Sinds kort een heel raar fenomeen. Ik heb dus een T4 met twee manualen.Voice 1 en 2 boven en voice 3 onder. Als ik een standaard style vanaf het keyboard neem (dus absoluut geen gepikte/gekregen of wat dan ook style) gaat alles op net BM goed MAAR op het beneden manuaal is het een halve toon verschoven maw als er op het bovenmanuaal een C gespeeld wordt moet ik op het beneden de cis nemen om een C te krijgen....... Is het zo duidelijk omscheven? Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen/welke instelling er verkeerd staat? En als ik alles naar de fabrieksinstellingen reset ben ik zeker de extra voices op het geheugen kwijt en kan ik ze opnieuw installeren? Alvast bedankt voor het meedenken!
Kijk eens in het tabblad [System] van de Midi-instellingen. Zet hier Receive Transpose op ON. Hierdoor transponeren de klanken van je 2e manuaal ook mee met de Tyros.
In jouw instelling staat de Tyros kennelijk getransponeerd. Controleer via Mixing Console ook eens of zowel Master, Keyboard en Song in de nulstand staan. Het kan namelijk zo zijn dat de Tyros toch getransponeerd is, terwijl je Transpose 0 in het Main display ziet staan.
Een reset (hoogste C ingedrukt houden als je de Tyros inschakelt) wist je geheugen met extra voices overigens niet.
Ik had het nu weer aan de hand.Van iemand een registratie en een style gekregen en ja hoor via mixing consule naat Tune en daar stond de transpose niet op nul en klonk het ondermanuall NERGENS naar.Alles (master,song KDB ) op nul gezet en het klinkt goed/normaal/niet getransponeerd.Hoe kan ik dit nu voor deze style en regisratie "zekeren"?
Ruud ik wil je hierbj BEDANKEN!!! ik heb vele registraties op deze manier kunnen "redden" . Maar heb je ook een idee hoe dat kan gebeuren dat die transpose zo "verschuiven "kan?