactiveerd dan wanneer er na het laden van een registratie en dan weer Voice set FLUTE wordt gekozen.
Dat is goed mogelijk en volstrekt normaal.
Groeten Wim
Hoi Wim
Ik zou graag willen weten waarom en om welke reden het normaal is, want als ik overschakel van Reg.1 naar b.v. Reg.2, wil hij weleens in de pasgespeelde / vorige Reg. beginnen, en na een paar seconde springt hij dan over naar de gevraagde Reg. Ik geef mijzelf de schuld, aan het te snel schakelen ??? Alles heb z'n tijd nodig, denk ik.
Groet Frans
|
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:07:00
|
Dat het soms even duurt ligt er vaak aan dat er verschillende effect instellingen zijn tussen 2 registraties. Ja dat heeft soms even tijd nodig en klinkt soms daardoor vervormd bij een snelle overschakeling.
Maar wat ik bedoelde is: Waanneer je de Tyros aan zet de 1e voice van bijv. Voice section FLUTE wordt geactiveerd.
Dit is na gebruik van een registratie en dan weer Voice section FLUTE kiezen niet altijd weer de 1e voice.
Groeten Wim |
 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:14:29
|
OK begrepen en bedankt.
Groet Frans
|
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 21:41:58
|
Dan kom ik nog even met mijn vraag, Wim.
Ha, ha je hebt het wel druk vanavond. Waar zou het aan kunnen liggen, dat ik dus tijdens het maken van een combi wel eens last heb van de Tyros, dat die dan met een bepaald geluid blijft hangen. En volgens mij is dat het geluid wat op dat moment dan door de left van de Tyros in gebruik is. Dus de left van mijn combi. Het is wel vervelend, dat ik dan soms de Tyros uit moet schakelen... Het komt niet elke keer voor. Dus, ik vind het wel vreemd...
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 22:11:23
|
Ik denk dat je dan een soort midi dump veroorzaakt en er SYS/EX midi signalen worden verstuurd.
Stuur je ook instellingen van de Kronos naar de Tyos. Als dat niet het geval is zou ik en de midi filter instellingen van de Tyros en/of de Kronos zo instellen dat de Tyros geen SYS/EX van de Kronos kan ontvangen.
In de Tyros : Funtion > Midi > Edit > Tab System > 3 Message SW > Receive SYS/EX. op OFF. Eventueel op Kronos de SYS/EX TX/output ook uitschakelen.
Groeten Wim
|
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 28/07/2012 : 23:09:24
|
Nee, er gaan volgens mij geen instellingen van de Kronos naar de Tyros.
Alleen van de Tyros naar de Kronos. Ik heb alle midifilters van de Kronos op uit staan. Dus niet rood aangevinkt. Ik lees daar tussen al die filters geen sys/ex tx/output. Maar ik zal eens kijken of ik de sys/ex aan kan passen in de Tyros. Dat moet lukken zoals je het nu beschrijft, maar dat ga ik morgen doen.
Nu krijg ik slaap.
Groetjes, Piet |
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 10:23:03
|
Hallo Wim,
Inmiddels heb ik de sys/ex receive op off gezet. Ik kan gewoon mijn ding blijven doen. Dus ik wacht in eerste instantie maar eens af, of dat blijven "hangen" van zo'n toon, nog weer voor komt.
In eerste instantie bedankt maar weer.
Groetjes, Piet
|
Bewerkt door New in town op 29/07/2012 10:23:37 |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 11:41:41
|
Als iets blijft hangen kun je ook in de midi setup even op midi off zetten en weer terug.
Groeten wim |
 |
|
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 12:12:14
|
Oke, dan doe ik dat de volgende keer, als het weer voorkomt. Handiger, dan totaal uitzetten in ieder geval.
Groetjes, Piet |
 |
|
|
Tyros5frans
Average Member

138 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 12:43:29
|
bedankt allemaal voor de reactie. Het heeft totaal niets met midi te maken ,het gaat hier om een kale tyros ( dus geen stikje er in of midi via de hardeschijf ophalen). Volgens mij heb je een standaard geluid als je hem aanzet ,maar ga je er iets bij doen of veranderen (registratie b.v. ) dan kun je niet terug naar het standaard geluid. Dan is het net of er een galm of dergelijke bijft zitten.
Groetjes tyros3frans
|
 |
|
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 13:29:24
|
Even out of the box:
Heb je een sustainpedaal aangesloten? Het kan zijn dat de polarisatie bij een gekozen registratie verkeerd heeft gestaan, waardoor sustain is ingeschakeld als het pedaal niet is ingedrukt en uitgaat als je het pedaal indrukt. Dit kan als hangend geluid worden uitgelegd.
De polarisatie ( - , + ) kun je checken/veranderen via: Direct Access -> voetschakelaar indrukken -> + of - wisselen.
Mocht dit de oorzaak zijn, dan de juiste instelling in een registratie opslaan en van daaruit je nieuwe registraties maken.
Groet, Ruud |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|