Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Close encouter of the T3 kind.......
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 17/02/2013 :  10:00:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste lezer,

Ik schrijf dit stukje om mijn ervaring even te delen als leek met de T3.

Gisteren 16-02-2013 eindelijk de eerste hand gelegd aan een T3.
Zoals ik al eerder beschreef had een forum lid mij uitgenodigt om hem eens op me gemak te bekijken/proberen en een vragenvuur te maken, zo gezegd zo gedaan.

Mijn eerste indruk was: Tjee, hijs groter dan ik dacht haha, nou vooral dieper dan ik dacht......
Zeeer overzichtelijk dat dan weer wel, ik had wat muziek meegenomen, daar ik nogal ben blijven steken op een niveau wat zeker beter kan...
Na een korte uitleg en overzetten van wat stroomschakelaars was alles in werking, actieve speakertjes aan en het feest kon voor mij beginnen!
De eigenaar heeft me onwijs veel uitgelegd en verteld, laten zien en horen, met name ook het SA verhaal, waar ik toch steeds op terug kom.
Het vergt zeker oefening al lukte het me wel om soms (waarschijnlijk geluk) een slide op gitaar of met een sax partij eruit te halen wat je ziet op youtube.
Eigenlijk alles wat je ziet/leest en/of hoort doet de Tyros ook.
De eigenaar zelf zij ook: Jep, hij doet het echt allemaal :-)

De eigenaar heeft me gewoon me gang laten gaan, was er gelukkig wel bij en heeft me echt flinke stoot info meegegeven, een paar kleine opnames kunnen maken (leuk voor thuis) en nu even wachten tot mei...want dan ga ik hem gewoon echt kopen haha, langer kan ik gewoon niet wachten.
De toetsen spelen zeer makkelijk en fijn weg en de bediening is super simpel!
Ik heb nog tijdje terug achter een GW8 gezeten van Roland, prima apparaat en mooie geluiden, maar voor ik er een fingered chord uit had was ik bijna 30 min verder...zo niet met de T3, twee knoppen, sterker nog, style kiezen, OTS link aan en gaan!
Ik zou nog uren kunnen typen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik (voor zover dat nog niet was) helemaal om ben....en mss tegen de tijd in mei dat het financieel een T4 haalbaar is, maar een T3 word het zeker!

Ik zou bij deze de eigenaar, nogmaals, willen bedanken voor zijn gastvrijheid en de tijd die hij voor mij genomen heeft, zo ook de ouders van hem, ik vond het super gezellig, de tijd vloog voorbij (met het oog dat ik even een uurtje kwam proberen....) ik kwam aan rond 13:45 en ging pas om 17:00 weer weg....haha.

Er komt zeker een post als ik hem heb......nog even drie maandjes dromen........

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.

Bewerkt door Steefje op 17/02/2013 10:01:59

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 17/02/2013 :  11:57:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Steefje
Blij dat we er weer een Yamaha zieltje bij hebben, en ook is aangestoken door het zeer besmettelijke tyrosvirus.

De Tyros 3 is een super keyboard wat (bijna) niet onderdoet met de Tyros 4, en geeft je genoeg voldoening en ontdekking voordat je de mogelijkheden allemaal kent... en die zijn er heeeeeel veeeel.

Wachten op een (gebruikte tyros 4) heeft bijna geen zin denk ik, daar de opvolger (tyros 5??) pas in 2014 gaat uitkomen.

En zolang wachten kun je denk ik niet meer

Succes met het wachten, en bedenk het er naartoe leven is net zo leuk als het hebben.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 17/02/2013 :  12:04:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Klopt! Maar ik vind het hebben toch leuker! Na ruim 3 jaar spelen op de Tyros 3 kom ik bijna iedere keer weer voor een verassing te staan!! Heerlijk die machine!!!

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 17/02/2013 12:04:33

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 17/02/2013 :  12:09:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Bert en Toine,

Ja ik weet het hahaha, voordat de afspraak van gister stond ging ook bijna een maand overheen en dat geeft helemaal niet....maar in de auto ernaar toe werden m handjes toch wat klam haha, gezonde enthousiasme denk ik hahaha.
Het is "nog maar" drie maandjes.........goh me handen jeuken echt! Hahahaha.
Nu ken ik Yamaha al wel hoor, heb een HS8 gehad en de AWM voices waren toen (lees 15 jaar terug) al geweldig, maar wat ik nu al, in die paarr uur, gehoord heb en ook zelf gespeeld heb, denk hierbij bv dat het SA effect gewoon lukte haha, ja dat is echt geweldig! Moet me wel beetje rustig houden....want me vrouw (ik ben zelf 36) wod nu al knettergek van me hahaha. Maar ja...tis geven en nemen he haha.

Dank je wel voor jullie berichtje in ieder geval!
Groet,
Stefan

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 24/03/2013 :  08:30:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Mooi verhaal [:)
En welke is het geworden?
Tyros 3 of toch 4?

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 25/03/2013 :  06:49:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Toch nog Tyros,

Het is een 3 geworden :-)

Groet,
Stefan

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 15/09/2013 :  14:00:41  Toon profiel  Reageer met citaat
En hoe is het nu?

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 15/09/2013 :  14:21:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe is het nu.....het is nu veel beter hahaha, nog steeds kruip ik met heel veel plezier achter mijn T3....en nog steeds beetje vlinders in de buik als ze opstart.
Ik ben er alleen nog niet uit waarom ze altijd in piano klavier opstart hahaha.

Ik doe momenteel veel met midi files die ik dan meespeel telkens komt er weer eentje bij, zodat ik toch beetje repertoire opbouw zeg maar, mss ooit es voor een feestje binnen de familie ofzo :-)

Verder nog beetje bezig ook met het veranderen vd geluiden in een midi file, soms is de lead voice best zacht t.o.v de midi file zeg maar dus dat is nog wat prutsen met de stappen die ik moet ondernemen.

Soms is het ook, dat als ik de midi file start en op registratie 1 begin, ik begin dan te spelen en als ik dan op registratie 2 druk begint de midi file weer van voren af aan, maaaaaaar dat doet ie maar 1x hahaha. Dus ik hou er rekening mee zeg maar, ik start dan de file, druk op reg 1, dan op 2, dam start de file opnieuw bij t begin, dan druk ik weer op reg 1 begin te spelen en als ik dan reg 2 nodig heb, loopt ie gewoon door (de file dan) dus ja, het is nirt onoverkomelijk zeg maar :-).

Vind het erg attent en leuk dat je er naar vraagt, dank je wel.

Fijne zondag verder.

Groet
Stefan

Yamaha Electone HS 8

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 15/09/2013 :  16:51:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Halllo,
Ben zelf nog niet zo bezig met midi, alhoewel ik me er steeds meer in ga verdiepen, dat wel. Wat je schijft wat de registratie aangaat zou ik nu niet zo snel even weten hoe dat zit.
Fijn dat je zo tevreden bent over de T3, het is en blijft een prachtig apparaat!
Ik kom ook nog dikwijls achter dingen waarvan ik dacht, verhip, ook dat kan die! En als er een loterij gewonnen wordt komt er een ander bij, een opvolger of zo. Maar deze doe ik nooit meer weg!

Groet, Bert

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 15/09/2013 :  16:55:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou inderdaad Bert....zo denk ik er ook over...een mooie T4 boven ofzo hahahaha, maar nee, het is met recht een magistrale machine, de geluiden zo werkelijk, in me muzikale leven, met Roland, technics e.d. Had ik dit nooit durven dromen dat geluiden zo dicht bij het natuur getrouw zitten, onkiskenbaar gaaf!

Zat te sussen op de bank...maar denk dat ik nog even naar boven ga haha.

Groet en fijne zondag!

Stefan

Yamaha Electone HS 8

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 16/09/2013 :  10:27:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Stefan,
hetgeen jij beschrijft ivm.de registratie heb
ik wel al voorgehad met de HardDiskRecorder,
maar nog nooit met de midirecorder/player;
ivm;de HardDiskRecorder volstaat het om bij
het opslaan naar de 2e en volgende registr. "HDR" uit te vinken,
misschien werkt dit ook zo voor midi door "Song" uit te vinken ?
VrGr
eddy

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 16/09/2013 :  18:27:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Eddy!

Erg bedankt voor je reactie! Ik zal een even gaan puzzelen :-) weet je mss ook hoe ik in dit menu kom? Hahaha ben nog beetje "beginner" betreffende de menu's e.d..

Mvrgr,
Stefan

Technics SX-KN 750
Yamaha Electone HS 8
Yamaha Tyros 3

theplayer
Moderator

3016 berichten

Geplaatst - 16/09/2013 :  18:59:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Stefan,

De oorzaak ligt er waarschijnlijk aan dat je ook bij het maken van de tweede registration song aangevinkt heb.
Als je dan de tweede registration kiest, kiest hij ook weer opnieuw die midifile.
Je kunt het volgende proberen.
Laadt de registrationbank.
Kies de tweede registration.
Druk op Memory.
Haal het vinkje weg bij song.
Druk op 2
Sla de registration weer op.
Daarna zou het over moeten zijn.

Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 16/09/2013 :  19:20:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Frans!

Dank je wel voor je berichtje, ik zal eens kijken ernaar :-) nu heel even niet, ben net terug van me werk haha.
Alvast een fijne avond iig.

Mvrgr,
Stefan

Technics SX-KN 750
Yamaha Electone HS 8
Yamaha Tyros 3
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000