Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 besame mucho rico
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

ikspeel
Junior Member

88 berichten

Geplaatst - 04/04/2013 :  22:36:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag de lp van klaus w nog eens beluisterd
Dan nog eens de filmpjes van jou rico
Als je dit allemaal live speelt rico moet ik toegeven dat je een tweede klaus wunderlich bent
Als je eens ergens een optreden hebt wil ik wel eens komen luisteren
Ga naar bovenaan de pagina

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 05/04/2013 :  16:44:50  Toon profiel  Reageer met citaat
De Wunderlich-klanken zijn inderdaad geen enkel probleem. Veel is te koop en ik heb zelf ook Wersi-klanken gesampled om op m'n T4 te kunnen spelen. Veel werk maar het geeft ook veel voldoening.

morelke
Starting Member

4 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  01:48:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste T-Rossie, ik zal proberen jou lantaarn een beetje op te lichten.
Ik heb het geluk gehad van Rico een jaar geleden te leren kennen. Ik zelf speel pas sinds een goed jaar op keyboard en moet dus nog heel veel leren.
Rico help mij met het leren spelen op mijn keyboard als ik er niet aan uit komt.
Ik kan je wel vertellen dat al wat Rico speelt hij live doet. Dat kan gebeuren op verschillende manieren.
B.V. Met Styles zoals je heel waarschijnlijk kent anders denk ik dat je daar nu niet op reageerde. Maar het kan ook gebeuren met midi files. Midi files kan men gratis op internet met duizenden vinden, die zijn natuurlijk niet van goede kwaliteit. Wil je een midi file van goede kwaliteit moet je die kopen zoals Rico doet.
Ik zelf speel ook soms met midi files, en wat ik je kan vertellen is dat het heel moeilijk is omdat je absoluut moet volgen en als je een foutje maakt is het gedaan dat kan je niet verstoppen tegen een style die je zelf richt op het moment dat je het zelf wilt.
Om terug op Rico's (Besame Mucho Klaus Wunderlich) te komen, hij speelt dit met een midifiles speciaal voor hem gemaakt door TMF, dus kan je goed begrijpen dat er geen (1) style loopt noch op de T4 noch op de Roland.
Dat is normaal als men met een midifile speelt.
(2) Pitch wheel, moet je dan eens goed uit jouw ogen kijken want die gebruikt hij op zijn Roland.
(3) Breaks, Fill-ins EZV, die zitten in de midi files maar misschien weet je niet wat dat is? Maar dan moet je toch ook oppassen wat je schrijft denk ik, het zou toch zot zijn dat die mensen die dat wel kennen en lezen met jou zouden lachen.
(4) Klanken veranderen spontaan, Ik heb het voorgevoel dat je naar die video met jou zonnebril hebt gekeken, want je kunt goed zien dat hij op zijn T4 5 registraties gebruikt, (zie de blauwe knoppen rechts die als hij er op drukt oranje worden) en twee registraties op zijn Roland. Indien je het misschien niet weet, een registratie kan je in programmeren wat je wilt, sound break fill in out of dergelijke.
(5) De bas loopt niet volgens de akkoorden, ha ha hier ben ik dan terug met die midifile, maar erger noch, Rico speelt zelfs zo goed dat hij met de midifiles zelf ook nog akkoorden speelt waar het iemand anders het gewoonweg niet doet. Daar doe ik voor hem ook mijn hoedje af.
(6) Styles veranderen ook spontaan, moet je terug aan die midifile denken maar ook aan die 5 + 2 registraties die ik hierboven opnoem.
(7) De glide van onderen EZV, hier denk ik dat je niet een maar 2 zonnebrillen voor jou ogen had?
Conclusie.
Alles wat je schrijft, al wat je afkeurt is een echte eer voor Rico, want dat wil zeggen dat hij het zo perfect doet dat jij denkt dat het niet mogelijk is.
Maar denk eens een momentje na, en kijk eens goed naar de timing, dan zal je vast merken dat het onmogelijk is van dat zo goed na te doen dat je er zeker 100.000 jaar moet op oefenen om dat zo perfect te doen.
Nu daag ik je uit van mij te antwoorden.
Niet vergeten, ik heb het geluk gehad van Rico in life zien te spelen, en daar stond ik als vastgenageld op de vloer.

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  09:44:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik hoop niet dat er weer een pro of contra midifiles-discussie oplaait.
Ik verzoek Rico, als hij dat wil, zelf toe te lichten hoe hij te werk gaat. Dit om te voorkomen dat er allerlei aannames worden gedaan. Vooral het "alles live" bij meespelen met midifile graag toelichten, want daar dreigt de verwarring te ontstaan.

Groet,
Ruud

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  10:49:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Zo Morelke... je speelt al een jaar!
Welnu ik speel nog maar 50 jaar en moet je daarom gelijk geven in alle opmerkingen die je plaatst.

Rico heeft zijn methode al toegelicht, maar mijn visie/mening is denk ik ook wel duidelijk.
Ik wil het hier graag bij laten.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  11:42:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Ben jij al zo oud Roel??

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  11:49:24  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Welnu ik speel nog maar 50 jaar

Dat is wel grappig,
Roel speelde al muziek voordat hij geboren was...

Die was der vrog bej...

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  12:06:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hihi.. de leeftijd loopt blijkbaar niet mee in het profiel. Ik heb 'm aangepast want de tijd tikt door
Ja ik ben nog maar zo jong!

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  12:22:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen

Ik volg al een tijdje dit topic, eigenlijk word er geen onvertogen woord gezegd, alleen oprechte meningen gegeven.

Dat Morelke bijstand verleend aan Rico, siert hem ten dele, en alleen tegenover Rico
maar om nu gelijk te beginnen met " goed uit je ogen kijken / oppassen wat je schrijft / 1 a 2 zonnenbrillen opzetten" doet dit topic weinig goeds.

Vooral de openingszin is al gelijk pakkend, en niet nodig.

Jammer

Voor mij einde topic, en voor @Morelke succes met u studie bij Rico.

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 06/04/2013 15:57:08

Rico
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  15:14:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal ik bedank bij deze iedereen voor alle Feedback :)

Ik speel met midi ik heb dit al eens vertelt maar doe het nog een keer
omdat een style zich herhaalt, midi doet dat niet.
Ik speel overigens ook graag met styles ook daar staan op YT
voorbeelden van

je heb maar twee handen dat is alles wat je kan doen en die gebruik ik dan ook :)
Voor mij ligt het vaak aan het nummer de een liever midi en de ander gewoon met een style

Het wordt live gebruikte ik eigenlijk voor het feit dat wat je mij ziet spelen dat ik dat ook daadwerklijk doe
Het wordt live klopt niet in vele zinnen want het is uiteraard altijd live tenzij het achteraf ge-edited is

Of je nu met een band, midi, style of backingtrack speelt dat maakt niets uit
Want die zeggen niets over je speelstyle

Vriendelijke Groet Rico :)

DWest
Average Member

225 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  16:13:38  Toon profiel  Reageer met citaat
iemand bekritiseren gaat de meeste mensen goed af.
vind ik prima,maar doe het dan wel een beetje in positieve zin.
één ding weet ik wel,Rico is geen gogelaar, maar er zijn genoeg mensen die denken, hoe doet hij dat nou?
ook al zou je het zoals hij het doet willen,
dan is het niet gezegd dat je het zomaar kan.
Daarom,Speel met plezier en ieder op zn eigen manier.!!!
Dus, de meningen zijn verdeeld,
Rico ik hoop dat je nog heel lang speelt.

Oost of West iedereen doet zn Best.

DWff

hasp
New Member

39 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  17:27:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ach, als iemand de showbink uit wil hangen op You Tube laat 'm dan lekker z'n gang gaan. Kijk b.v. eens hier naar:

http://www.youtube.com/watch?v=vem_BAb6bYA&list=RD02NMZb00rHJXo

Hij zit in C te spelen, maar ik hoor het nummer in F, om nog maar niet te spreken van het verschil tussen wat ik hoor en wat ik hem zie doen.

Rico
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  17:47:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Lolll hey hasp

Je heb helemaal gelijk wat je met een transpose knop niet allemaal kunt doen :)))

Fijn weekend

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  17:50:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Is transponeren verboden dan ??..

Soryt

Rico
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 06/04/2013 :  17:52:48  Toon profiel  Reageer met citaat
lolllll moet zo lachen hier waarschijnlijk als je de showbink
uit hangt mag je niet in C spelen denk das voor beginners
heheheh....
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000