Auteur |
Onderwerp |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 09/03/2013 : 14:27:40
|
De Pitchbend gebruiken met de MFC10 footcontroller.
Daar in het (midi) menu tabblad MFC10 van de Tyros 4 geen optie aanwezig is om de Pitchbend aan te sturen heb ik het volgende gevonden om deze toch te kunnen gebruiken op het zwelpedaal van de MFC10 zelf.
Laat alle midi kabels zitten zoals ze nu staan, je hoeft enkel de MFC10 zelf te gaan programeren.
Het zwelpedaal MFC10 gebruiktno: 1 de overige zijn voor extra pedaal aansluitingen no 2,3,4,en 5 deze laten we nu buiten beschouwing.
Zet eerst de MFC10 UIT de Function mode ( knop Function mag dus niet branden, druk hierop totdat lichtje uit is)
Bending Up (pitch up)
• Druk op het knopje [FC EDIT] • Druk op schakelaaarno 1 op de mfc10 (links onderaan) • Je ziet dan:STATUS = E0 • Druk op knopje[FC EDIT] • Je ziet dan DATA/CTRL = --- • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel maxium in op 127 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel minium in op 64 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op de knop [Write/Exit], dan op de knop [INC/YES]
Ga uit de programeer modus door op de voetknop Function te drukken ( lichtje brand weer) Nu kun je het zwelpedaal proberen.
OF OF OF
Bending Down (pitch down)
• Druk op het knopje [FC EDIT] • Druk op schakelaaarno 1 op de mfc10 (links onderaan) • Je ziet dan:STATUS = E0 • Druk op knopje[FC EDIT] • Je ziet dan DATA/CTRL = --- • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel maxium in op 64 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel minium in op 0 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op de knop [Write/Exit], dan op de knop [INC/YES]
Ga uit de programeer modus door op de voetknop Function te drukken (lichtje brand weer) Nu kun je het zwelpedaal proberen.
Het zwelpedaal fungeert dus nu als Pitchbend.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 09/03/2013 14:28:32 |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 10/03/2013 : 09:19:47
|
Hoi Toine,
Het is volgens mij ook mogelijk om met een fc7 de pitchbend te besturen. Ik zal vandaag eens kijken of ik die mogelijkheid weer kan terugvinden. Klinkt zo lekker bij gitaarwerk.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/03/2013 : 11:21:50
|
@Hans,
Dat klopt Hans, zo deed ik het voorheen met de fc7, maar die wil ik nu geheel alleen voor het volume behouden.
Dus even zitten surfen om deze toch op ht zwelpedaal vd mfc10 te krijgen.
En dat werkt ook weer....
Nu alleen nog de rotary
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 09:06:38
|
Hoi Toine,
In het algemeen vind ik alles wat met de programmering van het voetpedaal (in dit geval dus de MFC10) te maken heeft moeilijk. Dus meestal schuif ik dat voor mij uit totdat het echt moet. Recent studeerde ik een drietal nummers in van de Shadows.
Daarom wilde ik nu de pitch bend instellen op de MFC10. Ik volg exact de aanwijzingen op (zoals in jouw artikel op dit mooie forum) maar een pitch effect hoor ik niet. Onderstaand geef ik ze nog even weer.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Bending Up (pitch up)
• Druk op het knopje [FC EDIT] • Druk op schakelaaarno 1 op de mfc10 (links onderaan) • Je ziet dan:STATUS = E0 • Druk op knopje[FC EDIT] • Je ziet dan DATA/CTRL = --- • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel maxium in op 127 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op knopje [FC EDIT] • Stel minium in op 64 dmv de knopjes [DEC of INC] • Druk op de knop [Write/Exit], dan op de knop [INC/YES]
Ga uit de programmeer modus door op de voetknop Function te drukken (lichtje brand weer). Nu kun je het zwelpedaal proberen. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het valt mij op dat, nadat je de minimale instelling op 64 hebt gezet, je niet eerst op de FC Edit hoeft te drukken? Klopt dat?
Wat kan ik fout doen? Of moet je eerst op voetknop 1 drukken en dan het pedaal??
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 03/02/2014 10:36:17 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 09:22:03
|
@Hans,
Ik kan het helaas zelf niet meer controleren daar ik de MFC10 footcontroller verkocht heb omdat ik deze niet meer kon gebruiken wegens amputatie van mijn grote (linker)teen.
Echter de werkwijze zoals op mijn website moet juist zijn, omdat ik dit diverse keren heb geprobeerd voordat ik dit "online" heb gezet.
Mischien dat Soryt (arno) dit kan proberen die heeft ook de mfc10.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 09:23:30
|
Met het zwelpedaal bedoel ik dan wel het zwelpedaal op de mfc10!!
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 09:58:32
|
hoi Toine en Hans, hoe doen jullie dat om de pitchbend met fc7 te bedienen ? VrGr eddy |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 10:44:36
|
Hoi Eddy,
Dat van die FC7 had ik ergens gelezen maar heb het nu nog niet terug kunnen vinden.
Met muzikale groet, Hans
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 10:52:45
|
@Eddy
Direkt access -> fc7 induwen, links kun je keuze maken wat je dan wilt schakelen, kies dus pitch.
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 11:47:34
|
Hoi Eddy en Toine,
Ik doe de FC7 jack in 1. En wat denk je? Yes, hij doet het. Bedankt.
Maar op de MFC10 krijg ik 'm niet aan de praat. Zou mooi zijn als dat ook nog lukte.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 03/02/2014 13:19:29 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 15:57:28
|
dankjewel jongens VrGr eddy |
|
|
j.mooijman
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 03/02/2014 : 17:03:20
|
Met intresse je artikel van de MCF10 pitchbend gelezen en opgeslagen Ik wil dat nu even niet gebruiken, maar ik heb een andere vraag betreffend de MCF10 ik zou graag de harmony echo onder een toets willen hebben. De vraag is kan dit en kan je mij dit dan a.u.b uitleggen. Er is weinig documentatie over te vinden. Alvast bedankt voor de moeite
Jan Mooijman tyros4 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
|
|
Onderwerp |
|