Auteur |
Onderwerp |
|
thewitt
New Member
48 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 09:41:25
|
Ik wil een ssd schijf in mijn tyros 4 zetten. Als ik geformatteerd hebt en de Tyros is opnieuw opgestart vraagt hij weer om formateren. Dan de kreet no media availabel. Zo blijft dat. Weet iemand een oplossing hiervoor of wat doe ik niet goed. |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 09:59:35
|
via de zoekfunctie in dit forum ; vul "ssd" in, is info voorhanden. VrGr eddy |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
|
thewitt
New Member
48 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 11:12:01
|
Allereerst bedankt voor het meedenken. Maar zoals in de handleiding staat heb ik het gedaan maar als de Tyros weer is opgestart geeft hij weer de kreet unformatted disk. Zo kan ik aan de gang blijven. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 18:23:03
|
OK.... nu begrijp ik je pas: De SSD disk zit er al in maar je krijgt 'm niet goed geformatteerd?
Voer je de format ook echt uit en accepteer je de instructies/commando's?
Doe je niet per ongeluk de USB stick bijvoorbeeld?
Krijg je de melding 'NOW FORMATTING'? en hoe lang duurt dat?
Kun je wel bij de SSD drive via jouw PC (USB kabel)? Indien ja, wat zie dan op de drive staan?
Welk merk/type is de SSD? |
|
|
thewitt
New Member
48 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 20:57:03
|
Nee, ik doe alles zoals het in de instructie staat. Now formatting duurt amper 1 minuut. Als de tyros dan weer opstart zeg hij weer formatteren. Via de pc ziet hij wel de ssd schijf. Dan zet ik via de pc weer alles er op. Bij opstarten zegt hij weer formatteren en zijn alle bestanden weer weg. Op de pc zie ik op de drive staan lokale schijf J. Het merk is Adata SP 900 128 GB. |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 21:18:02
|
Hoi, volgens mij mag de drive geen letter toegewezen hebben. Probeer hem op de PC eens te formatteren zonder een stationsletter toe te wijzen. Daarna eens door de Tyros laten formatteren, misschien dat dat werkt.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 09/01/2013 : 22:27:46
|
Hoi,
Het toekennen van een driveletter is geen probleem. Dat moet wel, anders ziet verkenner hem niet. Als de schijf goed geformateerd is, moet er een folder opstaan. HDR.ROOT Let wel, dit is een verborgen folder, dus je moet in verkenner instellen dat verborgen bestanden weergegeven worden. Probeer anders deze folder aan te maken via de PC. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Mark
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 11/01/2013 : 10:40:06
|
Hoi,
Kijk anders even op een van mijn posts.....daarin staat hoe de schijf geformatteerd kan worden etc.
Ik heb een OCZ 128GB in de T4 zitten, sta er mee op podium en werkt fantastisch.
Groeten, Mark |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 12/01/2013 : 13:36:45
|
En Theo.... doet ie het? |
|
|
thewitt
New Member
48 berichten |
Geplaatst - 12/01/2013 : 16:06:01
|
Inmiddels een ander merk SSD (OCZ) gemonteerd van 60 gb. Werkt perfect. Iedereen bedank voor de hulp. |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 12/01/2013 : 16:40:41
|
Dag Theo,
Het niet functioneren van de eerste SSD schijf (Adata SP900 128 GB), was dit te wijten aan een defect van die schijf, of was deze schijf niet compatibel voor inbouw in de Tyros ? Indien niet compatibel met Tyros, is dit nuttig om weten, voor eventueel kandidaat ombouwers.
Bedankt Mvg Etienne |
|
|
thewitt
New Member
48 berichten |
Geplaatst - 13/01/2013 : 17:12:22
|
De Adata schijf werkt prima op mij pc. De tyros gaf proplemen. Nu na het lenen van een OCZ schijf een crucial 60 GB CT064M4SSD2 gekocht en nu inderdaad appeltje eitje. Werkt perfect. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken. |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 19/03/2013 : 18:33:32
|
Beste mensen
Ondertussen ook slechte ervaringen gehad met een SSD in de Tyros 4. Ik had een OCZ Vertex 4 ingebouwd, maar de Tyros 4 kan blijkbaar niet zo goed overweg met SATA III. Bij overdracht van gegevens via USB stick of via computer via USB to host werd de data steeds beschadigd en/of door mekaar geschud. Dus opletten met SATA III |
|
|
Music Time
Starting Member
13 berichten |
Geplaatst - 23/03/2013 : 19:26:23
|
Mark
Welke OCZ heb jij in de T4 steken? Nog geen problemen gehad met data die beschadigd raakt...?
Vriendelijke groeten
Kristof
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Mark
Hoi,
Kijk anders even op een van mijn posts.....daarin staat hoe de schijf geformatteerd kan worden etc.
Ik heb een OCZ 128GB in de T4 zitten, sta er mee op podium en werkt fantastisch.
Groeten, Mark
|
|
|
|
Onderwerp |
|