Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Euro dance voice & style expansion pack
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

burago
Junior Member

62 berichten

Geplaatst - 24/10/2012 :  14:58:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Op yamahamusicsoft.com staat een nieuw expansion pack van Euro dance & voice. Er staat dat deze geschikt is voor PSR-S950 / PSR-S750 / PSR-S650 / PSR-A2000. Nu snap ik dat dat er niet zomaar bij staat maar was even benieuwd of dit eventueel ook op de Tyros 3 werkt?
Of werkt tyros 3 heel anders wat betreft klanken e.d.?

Groet,
Burago

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 24/10/2012 :  15:14:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, net even voor je gekeken maar je kan aangeven welk keyboard je hebt en dan submit. Ik haal er niet uit dat die voor de Tyros 3 ook is. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Misschien dat een medeforumlid dit ook kan bevestigen...

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...


Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 24/10/2012 15:14:51
Ga naar bovenaan de pagina

burago
Junior Member

62 berichten

Geplaatst - 30/10/2012 :  13:34:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik had inderdaad gezien dat ie niet in de lijst van Tyros 3 voor kwam. Maar misschien dat deze pack wel werkt op de Tyros 3??
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee over?

Bewerkt door burago op 31/10/2012 16:56:47
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 30/10/2012 :  17:03:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bugaro,

Het betreft een Expansion Pack met styles en met voices die niet als geheel pakket in de T3 of T4 geladen kan worden.
De extentie van de file is .yep , die bv door de keyboards S750, S950, A2000 gelezen wordt, waarbij de voices en styles in hun geheugenplek worden geladen.
Als zodanig is het yep-bestand niet zomaar uit te lezen en zitten er geen submappen in.

Nu heb ik de 40 styles van het Euro_Dance-pakket eruit gepeuterd en als STY-bestanden opgeslagen om ze in de T4 te kunnen testen.

In antwoord op jouw vraag: Alle styles werken op de T3 en T4.
De ritmepatronen, intro's, endings doen het goed.
Alleen wordt er in de styles gebruik gemaakt van voices uit het pakket. Je zult de voiceverwijzingen dus zelf aan moeten passen.
Ook de OTSsen verwijzen soms naar klanken die niet in het expansiongeheugen staan, met als gevolg geen klank (empty) of een verkeerde klank die je zelf op die geheugenplek hebt staan.
Na aanpassing de style met OTSsen opslaan.

Concluderend zijn het goede styles waarvan je de voices en OTSsen eerst met het nodige geduld, ijver en vlijt moet aanpassen, voordat het bruikbaar is op de T3/T4.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 30/10/2012 17:13:29
Ga naar bovenaan de pagina

burago
Junior Member

62 berichten

Geplaatst - 31/10/2012 :  16:56:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Bedankt voor je antwoord.
Ik was nog wel even benieuwd of je de styles dan door de converter moet halen of gewoon de extentie aanpassen in .sty?

Gr.
Burago
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 31/10/2012 :  20:48:04  Toon profiel  Reageer met citaat
De styles zitten in het ene yep-bestand en kun je niet zomaar benaderen of extenties ervan aanpassen.
Om de styles uit het bestand te halen heb ik het programmaatje 'Style in Yep' gebruikt. Ze krijgen dan automatisch de extentie .STY die voor de Tyros geldt. Je hoeft ze dan ook niet meer door een converter te halen.

Hier het programma Style in Yep .


Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

burago
Junior Member

62 berichten

Geplaatst - 09/11/2012 :  14:08:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Voordat ik eventueel deze pack ga aanschaffen ben ik toch eerst eens even gaan testen (kijken of mij dit überhaupt lukt) met wat klanken aanpassen van een willekeurige style.
Van een style heb bijvoorbeeld de drumklank RHY1 aangepast. Wanneer ik de style save op de harde schijf en deze vervolgens weer oproep zijn alle instellingen met betrekking tot de aanpassing van klanken weer verdwenen. Wat ik doe is:
1. aanpassen van de klank
2. druk op "D" voor style
3. onderin druk ik op save
4. geef de style een andere naam
5. ok

Waar gaat het mis?
Ga naar bovenaan de pagina

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 09/11/2012 :  14:52:25  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,
wanneer ik een klank aanpas in een midifile via de mixingconsole
sla ik deze midifile op via > "Digital recording">"Song Creator"> tabblad "Channel">"Execute">"save".
Het zou mij niet verwonderen mocht dit voor STYLE gelijkaardig in zijn werk gaan,
maar dan via > "Digital Recording" > "Style Creator" .......µ
VrGr
eddy
Ga naar bovenaan de pagina

burago
Junior Member

62 berichten

Geplaatst - 14/11/2012 :  21:32:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Nu werkt het inderdaad wel! Bedankt voor het meedenken.
Ga naar bovenaan de pagina

TyrosFive
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 27/07/2016 :  16:44:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Uw link naar dit programma werkt niet, kan je het programma zelf evt. opsturen aub (style in yep)
Alvast bedankt Philip
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1581 berichten

Geplaatst - 27/07/2016 :  19:00:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
@TyrosFive , Laatste reactie is van 2012 , is ondertussen heel veel verandert , en het is mischien duidelijker om je vraag wat uitgebreider te stellen .

Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000