Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Registration Bank Memory Editor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MattOnTheNet
New Member

45 berichten

Geplaatst - 03/10/2012 :  10:46:02  Toon profiel  Reageer met citaat
In mijn laatste post (meerdere voices onder één knop) meldde ik dat het programmeren van namen in de reg. bank en behoorlijk monnikenwerk was en dat er eigenlijk een progje moest bestaan. Na het afstruinen van het web, kwam ik inderdaad zo'n programmaatje tegen en wel uit Denemarken maar wel met ondermeer een Nederlandstalige GUI. http://www.kwmusik.dk/Tyros/?id=4

Ik heb het geprobeerd en het lijkt op eerste oog heel bruikbaar! De registratie files moeten wel bewaard zijn op "HD1" zodat de PC toegang heeft tot de interne HDD van de Tyros. (Tyros uitzetten, MusicFinder indrukken, vasthouden en de Tyros 'aan' zetten). De software is 'DonationWare' hetgeen betekent dat de maker ervan het programma vrijelijk ter beschikking stelt maar verwacht dat je, zeker als je professioneel bezig bent, een kleine donatie geeft.

Groeten,

Matt

P.S. Het kan zijn dat ik het wiel opnieuw probeer uit te vinden maar denk dat een heleboel newbies (waaronder ik mijzelf reken) het wel leuk zullen vinden!

Bewerkt door MattOnTheNet op 03/10/2012 13:18:17

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 03/10/2012 :  22:28:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Matt,

Ik snap niet dat je dit monikkenwerk vindt als je de namen wilt bewerken.

Als je snapt hoe het met de Tyros moet is het zo gebeurt, ook kun je de tyros aan de pc hangen en dan de namen heel simpel wijzigen.

Lijkt me allemaal beter als weer een programma leren te kennen hoe dat werkt.... kun je je beter toeleggen hoe de Tyros zelf werkt!!

Maar ja ieder zijn eigen mening hierover.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

MattOnTheNet
New Member

45 berichten

Geplaatst - 04/10/2012 :  09:06:07  Toon profiel  Reageer met citaat
kun je je beter toeleggen hoe de Tyros zelf werkt

Precies. Daarvandaan viel het me op. Om dan tot de ontdekking te komen dat het invoeren van "Murder on 7th Avenue" met de knopjes op de Tyros beduidend langer duurt en helemaal als je ook de beschrijvingen bewerkt die onder knop 1 t/m 8 liggen. Wanneer je net als ik de PC toch al had aangesloten om Cubase en Sibelius te laten draaien, is dat gewoon gemakkelijker. En de leercurve voor die editor? Het programma is ongeveer even complex als Boter-Kaas-en_Eieren, met andere woorden, leertijd ongeveer 3 seconden. Maar goed, het kan zijn dat je een lactose-intolerantie hebt...

Bewerkt door MattOnTheNet op 04/10/2012 09:06:51
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000