Auteur |
Onderwerp |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 14/10/2012 : 08:02:23
|
Hallo, Ik weet dat ik waarschijnlijk een heel domme vraag stel, maar kan het toch niet laten dit te doen
Zou het eigenlijk mogelijk zijn om bijvoorbeeld de stem van een goede zanger of zangeres op te nemen en in een keyboard (tyros) te steken zodat je per noot de eigen opgenomen stem hoort en kan meespelen met de styles.
Indien dit kan, welke apparatuur zou je daar dan voor nodig hebben ?
Muzikale groet, Ronny |
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 14/10/2012 : 15:36:05
|
Daar heb ik ook al menig hoorfdbrekens over gehad maar volgens mij is dat niet mogelijk, tenzij iemand dat wel weet maar ik kreeg het niet voor elkaar...
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 14/10/2012 : 17:37:43
|
Hoi Ronny,
Je kunt .wav files aan toetsen koppelen. Het punt is alleen dat je niet complete teksten op volgorde kunt laten afspelen, terwijl je zelf speelt.
Je zou wel de zangpartij in zijn geheel kunnen opnemen als een enkele .wav en onder 1 toets plaatsen, die je constant ingedrukt houdt. Maar da's niet zo heel praktisch natuurlijk.
Zelf heb ik eens een Windows voice gemaakt (gewoon om eens te experimenteren met de Voice Creator) door alle geluidjes van Windows XP aan verschillende toetsen te koppelen. 't Is geen gemakkelijk werk, maar leverde in de band wel wat grappige momenten op
Ik heb nu weinig tijd, dus ik zal later vanavond misschien eens posten hoe het werken met de voice creator in z'n werk gaat. Tenzij een ander zich natuurlijk geroepen voelt.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 14/10/2012 : 18:26:33
|
Neem de zang/sound op. Afhankelijk van je wensen kunnen dit zangfrases of aangehouden toonhoogte zijn. Sla de opnames als wav-bestanden op in het format 44.1 kHz 16 bits.
Als je nu de wav-bestanden wilt koppelen aan individuele toetsen of toetsbereiken, kun je e.e.a. nalezen in mijn reactie in o.a. dit topic.
Met de zoekfunctie kun je meer info vinden door bijvoorbeeld uvn, expansion of custom voice in te toetsen.
Groet, Ruud |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 15/10/2012 : 06:45:31
|
Ruud,
ik ben het allemaal eens gaan bekijken en het lijkt wel een hele klus.
Als ik het goed voor heb moet ik dus van iedere noot op ieder octaaf een afzonderlijke opname maken, deze allemaal afzonderlijk opslaan en dan koppelen aan al de verschillende toetsen ?
Enig idee hoelang zo'n opname dan moet duren (want je hebt natuurlijk lange en korte noten)?
Martijn, het is niet de bedoeling om gezongen teksten aan de toetsen te koppelen ,maar wel gezang zonder tekstinhoud.
Muzikale groeten, Ronny |
|
|
|
Onderwerp |
|