Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Even voorstellen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  14:46:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste lezer,

Ik ben net nieuw hier op he forum en dacht, zal me ven netjes voorstellen.
Ik ben Stefan dus en ik heb kriebels, kriebels om weer aan de slag t gaan op de toetsen.
Ik heb jarenlang me HS8 mogen bespelen en die heb ik onlangs verkocht en ben op zoek naar een keyboard. Veel les gehad en een hoop muziek gemaakt met wat wellicht bekende toetsenisten ook voor jullie.

Ik zoek m suf op internet, na verschillen, prijzen, waar doe ik wijs aan, erg lastig allemaal, veel youtube gezien, je moet toch ergens je info vandaan halen.
Nu stuitte ik op de site van Albert van Vlieden, die de Tyros 3 bespeelt, en hoe! Ik denk dat er ook een hoop programmeer werk bijzit, maar het klinkt echt waanzinnig. De keus is dan al bijna gemaakt, toch wat twijfel tussen de psr s serie, nieuwe Technics o toch een Tyros......ik begreep, van internetsites dan, dat de Super Articulation bij de T2 begint, maar het budget rijkt op dit moment alleen een T1, doorsparen? Of toch d T1, de T3/4 is ech een beetje te duur, at gaat echt niet, helaas.....en de verschillen an de T2 en T3 zou ik dan ook niet willen weten hahaha :-)
De T2 heeft "maar" 42 SA sounds wat ik begreep, de vraag is of er dan altijd een pendaal voor nodig is dit te gebruiken, bv om de adem bij aanslag van een sax te maken, of hoe werkt dit precies.

Misschien zijn er hier mensen die mij wellicht kunnen helpen en mss mensen kennen di hun T2 verkopen of iets, mss advies wat een wijze keuze is.....want het is erg gecompliceerd allemaal :-)

Alvast bedankt!

Gr,
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  15:10:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Leuk dat je er bent, en dat je je netjes voogesteld hebt. Voel je welkom hier.
Ik zou voor een goed en gedegen én eerlijk advies toch maar eens een reisje eraan spenderen om naar Oostendorp in Wezep te gaan of kijk eens op de site bij de gebruikte instrumenten: http://www.oostendorp-muziek.nl/keyboard/ wellicht dat je hier iets van je gading vind.
Zelf bespeel ik met volle overgave al 3 jaar de Tyros 3 en moet je zeggen een formidabel keyboard!

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
Ga naar bovenaan de pagina

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  15:45:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Stevan
Leuke voorstelling, Welkom op dit leerzame forum.
Je financiėle plaatje maakt natuurlijk ook je keuze, kijk even goed rond en bespeel een paar instrumenten, misschien word je keus dan wat makkelijker.
Een pedaal heb je niet persee nodig, maar het werkt wel een stuk prettiger, heb je wat handjes over.
Succes met je zoektocht door de keyboard wereld.

Grt.
Frans

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  15:50:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Bert,

Dank je wel voor het hartelijke welkom :-) Voel me gelijk thuis haha.
Ja ik heb daar al erg vaak gekeken, maar met all respect, je koopt een T1 (zonder SA) voor % 899,- en volgens mij dan ook nog kaal, terwijl je een T2 voor een relatief klein meer bedrag op marktplaats al vind.
Danwel neig ik meer naar een winkel dan marktplaats, gezien de aanschaf waarde :-) en je garantie ed, advies enz enz.
Helaas ben ik momenteel werkloos dus het zal echt sparen worden voor me.
vind het echt heel lastig, al die verschillen, ik zou dolgraag een T3 bespelen, maar ik denk dat dit financieel gewoon niet haalbaar is, althans niet op relatief kort termijn.... :( en hoeveel verschillen zitten er dan tussen de T2 en T3 ook op internet word ik er niet altijd veel wijzer van....misschien zou iemand eens een soort vergelijk kunnen maken (net als bv op kieskeurig.nl) van de verschillende T's naast elkaar, wat ze wel en nie hebben, maar goed, in eerste instantie sparen dus.... :-)

Gr, stefan

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertus

Leuk dat je er bent, en dat je je netjes voogesteld hebt. Voel je welkom hier.
Ik zou voor een goed en gedegen én eerlijk advies toch maar eens een reisje eraan spenderen om naar Oostendorp in Wezep te gaan of kijk eens op de site bij de gebruikte instrumenten: http://www.oostendorp-muziek.nl/keyboard/ wellicht dat je hier iets van je gading vind.
Zelf bespeel ik met volle overgave al 3 jaar de Tyros 3 en moet je zeggen een formidabel keyboard!

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  15:52:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Frans,

Dank je wel ook voor het hartelijke welkom, zoals je wellcht meegelezen hebt zie je mijn dilemma's hahaha, waren we maar niet zo knap en rijk :-) maar goed, sparen is in eerste instantie het keywoard :-)
Ik vind het een beetje ***lig om nu bv naar Oostendorp te gaan, daar allemaal info inwilligen, T's proberen en psr s-en, weg moeten lopen omdat het financieel toch nog niet haalbaar is, ik doe dat dan liever als ik ook meteen een keus kan maken....dus het zal toch even wachten worden voor de toetsen van een T en mijn vingers samen kunnen smelten......zucht....

Groet,
Stefan

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Stevan
Leuke voorstelling, Welkom op dit leerzame forum.
Je financiėle plaatje maakt natuurlijk ook je keuze, kijk even goed rond en bespeel een paar instrumenten, misschien word je keus dan wat makkelijker.
Een pedaal heb je niet persee nodig, maar het werkt wel een stuk prettiger, heb je wat handjes over.
Succes met je zoektocht door de keyboard wereld.

Grt.
Frans

DWest
Average Member

225 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  17:57:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Stefan,
Welkom op het forum,aangezien ik ook nog maar een groentje ben in de Tyros wereld,is het een feest er op te spelen.
ik heb toevallig een T4 bij Oostendorp gekocht en ben daar zeeeer tevreden mee.
en daar moest ik toch ongeveer 160 km voor rijden.
prima zaak,prima mensen.
heb gewoon geduld,tot het knipje is gevuld,want dan zou ik pas een keus maken,maar dat is persoonlijk.
er schijnt altijd weer licht aan het einde van de tunnel.
succes.

DWest doet altijd zn best.!!

DWff

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  18:22:17  Toon profiel  Reageer met citaat

Beste Dwest,

Dank je da je, erg vriendelijk, ja ik denk dat ik at wel do ja, want zoals je mss meegelezen hebt vind ik het vervelend weg te moeten lopen als ik een Tyros bespeelt heb en ech helemaal "om" ben (al is dat moment niet ver weg) :-)
Een T4 is denk ik voor mij niet weggelegd, qua prijs dan, qua wens niet, ik zou wel da te gek vinden, ik zal me moeten "beperken" tot een T1, T2 of mss een T3, afhankelijk van de evt prijsdalingen en het gespaarde bedrag haha. De toekoms zal t leren :-)

Dank je wel iig.

Groet,
Stefan

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DWest

Hallo Stefan,
Welkom op het forum,aangezien ik ook nog maar een groentje ben in de Tyros wereld,is het een feest er op te spelen.
ik heb toevallig een T4 bij Oostendorp gekocht en ben daar zeeeer tevreden mee.
en daar moest ik toch ongeveer 160 km voor rijden.
prima zaak,prima mensen.
heb gewoon geduld,tot het knipje is gevuld,want dan zou ik pas een keus maken,maar dat is persoonlijk.
er schijnt altijd weer licht aan het einde van de tunnel.
succes.

DWest doet altijd zn best.!!

DWff

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 14/01/2013 :  18:51:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad, ken het probleem, eigenlijk een luxe probleem...
Je zegt:
Een T4 is denk ik voor mij niet weggelegd, qua prijs dan, qua wens niet, ik zou wel da te gek vinden, ik zal me moeten "beperken" tot een T1, T2 of mss een T3, afhankelijk van de evt prijsdalingen en het gespaarde bedrag haha. De toekoms zal t leren :-)

Maar gestaag druppelen doet de steen hollen, m.a.w. ook dat komt goed, weet het zeker!
Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 14/01/2013 18:54:20

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 16/01/2013 :  22:20:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Bert,

Ja ik weet het.....van het een komt vaak toch stiekem het ander.....sorry trouwens voor het gebrekkige schrijven, maar doe veel op de ipad en die laat vaak letters weg al type ik ze wel hahaha, mss te snel ofzo, kweet ook nie :-)
Toch weer bedankt voor de moeite om een reactie te plaatsen.

Groet,
Stefan

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000