Auteur |
Onderwerp |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 25/11/2012 : 14:58:28
|
Beste medemuzikanten,
Moeilijk te formuleren vraag, maar hier komt hij;
Als ik een multipad opneem bigint hij nooit juist op de eerste tel van de nieuwe maat terug te hherhalen (er zit een kleine pauze in).
Ik duw met andere woorden nooit op het goede moment de knop in om de opname te stoppen????
Bestaat er hier een remedie tegen? Tot mijn spijt begrijp ik niets van de engelstalige referentiemanual
Alvast bedankt
Ronny |
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 25/11/2012 : 17:10:52
|
Dag Ronny, dit is geen antwoord op de vraag maar misschien een hulp. Het referentiemanual vind je ook in het duits en frans en verder nog andere talen en wel op de site Tyros 4 yamaha download benelux, hopelijk kom je nu verder, gr. Omer |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 25/11/2012 : 19:42:06
|
Omer, Frans,
Dank voor jullie antwoord, maar de referetiemanuel is enkel in het engels en dit is de enige waar dit in staat
Ronny |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 25/11/2012 : 21:26:30
|
Hallo Ronny,
Het klinkt misschien flauw, maar is echt niet zo bedoeld. Een remedie is om wel op het juiste moment de stop-knop in te drukken. Uitgaande van een 4/4-maat komt de hapering die je waarneemt kennelijk doordat je in de laatste kwart tel te vroeg stopt. Als je meetelt moet je vlak voor de eerste tel van de "volgende maat" stoppen.
Verder kan het zijn dat het tempo bij het inspelen afwijkt van het tempo waarin je uiteindelijk speelt. Probeer dat zoveel mogelijk gelijk te houden.
Groet, Ruud |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 26/11/2012 : 05:51:22
|
Ruud,
Klinkt absoluut niet flauw hoor, ik weet dat de fout zit bij het stoppen van de laatste noot en het induwen van de stopknop, maar dacht dat dit misschien recht kon gezet worden ergens in het tabblat edit.
Die stopknop moet volgens mij precies op tijd ingeduwd worden en daar slaag ik maar niet in (de tijd van het loslaten van het klavier en naar de stoptoets te gaan klopt niet.
Ronny |
|
|
rita
Average Member
403 berichten |
Geplaatst - 26/11/2012 : 08:05:18
|
Mss is een pedaal eenoptie? Ik heb de mfc 10 ideaal! Grtz ryta |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 26/11/2012 : 09:09:05
|
Ronny,
Zoals je zelf al aangeeft, je kan in het tabblad edit wel degelijk wijzigingen aanbrengen in de pad. Stel je neemt een pad op van 4 maten. Als je nu te laat op de stop toets drukt, kan je de maten die er teveel zijn eenvoudig wissen in het edit tabblad. Alles wat in het tabblad edit in de eerste kolom groter is dan 004:4:1919 wis je gewoon. De laatste regel, End, in het edit tabblad zet je op 005:1:0000 (dit is het einde van een pad in 4 maten als de maat 4/4 gebruikt wordt).
Mvg Etienne
|
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 27/11/2012 : 06:06:13
|
Dank aan iedereen voor de uitleg
Hier de oplossing van het probleem;
Ik neem gewoon 8 maten op en via edit wis ik de laatste 4. Dan zoals Etienne zegt de regel end op 1:0000 en het klinkt als een bel.
Vriendelijke groeten, Ronny |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 29/11/2012 : 13:44:20
|
Hoi,
Wellicht ten overvloede meld ik nog dat ik meestal afga op het lampje en eigenlijk nooit meetel. Even een paar keer oefenen tot het lampje van groen naar rood (of oranje) gaat en dan lukt het wel.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 29/11/2012 : 15:44:20
|
Helemaal met je eens Hans,
Zo doe ik het ook. Maar dan eigenlijk niet voor een multipad te maken. Maar meer om te bepalen wanneer ik het beste een style-variatie a, b, c of d kan toepassen. Als je namelijk te laat bent, hoor je niet de complete variatie. Die hoor je pas, als je precies "op" het rode lampje, dus het begin van de maat, de variatie indrukt.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 30/11/2012 : 11:29:16
|
Hoi,
Ik heb van Robbiedoes een multipad gedownload welke een welkome aanvulling is in Il Silencio. Dat stemmetje. Die moet je niet bij het begin van de 1e maat indrukken maar bij het begin van de 2e maat. Dat is inderdaad iets moeilijker. Daarvoor zet ik knop 9 in van mijn Yamaha MFC 10. Het zou ook kunnen als je de left hold knop gebruikt.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 30/11/2012 : 11:52:26
|
Hallo Hans, Je kunt er dan ook een rustmaat aan het begin invoegen, zodat je vanaf de eerste maat kunt starten. Eventueel met Sync Start.
Groet, Ruud |
|
|
|
Onderwerp |
|