Auteur |
Onderwerp |
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 11:42:00
|
Hallo
Ik wil het toch nog maar eens vragen n.a.v. http://www.youtube.com/watch?v=JahmgMw996w&feature=g-all-c Ik begrijp er echt niks van.....bijv rond 2.45 komt er ineens een piano arpeggio om de hoek kijken terwijl die vent niks doet.....spelen die nu in zo'n geval met een goede MIDI file mee,orkestband op de achtergrond.Kortom ik zou jullie willen vragen kijk eens aandachtig naar dit filmpje en luister eens aandachtig naar (in mijn ogen prachtige )melodie en zeg me aub hoe hij dat geheel "flikt" Groeten Ton P.S. ik heb en dubbel manuaal T4 ..... |
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 12:03:02
|
Die vent doet een heleboel.
En hij is bovendien zeer muzikaal. Wat mij betreft haalt hij alles uit zo'n opstelling wat je er uit kunt halen. Vooral de overgangen van Tyros naar het onderste keyboard gaat professioneel. En ik zie er niks aparts aan. Misschien dat er idd. iets van een arpeggio op een midifile meeloopt. Maar wat dan nog. Hij koppelt het geheel prachtig aan elkaar. Een mooie rhumba. Latijns-Amerikaans. Niet helemaal mijn stijl. Maar af en toe speel ik ook wel zulke muziek.
Ik begrijp niet helemaal wat je niet begrijpt. Wat hij "flikt" is een stukje muzikaal kunnen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 12:31:04
|
luister eens naar de vioolpartij daar is toch veel wat hij niet speelt wat toch te horen is.....ik bedoel het ZEKER niet negatief ALS het zo zou zijn dat hij met een midi file meespeelt maar zou het gewoon graag weten wat anderen er van denken dat ik denk dat er een midi file meeloopt.....jongejonge wat moet je je toch voorzichtig uitdrukken op zo'n forum..... |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 13:21:00
|
Ik begrijp deze post wederom niet.
Ik heb mijn mening gegeven, zijnde één van die anderen, wiens mening je vroeg. Ik kan er weinig aan doen, als de realiteit van mijn antwoord je niet bevalt.
En ja, je hebt zeker gelijk. Als je vindt dat je je voortaan voorzichtiger moet uitdrukken, dan moet je dat vooral doen.
O ja, Bonfire wat mij betreft discussie gesloten.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 14:32:50
|
Hallo Ton,
Om een antwoord te geven op jouw vraag en enige toelichting: Ja, er speelt een midifile mee. Dit is Rico en na het beluisteren en bekijken van je youtube-link zie je meerdere uploads van zijn opnames. Je kunt zien dat hij er veel lol in heeft , een stukje show niet schuwt en lekker "in het nummer zit".
Door live mee te spelen en enkele sporen "uit" te zetten of zachter kun je veel plezier beleven op deze manier. Met een midifile ben je gebonden aan hoe het is ingespeeld (door anderen of door jezelf), hoewel je met de 4 Songpositiepunten enige flexibiliteit kunt behalen. Met een Style, wat eigenlijk ook een soort midifile-begeleiding is, bepaal je live je akkoorden, duur en volgorde.
Meespelen met een midifile vergt ook de nodige oefening. Zo zul je veelal de hoofdmelodie moeten leren spelen. Wat meer gevorderd kun je je eigen interpretatie aan de song geven. Ook de juiste registraties maken om snel van instellingen en klanken te kunnen wisselen. Rico bedient de registraties soms met de hand en soms met de voetschakelaar.
Groet, Ruud |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 18:57:15
|
Als er niets positiefs over iemands bijdrage kan worden gegeven kun je er ook voor kiezen om gewoon niet te reageren ;-) |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 19:37:13
|
Ruud Bedankt voor je bijdrage!! |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/09/2012 : 21:18:07
|
Hoi Bonfire,
Ten eerste is "Rico" erg muzikaal en beheerst het keyboardspelen, want dit kun je niet faken zonder enige kennis.
Hij gebruikt in de meeste youtjoep video's een midifile die meeloopt, echter heeft hij sommige sporen uit staan.
Ook beleeft hij veel plezier hieraan, en is een grappige leuke entertainer op de filmpjes. voordat dit filmpje tot stand is gekomen zijn er al luttige uren aan besteed om het op deze manier te presenteren.
Ik was voorheen ook geen voorstander van midifiles, maar toch kun je hier verbluffende resultaten bereiken.
Maar schrijf een bericht op zijn youtube, en antwoord krijg je altijd!!
Als je luistert naar de uitvoering titel "Hey"(jullio iglesias) van Rico zie hier:http://www.youtube.com/watch?v=zBegecD5IXg&feature=channel&list=UL klinkt deze voller en volwassener door de midifile-achtergrond begeleiding.
deze heb ik zelf zonder midifile gespeeld met een standaard style uit de Tyros 4 zie hier en luister naar het verschil: https://www.box.com/s/d9e718981ce80218de3c
Ik bedoel maar, de Tyros heeft ongekende mogelijkheden die je voor jezelf moet gaan kiezen hoe en op welke manier je het wil gebruiken.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 17/09/2012 21:24:25 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 18/09/2012 : 20:24:45
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bonfire
Kortom ik zou jullie willen vragen kijk eens aandachtig naar dit filmpje en luister eens aandachtig naar (in mijn ogen prachtige )melodie en zeg me aub hoe hij dat geheel "flikt"
Hallo Ton,
kijk naar het het style/ritme lampje op de T4. Dit knippert niet, dus speelt Rico NIET met een style mee. De Roland G-70 (onderste manuaal) zou in principe de style kunnen genereren, maar ook daar knippert het style lampje niet. Kortom, het is geen style.
Blijven over: meespelen met een MIDI file of audio (MP3)file.
Met de gebruikte camerahoek is het lastig vast te stellen, maar het lijkt er op dat de MIDI player van de Tyros 4 niet knippert, en dus niet meespeelt. De MIDI speler van de G-70 kan ik niet zien; die zit verstopt onder de T4.
Aangezien Rico "uit het niets" lijkt te beginnen met spelen, ga ik er van uit dat hij mee speelt met een orkestband. Het lijkt alsof hij die start op zijn PC.
Dus het antwoord op je vraag "Hoe doet hij dat toch?" zou ik zeggen: MP3 bestand!
In een ander filmpje verwijst Rico naar tmfonline.com, dus ik vermoed dat hij daar de MP3 heeft gekocht.
Maarten
P.S. Disclaimer: ik heb geen enkele relatie met tmfonline. |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 19/09/2012 : 20:14:58
|
hallo het blijkt een NL-er te zijn!!!Ik heb het hem net via YT gevraagd.......ben benieuwd of hij antwoordt maar het lijkt een heel sympathieke kerel!! |
|
|
Rico
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 19/09/2012 : 22:47:29
|
Hoi Allemaal,
Eigenlijk staat het allemaal al hier beschreven ik gebruik midi daar trek ik wat uit en zet me zelf daarin thats al tis gewoon het zelfde spelen als met een style alleen 1 moeilijk probleem voor een hoop mensen denk is dat de midi file gaat natuurlijk gewoon door net als een band en je hebt natuurlijk maar twee handen De reden waarom ik zo graag zo speel is dat ik altijd graag het origineel heb en daar dan me eigen interpretatie aan geef En de voornaamste reden dat ik midi gebruik is voor de bas en de drums Maar goed neemt niet weg dat ik ook met styles speel ook dat is te zien op YT maar het ligt voor mij aan het liedje wat ik doe Ik lees geen noten heb nooit les gehad doe alles puur op gevoel.
Een goed voorbeeld is mijn laatste opname Besame Mucho In samenwerking met TMF van Klaus Wunderlich Ivm de style van spelen en de drums En dat geld overigens ook voor Tico Tico
Nou meer kan ik er niet van maken das alles wat ik doe :)
Met Vriendelijk Groeten Rico |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 20/09/2012 : 07:19:43
|
Rico welkom op het forum!!! |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 20/09/2012 : 09:18:00
|
Hoi Rico,
Van mij eveneens welkom gewenst.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 20/09/2012 : 09:59:20
|
Hallo Enrico
Welkom, Ik volg je al een zeer lange tijd, en elke keer ziet het er weer goed uit.
Proficiat.
Ton-Bonfire.
Hiermee zijn gelijk jou en andermans vragen beantwoord, ik was toch ook wel benieuwd.
Groet Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 20/09/2012 20:00:50 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 20/09/2012 : 14:06:39
|
Hallo Rico, Welkom op het forum.
Groet, Ruud |
|
|
Evert
Average Member
124 berichten |
Geplaatst - 20/09/2012 : 14:56:41
|
Als jullie goed opgelet hebben kun je zien dat de song wordt afgespeeld met de harddisk. Aan het einde van het lied zet hij deze uit?
gr. Evert |
|
|
Onderwerp |
|