Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Dimms Tyros2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

chipke2001
Starting Member

3 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  09:47:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,

ik ben momenteel in afwachting van mijn Tyros2 maar heb toch al een vraagje over het interne geheugen van de Tyros2 die momenteel 4 mb is.
Voor wat bestaat de mogelijkheid juist om dit uit te breiden naar 1 Gb.
Is dit enkel en alleen voor de voice-creator of zou dit een algemene snelheidsverandering zijn op de Tyros2, bvb: menu's die vlugger open gaan e.d.
Heeft daar al iemand ervaring in ?
Mocht ik deze willen uitbreiden moet ik dan op bepaalde specificaties letten buiten deze die in de handleiding staan ?

Hartelijk dank en hopelijk kan ik vlug dit prachtinstrument bespelen.
Mvg,
Nico

n/a
deleted

100 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  11:57:23  Toon profiel  Reageer met citaat
In principe zorgt meer geheugen ervoor dat het keyboard sneller werkt. Je kunt het vergelijken met een pc. Daar zorgt ook meer geheugen ervoor dat het sneller werkt. Maar dit ligt er ook aan hoe je het keyboard gebruikt. Zeker als je gaat samplen en deze onder de toetsen zet is extra geheugen aan te raden.

Bij het uitbreiden van het geheugen moet je op verschillende dingen letten. Het moeten DIMM geheugen streepjes zijn met een snelheid van PC133. Ook moeten het er altijd twee zijn. Dus voor 1 gig aan geheugen moet je 2x512 MB kopen.
Ga naar bovenaan de pagina

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  17:34:13  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Maar er zijn natuurlijk grenzen. Op een gegeven moment zal je keyboard niet meer sneller gaan, want dat heeft hij zijn maximale snelheid bereikt. Het enige waarvoor het geheugen dan nog dient is opslag.
Ze zeggen dat je aan 2 x 256 zat hebt om te HDrecorden en alles soepel te laten verlopen

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  19:31:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
2 x 256 MB is zat. Bij PC's is 't ook niet zo dat alles met bijvoorbeeld 2GB beter werkt dan met 1GB. Dat geheugen moet immers ook "bijgehouden" worden.

ruudje
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  21:39:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik kom net van Henk af(Oostendorp)en heb ook maar gelijk 2x256mb dimm erbij in laten zetten,moet voldoende zijn als ik het zo hoor.
Marco en Jan gaven nog ff een leuke demo weg,wat kunnen die 2 toch lekker spelen he....kwijl kwijl
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000