Auteur |
Onderwerp |
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 03/02/2013 : 21:45:09
|
Hallo Qui,
Wederom dank voor je sympathieke geste. Daar heb je weer puik werk geleverd.
Niet alle piano's maar zeker een groot aantal ervan zullen doordringen in mijn eigen combi's.
Ik weet wel zo ongeveer wat voor een moeite je moet doen, om dit soort mooie EP's te creëren, daarom waardeer ik dit zeer.
Ha, ha, kun je nog wel Elec piano's zien...
Ga zo door, Qui,
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
|
|
QuiRobinez
Average Member
431 berichten |
Geplaatst - 03/02/2013 : 22:08:28
|
Dank je New in town, het kost inderdaad wel de nodige tijd om die sound te krijgen, maar ik vind het leuk om te doen :)
binnenkort begin ik alweer aan de volgende sets, waaronder een combi soundset en een dance / modern sounds soundset. Vooral die laatste zullen veel kronos bezitters niet zo heel leuk vinden denk ik hehehe, maar ach, het wordt wel eens tijd voor een moderne soundset aangezien die nu toch wel mist op de kronos.
dus ik blijf lekker bezig, en hopelijk jij ook met jouw combinaties van tyros en kronos. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/02/2013 : 10:13:50
|
Hoi Qui,
Tja, ik ben ook volop bezig om mijn muzieksysteem af te maken. Ik heb nu bijna 2 mappen met in totaal bijna 80 muziekstukken klaar. Het leuke is, of het minder leuke, het is maar net hoe je het bekijkt, dat er nog waarschijnlijk een stuk of 14, 15 van die mappen komen.
Trouwens het systeem van pdf-files maken loopt als een trein. Ik ben nu inmiddels zo ver, dat ik alle muziek uit een bepaalde map, volledig aan elkaar geplakt tot één pdf-file heb gemaakt. Dus je bladert, van muziekstuk 1 tot muziekstuk 45 in één keer door. Dat werkt perfekt.
Zeer binnenkort ga ik toch eens kijken naar mijn veelbesproken 24 inch scherm. Een vriend van mij, heeft me er op gewezen, waarom ik eigenlijk een all in one computer nodig zou hebben... Op dit moment hoef ik om muziek af te kunnen lezen, alleen maar zo'n lange pdf-file te starten. Mijn vriend zei, dat het zeker mogelijk is om via mijn vorig jaar gekochte windows 8 computer, een 2e scherm draadloos te bedienen. Omdat ik behalve een nieuwe pdf-file op de pdf-viewer te starten, waarschijnlijk niet veel met de overige computer-mogelijkheden doe, bij zo'n 2e computer... De mogelijkheden en onmogelijkheden daarvan zal ik in de winkel binnenkort nagaan. Voor 80 muziekstukken die inmiddels gereed zijn, vind ik aanschaf nu al wel de moeite waard.
In ieder geval maak ik voor elk muziekstuk wat ik klaar heb, 2 combi's. Als ik het een beetje slim aanpak, staat straks de hele Kronos volledig gevuld met mijn eigen combi's. En als jij bereid bent, om te helpen mijn diversiteit aan Kronos-klanken in mijn combi's uit te breiden, door het af en toe gratis aanbieden van jouw Kronos-creaties, juich ik dat natuurlijk alleen maar toe.
Maar tijd kost onze hobby zeker. Zelf ben ik al een aantal dagen bezig twee combi's te maken, die het sfeertje van de Beegees benaderen. Ik vind het altijd wel heel bewerkelijk om een combi te maken. Maar heb ik dan weer een mooi klinkende combi, dan kan ik die natuurlijk voor elk ander muziekstuk inzetten. Alleen de naam van de combi veranderen in de naam van het muziekstuk, waar het om gaat.
Okay, dat was weer het nieuws van deze kant. veel plezier verder Qui, met het muziek maken in je studio.
Groetjes, Piet |
|
|
michelkeijzers
Starting Member
9 berichten |
Geplaatst - 04/02/2013 : 12:54:44
|
Hallo Qui,
Geweldig dat je dit weer gratis ter beschikking stelt.
Groeten,
Michel (PCG Tools)
Developer PCG Tools (Free software for Korg workstation models) |
|
|
dongfang
Junior Member
66 berichten |
Geplaatst - 05/02/2013 : 22:41:43
|
Hoi Qui,
Te gek weer! Met al die gratis sounds van jou heb ik een memory upgrade nodig
Je had me met het plaatje van de soundset op YouTube even op het verkeerde been. Het zijn de zwatre toetsen.
Groet, Kris |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|