Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Midi
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 10/12/2012 :  20:44:53  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo mede tyros gebruikers

Ik had een vraag over midi, ik gebruik de volgende setup.
Heb op mijn computer KOMPLETE 8 staan ........ daar zitten geweldige geluiden in.
Ik speek ze af op de tyros en gebruik daarbij een M audio mobile pre voor midi gebruik ik de USB kabel.
Ik moet als ik een sound wil spelen alle midi uitzetten dwz transmit multipad rythem ed ........ anders wordt het een chaos:)
Speel dus rechts de sounds van KOMPLETE dat werkt ware het niet dat ik nu het geluid van de KOMPLETE appart niet kan afspelen ik heb altijd twee geluiden ..... dus bv ........ synth op KOMPLETE samen met een panfluit van de tyros ........ wat doe ik verkeerd.

Groetn Arie.

vlbrgt
Senior Member

611 berichten

Geplaatst - 10/12/2012 :  21:04:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Dag Arie,

Tracht eens om de local control van de betreffende Tyros kanalen uit te zetten.
Kan je doen in :
Function - Midi - All Parts - Edit - Local Control
Hier kan je kiezen wat je lokaal aan- of uitzet.

Je kan bvb R1 R2 en R3 uitvinken, zodat de Tyros lokaal deze voices niet speelt, maar de midisignalen worden wel nog naar de uigangen verstuurd (USB of midi).

Mvg
Etienne
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 11/12/2012 :  19:01:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Etienne,

het werkt hartelijk dank :-) zo moeilijk was het niet dus .... ik kan nu de geluiden van komplete appart spelen geweldige aanvulling.

Groetn Arie.

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 20/12/2012 :  16:57:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hmz , ik heb het nog niet helemaal goed voorelkaar ergens doe ik nog iets niet goed.
De geluiden kan ik afspelen maar , afentoe blijven de geluiden hangen dwz de geluiden afkomstig van komplete.

Krijgt hij dan geen signaal key off door of zo?

Weet iemand raad?.

Groetn Arie.

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 25/12/2012 :  15:07:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat de TYROS de geluiden van KOMPLETE 8 niet snel genoeg kan verwerken en zich daar aan verslikt. Vergeet niet dat KOMPLETE 8 een software librarie is en dat alle geluiden samples zijn (audio)? en dus veel data overgestuurd moeten worden.

Net zoals die van EWQL of Garritan.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 25/12/2012 15:08:56

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 25/12/2012 :  17:49:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Mogelijk begrijp ik je niet goed, maar de Tyros hoeft in het geheel geen sounds te verwerken en veel data hoeft er al helemaal niet verstuurd te worden.... het is (slechts) midi. (éénrichting verkeer)

Hangende klanken worden wel soms veroorzaakt door (te) lange midikabels en/of trage interfaces.

Alhoewel ik vrijwel nooit meer MIDI gebruik kan ik me lichtelijk herinneren dat de T2 of de T3 wel eens hangers gaf met midiverkeer via USB.
Kun je het een keer proberen met een gewone midi-kabel Arie?

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 26/12/2012 :  13:56:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
T-Rossie,

KOMPLETE 8 is een software library van KONTAKT NI dacht ik. De instrument voices zijn gesampelde voices en kunnen heel veel data omvatten per sample. Natuurlijk worden deze data als midi verstuurd, maar kan zoveel tijd kosten dat je dit gaat horen als een vertraging in het geluid. Lattency effekt denk ik dan.

Sorry voor mijn onduidelijkheid. Ik bedoelde eigenlijk de midi data die sound vertegenwoordigen.

Voor gebruik van dit soort software libraries maak ik gebruik van een super krachtige PC voorzien van 4 harddisc met op elke harddisc een afzonderlijke software sound library, opdat er geen vertragingen ontstaan bij het overzenden van sample (midi) data.

Ik zou eigenlijk verwachten dat men dit software sound libraries gebruikt in een DAW zoals een Cubase, gebruikmakende van een VSTi instrument en daarvoor gecreeerde midi tracks. Persoonlijk zou ik dit nooit via mijn TYROS willen proberen.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 26/12/2012 13:56:50

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 26/12/2012 :  14:33:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Yep, de PC brengt de geluiden ten gehore en de Tyros hoeft slechts een paar midi-berichten te sturen richting de PC. Elk willekeurig midi-keyboard doet dit met 'twee vingers in de neus'

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 28/12/2012 :  20:23:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik midi om bv de geluiden van Absynth af te spelen, ik heb wat zitten stoeien met in out line out line in.
De geluiden van absynth worden afgespeeld via een M-audio Mobile pre externe geluidskaart.
Het blijven hangen van de geluiden heb ik opgelost.
Dat gaat nu goed.

Vandaag heb ik geprobeerd om een stuk muziek op te nemen in Pro Tools M-Powered. Dat programma werd geleverd bij de M-Audio.

Het opnemen gaat goed, het afspelen gaat goed totdat ik het audio bestand laat omzetten naar Mp3 ........ dan ineens zit er een irritante klik in:-).

Ik ben me er ook nog niet zeker van of ik de juiste setup gebruik.

Ik zal even proberen uit te leggen hoe ik het nu heb aangesloten.

Als eerste natuurlijk de midi USB kabel van de Tyros naar de computer.
Vervolgens de M-Audio ook met USB aangesloten op de pc.

M-Audio IN twee jack pluggen verbonden met aux out level fixed van de tyros.

M-Audio Line Out twee jack pluggen verbonden met Line in/mic van de tyros.

Tyros Line out MAIN verbonden met SUB

klopt dit? of kan het anders. :-)

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 28/12/2012 :  20:25:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Probleem met deze setup is dat wanneer je meer sporen wil opnemen Pro tools op het tweede spoor ook weer het voorgaande opgenomen geluid opneemt.

Moet dus eigelijk anders, of ik moet afspelen via de pc boxen maar dat is een stuk slechter

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 29/12/2012 :  00:01:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Arie ik begrijp jouw probleem..... het terugvoeren van de M-Audio Line outs naar de Tyros inputs is niet wenselijk tijdens opnemen : Nooit doen want te creëert een prachtige loop.

Tijdens opnemen zou je kunnen kiezen voor het gebruik van een koptelefoon.

Als er tijdens het omzetten van de Pro-Tools audiobestanden --> MP3 klikken ontstaan moet de oorzaak gezocht worden in de omzettings-software. (Doet Protools dat of gebruik je iets anders?)

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 29/12/2012 :  01:36:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T-Rossie

ik zal vanavond even kijken, heb nu nachtdienst volgens mij gebruikt Pro-tools daar een apparte decoder voor maar dat weet ik niet zeker.
De optie met koptelefoon is idd een goede, zal ik eens proberen.
Vanavond weer zo slim ( NOT) geweest om de nieuwste driver voor de M-Audio te installeren, vervolgens vind Pro-tools geen hardware. En loopt Sonar X1 vast ( blue screen) . Dus vanavond maar even een systeem herstel doen hehe.

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 02/01/2013 :  23:14:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Allemaal de beste wensen nog te eerste ;-)

ik heb inmiddels de drivers voorelkaar , en kan goed meer sporen opnemen mbv sonar x2 .
Wat ik nog niet voorelkaar krijg is geluiden van bv Absynth opnemen met sonar x2 de M-Audio heeft een line in en line out.
Line in gebruik ik om op te nemen.
De tip met de koptelefoon werkt goed krijg dan geen last van rondzingen.
Geluiden van Absynth stuur je aan middels midi.
Ik hoor die geluiden via de koptelefoon maar omdat hij niet via de input loopt neemt x2 ook geen input signaal waar.
Ik krijg het in sonar ook niet voorelkaar een andere audio source te kiezen dan de M-Audio input.

Zijn er nog andere opties?

Groetn Arie.

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 02/01/2013 :  23:26:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Arie,

Heb je op de M-Audio niet 2 stereo ingangen? (voor- en achterop?)

Je kunt dan de output van de PC geluidskaart bijvoorbeeld voeren naar de 2e set line-ins.

Kom maar een keertje bij me buurten dan komen we er wel uit

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 02/01/2013 :  23:57:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hej T-Rossie ik heb dat gelijk geprobeerd.
Dus via audio uitgang geluidskaart naar ingang M-Audio.
X2 ingesteld op M-Audio in/out Absynth ingesteld op HD luidsprekers out ...... en krijg zowaar een signaal binnen op M-Audio. Alleen geen signaal op X2 en niets op de koptelefoon via de M-Audio.

denk dat ik idd maar een keer bij je buurten moet ;)

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 03/01/2013 :  12:38:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok het werkt, oorzaak goede drivers van het moederboard niet geinstalleerd. Kom je pas achter als je zo bezig bent realtek audio driver geinstalleerd en het werkt.

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000