Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 PCG Tools voor o.a de Kronos
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 03/02/2013 :  10:41:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor een aantal van jullie misschien al bekend, maar ik kwam een interessante topic tegen over PCG Tools voor o.a. de Kronos.

Via deze link kun je er meer over lezen.

Groet,
Ruud

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 03/02/2013 :  10:43:48  Toon profiel  Reageer met citaat
En nog wat aanvullende informatie:

PCG Tools is een gratis applicatie voor de PC (of Mac via Windows emulator) bedoeld om zogenaamde PCG files van een groot aantal Korg workstations te analyseren en te bewerken.

PCG files zijn bestanden die door Korg workstations gebruikt worden om o.a. programs (geluiden), combis (combinaties van programs) en global (globale informatie) op te slaan. In zo'n bestand staat dus de inhoud van o.a. alle banken.

Wat is er zoal mogelijk met PCG Tools:
- Heel snel bekijken van de inhoud van een PCG file.
- Een lijst genereren van de inhoud van alle banken
- Zoeken naar een program of combi als je een deel van de naam weet.
- Aanpassen van de naam van programs, combis, set list slots.
- Aanpassen van de categorie/sub categorie van programs en combis.
- Zoeken of er identieke programs/combis/set list slots in een PCG file zitten.
- Zoeken welke programs er door welke combis en set lists gebruikt worden.
- Programs verplaatsen waarbij combis en set listlists automatisch referenties naar het verplaatste program aanpassen.
- Combis verplaatsen waarbij set lists automatisch referenties naar de verplaatste combi aanpassen.
- Copieren van programs, combis, set lists tussen twee workstations van hetzelfde type.
- Omhoog/omlaag schuiven van timbres (meestal programs) binnen een combi.
- Genereren van patchlists voor Cubase.
- En meer ...

Het programma werkt op Windows XP, Vista, 7 en 8 en ondersteunt de Korg Kronos, Oasys, Krome, M3, M50, alle Tritons (Triton Extreme, Triton Classic, Triton Studio, Triton Rack, Triton LE, Triton TR) en Karma.

Meer informatie is te vinden op http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=63765
Handleiding: www.korgforums.com/support/kronos/Manual%20PCG%20Tools.pdf (ong. 6 MB dus laden kan even duren)
Er is ook een facebook pagina: www.facebook.com/pcgtools

Dit programma mag niet geplaatst worden op websites, maar iedereen die een mail stuurt naar michelkeijzers@hotmail.com krijgt de laatste versie en krijgt automatisch nieuwe updates zodra deze beschikbaar zijn. Dit om te zorgen dat iedere gebruiker altijd de laatste versie heeft.

Het programma is nog altijd in ontwikkeling en wordt inmiddels gebruikt door meer dan 850 gebruikers wereldwijd. Er zijn al vele updates geweest, de eerstvolgende bevat bijvoorbeeld vertaalde versies voor Duits, Frans, Portugees en Spaans en jawel ... Nederlands.


Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 04/02/2013 :  00:25:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ondergetekende is de ontwikkelaar van dit gratis programma.

Hartelijk bedankt Oostendorp voor het openen van deze topic.

Bij de eerstvolgende versie zal ook een logo van Oostendorp zijn opgenomen in de externe links van PCG Tools.

Als het goed is liggen in de winkel van Oostendorp nog kaartjes van PCG Tools (als eerste en nog enige winkel in Nederland), dus neem er een mee als je in de buurt bent.

Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 05/02/2013 :  13:55:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
echt een goede tip dit. Aangezien er een goed werkende library manager mist voor de kronos is dit een geweldig programma om te gebruiken.

Je kunt op deze manier heel simpel je soundsets samenstellen of combineren. In mijn persoonlijke geval heb ik bijvoorbeeld de 4 gratis soundsets van mij gecombineerd in 1 program bank met in totaal 128 sounds. Hierdoor hou ik dan 3 program banken over voor andere sounds die ik wil hebben. Dit is zonder dit programma bijna niet te doen.

Dus wat mij betreft een must have programma voor de kronos bezitter.

@michel: mijn complimenten voor de handleiding, die is echt uitgebreid en goed geschreven.
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 05/02/2013 :  14:07:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Dankje Qui. En mijn complimenten voor je mooie video cursussen; daar kan mijn handleiding weer niet tegenop.

Overigens is de handleiding nog van een oudere versie .. over een paar weken ga ik weer de tijd nemen om de handleiding te updaten.




Groeten,

Michel Keijzers
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 11/02/2013 :  01:05:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Versie 1.6.0 is uit ... nu met taalondersteuning (waaronder Nederlands!) een nieuwe installer en een verbeterde verspreidingsmethod, namelijk met newsletters.
Dus iedereen die (gratis) versie 1.6.0 wil hebben: schrijf je gratis in op http://korgforums.us6.list-manage.com/subscribe?u=6cfcbf95c5fc2dca19ff28ba3&id=2dbcb4dfa9
Meer info is te vinden op de Korg Forums site: http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=63765


Groeten,

Michel Keijzers
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 28/03/2013 :  13:13:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Een nieuwe versie van PCG Tools is released (versie 1.7). Dit is een gratis programma voor Korg synthesizers/workstations.

Voor meer info zie: http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=410859#410859

Nieuwe items in deze release zijn: support voor de Korg Trinity en sorteren van programma's, combis, set list slots.

Dus iedereen die een Korg Kronos (X), Oasys, M3, M50, Triton, Karma of Trinity heeft en PCG Tools nog niet kent, even kijken daar of het wat voor je is.

N.b. als je niet een van de modellen hierboven hebt, dan kun je die bij Oostendorp aankopen.


Groeten,

Michel Keijzers
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  15:57:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Er is een nieuwe versie uit van PCG Tools (1.8.0).

Nu werkt deze (behalve voor Kronos, Oasys, M50, M3, Krome, alle Tritons, Trinity en Karma), ook voor de Kross.

Zie de vernieuwde website: http://pcgtools.mkspace.nl

Michel Keijzers
Developer PCG Tools


Groeten,

Michel Keijzers
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina

michelkeijzers
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 24/01/2014 :  21:42:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van michelkeijzers  Klik om michelkeijzerss MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Er is weer een nieuwe versie uit van PCG Tools (1.8.1).

Lees alles over dit GRATIS programma voor Korg synthesizers/workstations op http://pcgtools.mkspace.nl

Nieuw is bv. support voor de Korg Kross en allerlei opgeloste bugs, sorteren van programs, combi's en setlijsten.


Groeten,

Michel Keijzers
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000