Auteur |
Onderwerp |
|
gerardo
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 22/12/2012 : 12:56:05
|
Hallo kan er me iemand goede raad geven .
Ik heb een ty 2 en ben daar zeer tevreden over. Ik heb een groot aantal registraties gemaakt van mijn spel al dan niet met midisongs. Hoe moet ik precies tewerk gaan om deze registraties te saven op bv een stick of een laptop. Ik heb al iets gelezen over backups , maar wat saved hij dan ?
gr
Gerard |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 22/12/2012 : 14:15:26
|
Hoi Gerard,
Je kunt de registraties gewoon opslaan op een USB stick. De files kun je weliswaar niet openen met een laptop (hoewel er wel software voor is die het kan volgens mij), maar je data blijft wel bewaard.
In het Registration Window (knoppen Reg + en - tegelijk indrukken), kun je naar het tabblad USB, waar je je registraties op kan slaan.
Je kunt natuurlijk ook alle registraties die je al gemaakt hebt verplaatsen door op Copy te drukken, vervolgens alle registraties of mappen die je wilt verplaatsen te selecteren, en vervolgen deze te Pasten in het tabblad USB.
Moet lukken lijkt me.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
gerardo
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 22/12/2012 : 19:46:58
|
Bedankt en ga het proberen
Gerard |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 23/12/2012 : 10:38:52
|
Hallo, om werkelijk een goede backup te maken zou je alle gegevens die in de registraties gebruikt worden (song,style,multipad,customvoices,)+ de registraties naar een veilige locatie (bvb. HDD van PC, USB-Stick,CD,...) moeten kopieeren. Immers de registraties alleen bevatten geen bestanden, een registratie is enkel een oplijsting van paden en instellingen. Vergelijk met een blad papier waarop je de locatie van gegevens en instellingen opschrijft. De veruit beste en gemakkelijkste manier is door de Tyros met de PC te verbinden, zodat je de HD van de Tyros kan benaderen en bewerken zoals de HD op de PC (bvb. door slepen en neerzetten) VrGr eddy |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 23/12/2012 : 12:59:59
|
Hoi Eddy,
Dit is natuurlijk alleen van toepassing als er externe voices, styles of multipads gebruikt worden in de registraties. Je hoeft geen backup te maken van de interne styles en voices, omdat die vast staan in het geheugen.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 23/12/2012 : 18:21:30
|
Dag Martijn, ben het met je eens, doch; alvorens een reg.bank te maken breng ik alle benodigheden (song, style, MP, event.ext.voices) samen in één map, die ik dan de naam van het liedje geef. Deze liedjesmappen zijn submappen van een hoofmap die ik "Song" noem. Ik maak dan de reg. verwijzend naar deze mappen. Omdat er soms nadien nog aan de registraties gesleuteld wordt maak ik regelmatig een backup, ik vind het handig dat alles in één map zit, dan ben ik er zeker van dat ik niets vergeet. Vooral in de Tyros/PC-modus is het een fluitje van een cent om eventjes deze hoofdmap te kopiëren. De reden om de onderdelen van de reg. in een map samen te brengen is dat de registraties dan ook op een andere Tyros werken. Zelf heb ik Ty3 en om op Ty4 van m'n kameraad te gebruiken werkt deze methode. VrGr eddy
|
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 23/12/2012 : 20:35:41
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k
Hoi Eddy,
Dit is natuurlijk alleen van toepassing als er externe voices, styles of multipads gebruikt worden in de registraties. Je hoeft geen backup te maken van de interne styles en voices, omdat die vast staan in het geheugen.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Hallo
Het lijkt mij toch wel raadzaam om van je Reg,s een backup te maken, zowel op de HD als op een stick. Het zal je maar gebeuren dat je in een keer al je Reg,s kwijt bent, heb je toch ongewild weer een hoop werk.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 24/12/2012 11:40:27 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 30/12/2012 : 10:45:16
|
Hoi Eddy,
Jouw omschrijving van je werkwijze om alles dat in verband staat met een song (zoals midifile-registratie e.d.) vind ik een goeie. Tot nu toe heb ik alles ""los"" van elkaar staan. Jouw methode is de betere. Bedankt voor de tip.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 31/12/2012 : 15:21:24
|
Hoi Eddy,
Goeie Tip hoor. Das ook een goede manier van opslaan
Je zou de Hoofdmap songs ook nog kunnen onderverdelen in A-B, C-D, E-F etc. om zo nog sneller de songtitel te kunnen vinden.
Opm. dit werkt helaas niet met de Custom Voices/Drums maar dat spreekt voor zich denk ik.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 31/12/2012 15:21:47 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 31/12/2012 : 16:26:57
|
Hoi Ed
Ik heb toch een vraagje over deze saving. Je hebt het over "van T3 naar T4" Maar werkt het ook andersom, ik heb veel vrienden met een T3, zodoende. Het kan zijn dat sommige voice,s van de T4 niet op de T3 werken. (Of wel) ??
Bij de aankoop van de T4, werkte veel Reg,s onbehoorlijk van de T3.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 31/12/2012 16:31:00 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 01/01/2013 : 11:25:38
|
Dag Toine en Frans, in de hoofdmap "Song" zitten de submappen "titel van liedje" met in die submappen alle benodigheden voor het maken van de registratie (zeker : midi,style, multipad, voices r1r2r3 en leftvoices) . Normaal gezien zouden de preset-items er niet hoeven in te zitten, doch aangezien deze zaken geen plaats innemen en veiligheidshalve om niets te vergeten doe ik het toch zo. Het is een routinemethodiek geworden. Het voordeel is dus wel dat ik deze map "Song" met submappen gewoon kan "overplanten" op een andere Ty3 of Ty4 zodat de registraties blijven werken. Vooral de Ty4 is niet altijd gelijk aan de Ty3. Alfabetische mappen heb ik ook al geprobeerd doch weer opgegeven, het werd met te omslachtig. Trouwens de submappen worden toch al alfabetisch gerankschikt. In de hoofdmap "Song" zit ook een submap "REG" waar enkel de registraties in zitten, deze registraties zijn ook al automatisch alfabetisch geordend; kwestie van niet telkens in de "liedjesmappen" te moeten gaan om een registratie le laden, ik kan zo in één (REG)-map blijven werken, scheelt enorm in tijd en is veel minder omslachtig. De locatieopslag van de voor de registratie benodigde items is imperatief en zou nadien niet meer veranderd mogen worden op straffe vann de registratie opnieuw te moeten maken, doch de registraties "zelf" kunnen om het even waar en zo dikwijls als gewenst opgeslagen worden. Dit heeft het voordeel dat men zoveel mappen (bibiotheken) van registraties kan maken als men wil, met telkens een andere ordening, bv.: per alfabet, per genre,voor een bepaald publiek of gelegenheid of door een cijfer vooraan in de naam van de REG. te zetten (01,02,...)kan men ook een soort playlist maken, bvb.(zoals vroeger op de bals): 2 boogies, 2 slows, 2 tangos, ....), dus niets belet om dezelfde registraties in verschillende mappen (bibiotheken) op te slaan. Het onvermijdelijke gevolg is dan wel dat wanneer er iets aan de REG. veranderd wordt deze REG in alle mappen moet veranderd worden. Is eigenlijk geen groot probleem: men veranderd één registratie, verbindt de Ty met de PC en in HDD-modus vervangt men de oude REG. uit de mappen door de nieuwe Registratie.
Dat registraties tussen verschillende Tyrossen niet werken is omdat de HDD en Preset-structuur (mappenindeling, benamingen,extensies...) niet gelijk zijn. Normaal gezien zou dit met bovenbeschreven methode omzeild kunnen worden, in elk geval werkt het tussen mijn Ty3 en de Ty4 van m'n kameraad. Het is een feit dat de Tyrossen "Backwards" compatibel zijn, dus de nieuwste modellen lezen tevens alles van de oudere modellen doch niet andersom, is speciaal zo gedaan door de fabrikant om te vermijden dat de items van de nieuwste modellen ook zouden werken op de oudere modellen, immers dan zou niemand een nieuw model kopen en slechts nieuwe software hoeven te installeren op zijn oud model. Jammer maar helaas van Ty1 2 3 naar Ty4 géén probleem doch van Ty4 naar oudere modellen gaat niet. Kan wel zijn dat de items van oudere modellen moeten geconverteerd worden om op nieuwere modellen te spelen. VrGr eddy
|
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 01/01/2013 : 13:21:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door eddy vanzee
Dag Toine en Frans,
Dat registraties tussen verschillende Tyrossen niet werken is omdat de HDD en Preset-structuur (mappenindeling, benamingen,extensies...) niet gelijk zijn. Normaal gezien zou dit met bovenbeschreven methode omzeild kunnen worden, in elk geval werkt het tussen mijn Ty3 en de Ty4 van m'n kameraad. Het is een feit dat de Tyrossen "Backwards" compatibel zijn, dus de nieuwste modellen lezen tevens alles van de oudere modellen doch niet andersom, is speciaal zo gedaan door de fabrikant om te vermijden dat de items van de nieuwste modellen ook zouden werken op de oudere modellen, immers dan zou niemand een nieuw model kopen en slechts nieuwe software hoeven te installeren op zijn oud model. Jammer maar helaas van Ty1 2 3 naar Ty4 géén probleem doch van Ty4 naar oudere modellen gaat niet. Kan wel zijn dat de items van oudere modellen moeten geconverteerd worden om op nieuwere modellen te spelen. VrGr eddy
Hoi Ed
Hier ging het mij om, het kan alleen werken als je dezelfde structuren van de T3 zou gebruiken. Bedankt voor je antwoord.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 01/01/2013 15:26:08 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 01/01/2013 : 20:20:59
|
Hoi Frans, ja en neen; door de hoofdmap "Song" op de HDD van een andere Tyros (3 of4) te zetten zijn de registraties compatibel, indien de benodigde onderdelen in de overgeplante map aanwezig zijn en indien er geen conversie van items nodig is. De registratie heeft dan het pad: "E:/Song/liedjesmap/item" (bvb. "E:/Song/La paloma/La paloma.mid") Men kan zo ook een USB-stick maken om op andere Ty. te gebruiken; men krijgt dan het pad : "I:/Song/liedjesmap/item" De registratiebanken en hun paden zijn gemakkelijk te wijzigen in het progr. "Registration Memory Editor" Voor Tyros is de driveletter voor de HDD "E" en voor een USB-Stick "I". Wanneer een USB-stick gebruikt wordt moet je ervoor zorgen om slechts één usb-poort van de Ty. in gebruik te hebben, anders kan het zijn dat naargelang of je de poort op de voorzijde of achterzijde gebruikt de driveletter verandert en de registratiebank niet meer werkt, tenzij je misschien de usb-stick op de andere poort insteekt. Dus "Ja" de structuur moet dezelfde zijn, maar dat is deze ook met gebruik van de bovenbeschreven methode. VrGr eddy |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 01/01/2013 : 22:01:03
|
Hoi Ed
Allereerst bedankt voor de telkens weer uitgebreide uitleg. Erg leerzaam en leuk.
Verder denk ik dat je het systeem waar jij mee werkt, wellicht in tweeën moet delen. T1/T2 en T3/T4, want de eerste werken met TVN bestanden , en de laatste met UVN. Nu kan je wel van TVN via conversie UVN maken, maar niet andersom. Heb je dat al uitgeprobeert ? Zou wel leuk zijn als dat werkte.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 01/01/2013 22:51:28 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 02/01/2013 : 10:50:01
|
Dag Frans, ik gebruik dit systeem altijd van Ty3 naar andere Ty3 en van Ty3 naar Ty4. Het kan enkel werken indien de toestellen de aangeboden bestanden kunnen lezen, wanneer men het nieuwere model bezit kan men de bestanden van het oudere model naar het nieuwere model converteren, andersom zal niet lukken, denk ik. Nog niet geprobeerd. VrGr eddy |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 02/01/2013 : 11:43:26
|
Ed
Dat is dus wat ik bedoel, en ook al schreef, je zit met de verschillende extentie,s Maar niettemin blijft het een leuke oplossing tussen T1/2 en T3/4.
Bedankt.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 02/01/2013 18:46:23 |
|
|
|
Onderwerp |
|