Auteur |
Onderwerp |
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 08:01:08
|
Ach ik heb er niet zoveel moeite mee, de Tyros is dik bezaaid met zeer goede styles/ritme's. En met een beetje creativiteit kun je deze styles indien nodig nog eens extra aanpassen naar jou eigen smaak, je moet er wat moeite voor over hebben. Ik vraag me wel eens af of men ooit wel eens alle maar dan bedoel ik ook alle stylen in de Tyros hebben geprobeerd, ook met de verschillende intro's, eerlijk gezegd ik niet En wanneer ik een bepaalde songgerichte style zoek dan koop ik deze zo duur zijn nu ook weer niet.(Aanbieders genoeg) Natuurlijk hou ik ook van gratis, begrijp me niet verkeerd maar al zou Henk Oostendorp enkele styles beschikbaar stellen dan nog is maar de vraag of iedereen daar wel tevreden mee is want wat de één mooi vindt kan de andere misschien wel niet mooi vinden en zo bereik je maar een kleine groep mensen. Het zou een leuke en misschien wel een verstandige injectie zijn maar wanneer niet, ach ik kan er wel mee leven ben voorlopig nog lang niet uitgekeken op mijn Tyros3.
Muzikale Groet Henk |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 10:56:33
|
Natuurlijk heeft de Tyros 4 heel goede styles. Zelf ben ik creatief met mijn registraties en akkoord en soms melodie-aanpassing. Maar ik ben minder handig in het zelf aanpassen van de styles. Ik heb dat ooit best wel veel gedaan in mijn Technics 6000. Maar de resultaten wogen wat mij betreft niet op tegen de tijd en energie, die ik er in stak. Zelf vind ik het fijn, als in mijn muziek niet te veel steeds dezelfde gebruikte style terugkomt. Dus ik varieer heel graag. Ik probeer juist zo veel mogelijk verschillende styles aan te spreken van de Tyros 4 style verzameling. Het zou mijn muziekverzameling diverser maken, als er een aantal mooie balladstyles, extra aanwezig zouden zijn. Maar ook meer synthesizer styles, zou ik nog goed kunnen gebruiken.
Ik kan me herinneren, toen ik pas een Tyros 3 had gekocht voor mijn KN6000, dat er al heel snel via Marco Riedijk, een aantal styles op de klantendownload stonden, die geloof ik, van de CVP Clavinova modellen afkwamen. Daar zaten een aantal hele mooie styles bij, die ik nu nog steeds gebruik. Toen ik de Tyros4 kocht, zijn er daarna geen extra styles meer uitgedeeld. Dan alleen degene, die ik ook al werden uitgedeeld bij de Tyros3 aankoop. Dus in mijn geval niets nieuws. Dat vind ik jammer, dat dat niet gebeurt is. Omdat ik juist extra styles zo mooi vindt. Dus met wat meer nieuwe ballad styles en synth-styles, als die voorhanden zouden zijn, zou ik daar al wel tevreden mee zijn, en zou Henk mij daar zeker mee bereiken. Ik zou zo'n geste juist heel erg waarderen, en ik denk met mij vele anderen.
En ik zit altijd nog met het probleem, dat ik via internet niets aanschaf, omdat ik geen betalingsmogelijkheden daar voor heb. Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind een losse style ook behoorlijk prijzig. Als dat allemaal wat goedkoper zou zijn, zou ik misschien meer moeite doen, om via internet wat te kopen.
En misschien is dit ook wel de reden, dat er geen styles gratis meer worden aangeboden, men wil Yamaha met zijn style aanbod niet in de wielen rijden.
Een tijdje terug is het Synthpack uitgebracht door Yamaha. Ik had dat willen aanschaffen, maar ik werd er door Ruud op geattendeerd, dat daar een fout in zat. Het zou tegelijkertijd geïnstalleerd met het Organ-pack er voor zorgen, dat bepaalde organs van het pack niet meer functioneerden. Zoiets was het, meen ik. Dus toen heb ik dat dus niet aangeschaft. In ieder geval heb ik daarna niet meer gehoord of dat probleem is opgelost.
Maar goed, mijn vraag was een open vraag, voortvloeiend uit de topic-vraag van Frans, die wat mij betreft uit mijn hart was gegrepen, vandaar dat ik hier een lans voor breek.
We wachten het maar af.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 10/02/2013 13:40:37 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 11:16:40
|
Het probleem met het Vintage Synth Pack in combinatie met Euro & US Organ Pack was vrij snel na constatering door Yamaha opgelost. Alle Packs functioneren zonder problemen.
Groet, Ruud |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 11:22:32
|
Okay,
dank je Ruud.
Groetjes, Piet |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 11:35:36
|
Ik ben het helemaal met Henk (Tyros2) eens. Ik heb de Tyros4 toch al weer een aantal jaartjes en zou niet durven beweren dat ik alle onboard styles heb gehoord/gebruik. Tijdens het verkennen hoor ik soms dingen/klanken/styles waarvan ik het bestaan nog niet wist.
Ook moet ik bekennen eigenlijk nog helemaal niet gekeken te hebben op de 'klantendownloads'
Wat Oostendorp doet/biedt is m.i. al behoorlijk veel meer dan wat anderen doen. Het overstijgt de gebruikelijke service 'verplichtingen' en ik wil zeker niet klagen.
Jaap: Eigengemaakte MIDI-files publiceren? ..... da's tricky in verband met auteursrechten. Op elk muziekstuk rusten namelijk auteursrechten. Die zou ik niet voor mijn rekening willen nemen |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:05:45
|
zo piet,jij heb hem weer geraakt, en zelfs ook een rijm gemaakt. alweer een verborgen talent, een mens weet soms niet wat hij kent. wat henk zeg dat is wel een beetje waar, want wil je alle styls uit proberen,ben je voorlopig nog niet klaar. je kan nou eenmaal niet alles naar ieders mondje maken, daarom probeer ik maar op de standaard T4 een nootje te kraken. gewoon in jezelf geloven, dan komt het talent van zelf naar boven. mag dat niet zo zijn, geen nood,een Tyros in huis dat is al fijn.
Dwest en zn T4 is een tweespan met Plezier.
DWff |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:06:51
|
Hoi Ruud,
Ben bekend met auteursrechten maar ik dacht dat het geen probleem was om binnen de beslotenheid van een forum zelf-ingespeelde midifiles uit te wisselen. Jaren geleden, in de tijd van de PSR 740/2000, was ik actief in een forum waarin het uitwisselen van uitsluitend zelfgespeelde midifiles centraal stond. Soms geheel zelfgemaakte songs, en meestal bekende dus al bestaande songs. Ontiegelijk leuk, en bekend bij Yamaha dat dit gebeurde. En, naar ik aan nam, vond Yamaha dit maar al te goed omdat het voor velen een extra stimulans was om muziek te maken op hun producten. Toen de Tyrossen kwamen, met de mega voices, zakte de groep in wegens problemen met compatibiliteit. Nou ja, mocht er belangstelling zijn voor het uitwisselen van zelfgespeelde, dus niet commerciële midifiles, dan hebben we hopelijk een jurist onder de leden
Groet, Jaap uut Hasselt. PS. Geen Ruud maar Roel, bedankt dwest! |
Bewerkt door Jeepee op 10/02/2013 12:21:49 |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:18:53
|
Jaap zeg maar Roel tegen Ruud, voor de rest maak het niet uut.
DWff |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:19:25
|
Dag mensen,
Geen extra styles, maar misschien een leuke tip om, als je een iPad hebt, een extra dimensie aan de T4 toe te voegen, de arpeggiator app vanYamaha, Synth & Dr Pad. Wel wat tussenbekabeling nodig tussen iPad en Tyros. Ook de Keyboard ARP & Drum Pad van Yamaha is erg leuk. Je kunt arpeggiator patronen uitsturen (ook drum patronen) naar de Tyros en in de Tyros opnemen. Je kunt ook zelf patronen drummen op de iPad waarbij je dan de Tyros hoort spelen. Er zijn vele andere mogelijkheden. Zie de app store.
Groet, Jaap uut Hasselt.
Jeepee |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:22:28
|
Hoi Jeepee,
het was T-Rossie die over de auteursrechten begon.
T-Rossie: iedereen denkt er misschien weer anders over, waarschijnlijk voortkomend uit ieders toch weer andere muziekbeleving, en wensen die daarmee samen hangen. Dus iedereen zal hier weer anders op reageren. Feit is wel, dat met de klantendownload waar in het begin veel mee werd geschermd, eigenlijk niets meer mee wordt gedaan. En dat dat dus niet veel meer voorstelt. Eigenlijk is er qua styles nooit iets extra's voor de Tyros 4 aangeboden. Musicfinders en midi-files gebruik ik zelf niet.
Ga zelf maar eens kijken op de downloadsite, dan zul je zien, dat daar alle lange tijd niets meer aan gedaan is.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 10/02/2013 12:30:37 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:46:27
|
Hallo Allen.
Dit topic gaat van heen en weer van gedichten tot midi,s.
Maar mijn opzet was, dat er al twee jaar niets meer met een klantendowload site word gedaan.
Toen ik de T4BL. in April 2012 kocht, kreeg ik weer een inlog code voor deze site, maar er was toen al een jaar niets meer mee gedaan. Dan lijkt het mij beter om zo,n site op te heffen, dan hem roemloos te laten voortbestaan.
Het gaat mij echt niet om gratis spullen te vergaren, maar doe er iets mee, of stop er mee. De Tyros kopers van nu worden ook geconfronteerd met deze oude site, dus ik zou zeggen, hou het leuk en spannend, en vernieuw de site regelmatig, daar is hij toch voor in het leven geroepen.
Het is een feit dat de Tyrossen vol met styls zitten, en als je een speciaaltje wil hebben ben je € 5,= kwijt, het kost toch geld, En dat de service van uit Oostendorp goed is, zal ook niemand betwisten.
Maar dat is ook niet mijn doelstelling, doe wat met die site.
Hier zal "West" wel weer een rijm op volgen.
Grt. Frans
|
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 12:47:32
|
Piet je was mij 1 minuutje voor.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 10/02/2013 12:53:45 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 13:10:36
|
Hi allemaal,
Ik denk dat die klantdownloads ook nie zo veel voorsteld. We komen toch wel allemaal aan het een en ander...
Belangrijker vind ik dat dit forum in stand gehouden blijft, dat is waardevoller voor de meeste onder ons denk ik.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 13:30:27
|
Hoi Toin,
Het gaat hier niet over het forum in stand houden. Maar alleen om het aantonen, dat de klantendownload in mijn optiek, en ook van Frans, zoals er nu mee wordt omgegaan, geen meerwaarde meer heeft voor een Tyros-bezitter. En dat ze dat beter af kunnen schaffen, als er toch niets meer mee wordt gedaan.
En als er dan nog wel wat mee wordt gedaan, zie ik er dus graag een download met gratis styles op Misschien ook ergens weggeplukt uit een bestaand model, zoals toen destijds met die CVP Clavinova met Marco Riedijk. Of uit een ander soortgelijk up to date instrument. Dus styles die waardig zijn voor de Tyros 4.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ps. Als Henk Oostendorp voor deze geste niet zo veel voelt. Om op deze manier de klantendownload weer nieuw leven in te blazen. Dan vind ik dat erg jammer. Maar meer ook niet. Ik kan er prima mee leven. Dat wou ik toch nog even zeggen.
|
Bewerkt door New in town op 10/02/2013 14:36:45 |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 10/02/2013 : 16:04:17
|
Nogmaals, ik snap niet wat we aan styles missen. Dit forum is in mijn ogen zeer waardevol.
Hoe je het ook wend of keert om de Tyros goed te doorgronden heb je hulp van anderen nodig wat de één niet weet weet de ander en door dit forum heb ik in al die jaren veel van de medeforumleden geleerd.
Oké er is ook wel eens slap ge*** maar dat hoort er nu eenmaal bij niet alle onderwerpen hebben mijn intresse en dat zal bij jullie denk ik niet anders zijn.
De klantendownloads voegen nu niet meer veel waarde toe dus kijk ik er ook niet meer naar, wel weet ik dat in al die jaren dat ik keyboards heb gekocht bij een plaatselijke dealer in het Oosten van het land nog nooit zo in de watten ben gelegd dan als door de Fa Oostendorp.
Als je dan ziet dat er ieder jaar rond de kerst toch weer een extra concert wordt gegeven door jongens die ook een paar duiten kosten en een zaal afhuren en gratis koffie en dat dit voor ons gratis is dan denk ik weer van "Die Oostendorp doet het toch maar" Maar een keer houd het op tot dat er weer wat nieuws in aantocht is en dat zal niet zo lang meer duren denkt ik.
Ik begrijp Frans heel goed en kan zijn gevoel ook wel een beetje delen.
Het forum is dan wel oud maar zeer zeker niet uit de tijd.
Muzikale Groet Henk |
|
|
Onderwerp |
|
|
|