Auteur |
Onderwerp |
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 20/10/2012 : 21:56:47
|
Hier is weer een nieuwe demo van mijn laatste soundset met de naam: Dream Pianos
Deze set heeft 32 piano's die geschikt zijn voor chillout, ambient, new age, classical en pop muziekstyle.
Er zitten bright piano's, dark piano's, pad piano's, electric piano's, experimental piano's en effect piano's in.
De meeste piano's hebben een pad sound als achtergrond. Het valt niet echt op, maar het voegt wel veel toe aan de atmosphere. Als je alleen de piano wilt gebruiken kun je de pad muten via audio switch 2.
Daarnaast zijn knop 8 gebruikt voor de reverb (dus simpel aan te passen) en kun je oktaven switchen als je op SW1 of SW2 drukt.
In de video zie je eerst wat live piano spel, daarna zie je alle 32 piano programs met een sequencer pattern eronder met nog een aantal presets (wat een stuk simpeler is dan live spelen hehehe).
Korg Kronos: Dream Pianos soundset - YouTube |
|
lautje
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 10:54:49
|
he qui klinkt weer geweldig |
|
|
Olaf
Junior Member
84 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 13:42:20
|
Qui GEWELDIGE KLANKEN groeten Olaf |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 15:28:44
|
Wederom mooi gedaan Qui,
heb je hier nu ook gebruik gemaakt van de Austrian Piano?
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 16:25:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Wederom mooi gedaan Qui,
heb je hier nu ook gebruik gemaakt van de Austrian Piano?
Tyros 4 en Korg Kronos
nee, voor deze set is de austrian piano niet gebruikt omdat niet iedereen die heeft. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 19:53:44
|
Dat is verstandig.
Als er mensen daadwerkelijk mee gaan spelen. En ze hebben niet de benodigde samples op hun Kronos.
Ben je van plan om deze piano soundset voor eigen gebruik te houden, Qui?
Ik heb trouwens nog een vraag. Een tijdje terug heb je ons al lekker gemaakt met die soundset van de HD1 engine. Die wilde je ook nog met ons delen... Ik vroeg me af, of die soundset ook al klaar is...?
Het lijkt me leuk om die sound ook te kunnen gebruiken.
Inmiddels zitten er al wat sounds, merendeel pads, string-achtige programs van jou, tussen mijn eerste muziekstukken, die ik klaar heb. Dus ik gebruik daadwerkelijk programs van jouw voor mijn muziek. Dat is toch wel leuk.
Groetjes, Piet |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 20:11:30
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door New in town
Dat is verstandig.
Als er mensen daadwerkelijk mee gaan spelen. En ze hebben niet de benodigde samples op hun Kronos.
Ben je van plan om deze piano soundset voor eigen gebruik te houden, Qui?
Ik heb trouwens nog een vraag. Een tijdje terug heb je ons al lekker gemaakt met die soundset van de HD1 engine. Die wilde je ook nog met ons delen... Ik vroeg me af, of die soundset ook al klaar is...?
Het lijkt me leuk om die sound ook te kunnen gebruiken.
Inmiddels zitten er al wat sounds, merendeel pads, string-achtige programs van jou, tussen mijn eerste muziekstukken, die ik klaar heb. Dus ik gebruik daadwerkelijk programs van jouw voor mijn muziek. Dat is toch wel leuk.
Groetjes, Piet
de piano set ga ik zeker niet voor mezelf houden :), ik ben bezig met een eigen 'sound store' waar die te downloaden zal zijn.
de HD1 sets zijn inmiddels 2 sets van 64 programs per stuk geworden die daar ook in komen.
Ik vermoed overigens dat die HD1 soundsets niet helemaal jouw ding zijn aangezien ze meer voor new age en ambient gemaakt zijn dan voor gebruik in bekende pop songs.
Dan is de Eighties soundset waar ik mee bezig ben meer jouw ding denk ik :) |
|
|
j.vanaerle
Junior Member
77 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 21:01:22
|
Qui, wanneer gaat de soundstore open? Kan niet wachten totdat de hd1 soundset beschikbaar is. Overigens goed dat je een store gaat openen. Ik neem aan dat je ook een prijskaartje aan de soundsets gaat hangen. Lijkt me niet meer dan normaal voor de tijd die je er in stopt. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 21:26:57
|
Dat is waar, het percentage geluiden van jou, die ik gebruik is niet zo groot, als dat ik zelf in eerste instantie gedacht had. Ik denk dat dat inderdaad komt door de new age en ambient-achtige kenmerken. Dan zou de eighties soundset misschien wat meer kunnen bieden.
Ik ben het trouwens helemaal met Jean-Paul eens. Een goed idee om je wat commerciëler op te stellen.
Ha, ha, ik moet alleen nog even zien, of je niet te commercieel wordt. :-)
Maar de tijd zal het uitwijzen. |
|
|
j.vanaerle
Junior Member
77 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 21:32:16
|
Ja, Piet....misschien krijg ik straks nog spijt van mijn opmerking en gaat Qui helemaal op de commerciele tour :-)
Dat risico neem ik maar...... |
|
|
dongfang
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 22:41:52
|
Qui, klinkt weer perfect! Heb ik tenminste iets om naar toe te streven Sound store klinkt goed. Voor niets gaat de zon op en je steekt er veel tijd in. Kan niet wachten!
Groet, Kris |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 21/10/2012 : 23:39:16
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Ja, Piet....misschien krijg ik straks nog spijt van mijn opmerking en gaat Qui helemaal op de commerciele tour :-)
dat valt reuze mee hoor hehehe, er zullen nog genoeg nieuwe gratis sounds te downloaden zijn straks.
de store ga ik openen met name op verzoek van veel mensen uit amerika, ik kreeg al jaren de vraag waar men donaties kon doen (de kronos is niet de eerste synth waar ik soundsets voor maak) en hield de boot altijd af. Aan de andere kant heb ik echt veel sounds die ik nooit deel, simpelweg omdat sounds klaar maken voor algemeen gebruik nogal veel tijd kost.
Neemt niet weg dat als je een commerciele set straks naar uurloon omrekent 99.9 procent van de mensen er hun bed niet voor zal uitkomen hehehe, dus rijk zal ik er niet van worden, maar dat vind ik zelf niet erg. |
|
|
j.vanaerle
Junior Member
77 berichten |
Geplaatst - 11/12/2012 : 23:50:05
|
Beste Qui,
Hoe gaat het met je? Druk met de soundstore zeker. Ik ben benieuwd wanneer de opening is.
Fijne feestdagen alvast.
Groeten Jean Paul |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 12/12/2012 : 10:17:18
|
Beste Qui,
Hoe gaat het met je? Druk met de soundstore zeker. Ik ben benieuwd wanneer de opening is.
Fijne feestdagen alvast.
Groeten Jean Paul
Het gaat heel erg goed, ik ben inderdaad wat minder online te vinden door de enorme drukte. De soundstore is helemaal klaar. We zijn deze week bezig met live testen van de betalingen en automatische levering van de soundsets via mail, zodat mensen niet hoeven te wachten op de sounds. Zoals het nu lijkt gaat de store a.s. maandag open :)
Ben nu druk bezig met de nieuwe video demos van de soundsets. Dus heerlijk druk met de kronos :) |
|
|
j.vanaerle
Junior Member
77 berichten |
Geplaatst - 12/12/2012 : 12:30:09
|
Goed om te horen. Succes met de laatste loodjes. Ik neem aan dat je de url nog doorgeeft van de site. |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 12/12/2012 : 13:33:43
|
Goed om te horen. Succes met de laatste loodjes. Ik neem aan dat je de url nog doorgeeft van de site.
uiteraard |
|
|
Onderwerp |
|