Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 YES! Eindelijk! :-)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 22/03/2013 :  09:18:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Twee weken gelden was het zover! Eerder dan verwacht......de Tyros 3 in mijn bezit.....behoorlijk compleet kunnen kopen :-)

Sorry dat er twee weken overheen gaan voor dit postje, maar je snapt dat het twee weken elke mogelijke seconde T3 tijd voor mij was......
Ondertussen al aardig wat ontdekt en geprogrammeerd, wat een machine zeg, heb no regelmatig een "wauw" moment haha.
Heb ergens een midi file-tje van internet geplukt, puur om te proberen wat je daarmee kan en kwam erachter dat bij de ene wel en de ander geen "score" word weergegeven.

Waar ik ook tegenaan liep, of tegen aan liep, waar kun je tegenaan lopen met zon machine maar goed, laat ik het ander schrijven, wat me nie lukte :-) Is dat de midi file erg "droog" klinkt zeg maar, dus de geluiden die in de file zitten zit bv geen sustain achter, of is een "eenvoudige" piano en ik krijg di niet gewijzigd. Waar ik wel achter kwam, per toeval, was dat als ik de style veranderde de drumkit van de midifile anders was, dezelfde als van de gekozen style, gaf een verassend effect, of het moet toeval geweest zijn :-)

Verder zijn er nog zoveel dingen die ik ws zal vragen hier op het forum en hoop dan ook op een oplossing hahaha, maar daar voorzie ik geen problemen in aangezien ik een T3 groentje ben en er hier doorgewinterde, want ondanks de lente met er gewoon nog gekrabbeld worde op de autoruiten, mensen zitten die deze machine blind zouden kunnen bedienen :-)

Ik wens iedereen een goed en muzikaal weekend toe!

Groet,
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 22/03/2013 :  09:54:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Stefan,

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van je Tyros 3.
Ja, je zult een hoop te ontdekken hebben, maar dat is juist het leuke.
Op het internet staan een hoop midifiles, maar je vindt er goeie en slechte.
Om de klanken te veranderen van een midifile druk je 3 x op de knop Mixing Console.
Je kunt dan alles veranderen van channel 1 t/ 8.
Druk je nogmaals op mixing console krijg je 9 t/m 16.
Ga daar eerst maar eens rustig voor zitten, doe wat en kijk/luister wat er wat er gebeurd.
Dat is de beste manier.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 22/03/2013 :  14:12:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Frans,

Super! Meteen geprobeert en idd een "verborgen menu haha, nu kan ik va een redelijk slappe midi, toch nog iets moois maken :-)
Word weer een weekend alleen met me Teetje :-)

Bedankt!
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.
Ga naar bovenaan de pagina

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 22/03/2013 :  17:41:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Stefan, veel plezier van en met je "Teetje3". Dat je maar vaak zo'n "wauw" moment mag hebben. Heb ik ook nog steeds. Vooral in het begin vond ik de vele nieuwe klanken die mijn half dove oren binnentraden zeer oorsmeerstrelend, hahaha. In de loop der tijd ga je steeds meer instelmogelijkheden ontdekken.
De liedjes die ik in het begin van mijn Tyros3-leven heb geprogrammeerd vond ik toen helemaal te gek klinken. Inmiddels heb ik de meeste alweer aangepast en nog mooier gemaakt omdat ik ontdekte dat er zo veel meer te regelen was aan de klanken. Ook het bovengenoemde Mixing Console heb ik ontdekt om het één en ander te veranderen aan de styles. Ik hou nogal van een stevige bas en een goed hoorbaar drumstel. Dat is daar mooi allemaal lekker op te krikken. Om even een eind jaren-80 kreet er bij te halen: Turn Up The Bass and Let's Roll The Drums. Hahaha.

Groetjes, Kees.
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 22/03/2013 :  18:35:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Stefan,

Gefeliciterd met je nieuwe aanwinst, en veel plezier ermee.

Je zult de komende tijd nog veel gaan ontdekken op de Tyros 3, maar ga niet te vlug want dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Zijn er vragen stel ze maar....

De meeste vragen over Tyros 4 zijn ook toepasbaar voor de Tyros 3!!

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 22/03/2013 18:37:06
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 23/03/2013 :  18:42:48  Toon profiel  Reageer met citaat
@ allemaal :-)

Dank jullie wel allemaal! Inderdaad al veel geprutst me het verborgen console mix menu :-)
Geluiden weten te veranderen van de midi file.....klonk al een heeeeeel stuk beter maar...........opslaan van me nieuwe settings met die midi file nog nie gevonden.......
Ik dacht nog als ik nu een andere inlaad, vraagt ie vast of ik de wijzigingen op wens te slaan....maat tevergeefs haha, me nieuwe geluiden werden ook op de nieuwe midi file toegepast......hahaha, dussssss even knutselen denk ik nog maar...of alles onthouden voor elke midi file :-)

Fijn weekend toegewenst aan een ieder!
Groet,
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 23/03/2013 :  20:38:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Stefan,

Misschien is het slim om eens op mijn site te kijken.
Kijk dan eens bij Tips. En niet alleen voor de Tyros 3.
Bij de 2 en 4 staat ook nog iets dat voor jou van toepassing is.
Ook voor je huidige probleem.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 24/03/2013 :  11:02:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Stefan,

Je wilt denk ik alles te vlug onder de knie hebben, dat gaat niet met dit complex muziek monster.

Rustig aan doen, regelmatig de handleiding lezen en gaander weg leer je de Tyros te doorgronden.

Als je opgeleid wordt voor piloot mag je ook niet meteen in een F16 vliegen

Ga eerst wat lekker muziek maken, gaanderweg leer je steeds meer...

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 24/03/2013 :  11:57:59  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Frans,
Dank je wel, ik had al eens gekeken, maar ik denk at ik de Ipad en jou site ipv muziek maar eens op de muziekhouder moet zetten en even het eea proberen of in mijn geval prutsen :-)

@ Toine,
Klopt hahaha, het is natuurlijk heerlijk te proberen, ik had een SolidGitar gewijzigd voor een midifile van On Every Street van de Dire Straits, toen ik dus op exit drukte vroeg hij om op t slaan, ma zweet op me voorhoofd en beetje angst in me vingers gedaan (ik was in eerste instantie bang da hij dus de stadaard Solid zou wijzigen in de door mij gecreeërde, ik had geen idee dat hij ook Custom Voices aanmaakte hahaha, tsja groentje he :-), me deze wetenschap natuurlijk al aadig wat voices "verbouwd" :-) bijzonder leuk EN gaaf.
Klopt wa je schrijft hoor Toine, ik wil t TE snel....aard van het beestje denk, haha, lezen doe ik weinig, probeer liever uit maar soms.......is t mss toch even handig het telefoonboek dikke handleiding erbij te houden :-)

Fijne zondag verder allen!
Groet,
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 30/03/2013 :  11:08:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Frans,

Na het e.e.a. geprobeerd te hebben is het gelukt!
Het duurde wel een paar keer, maar uiteindelijk is het gelukt.
Kun je mij misschien uitleggen waarom de voices verspringen als het ware als ik bij channel 1-8 zit en dan twee of drie keer op de stop knop druk van de song zeg maar (ook de plek waar je de midi file start).
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel haha.
De volumes en voices verspringen dan van het ene naar het andere, kan het zijn dat dit is tussen origineel vd midi en wat ik zelf heb gewijzigd?
Dit kon ik niet vinden op je site.

Fijn weekend iig!

Groetjes,
Stefan


Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 30/03/2013 :  13:52:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Het verspringen van de komt doordat je in Song creator > Tab CHANNEL\
Bij 5 Setup > KEYBOARD VOICE hebt aangevinkt toen je EXECUTE hebt uitgevoerd.

Wil je dit ongedaan maken ga dan in Soncreator naar Tab SYS/EX.
en delete de Meta met 46~ aan het eind.
Aan het begin staat deze bij 000:2:0000

BOARD VOICE instellingen kun je overal in de song maken als je
5 Setup > KEYBOARD VOICE aangevinkt en dan EXECUTE uitvoerd.
Dus kan ook verder in de songs worden gemaakt.

Wil je deze KEYBOARD VOICE wijzigingen in de toekomst niet meer dan
KEYBOARD VOICE niet aanvinken.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 30/03/2013 :  14:05:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Ik ben meteen erachter gekropen, maar a: ik snap eigenlijk niet wat je schrijft hahaha en b: staat keyboard voice niet aangevinkt., althans ik druk op digital recording, dan op A (song creator) en dan verder waat jij schrijft, maar geen vinkje bij keyboard voice.
En bij de 000:2:0000 staat niet de meta ~ :-) maar er staat XGPrm 00 00 7E 00 F7 :-)

Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, ben ech nog een groentje en wou alleen wat voices wijzigen in een midi file, maar dit gaat me nog echt even te ver, ik zie in de menu's wel wat je schrijft, maar heb echt geen idee wat ik ermee kan hahahaha dusssssssss ik denk voor en later stadium voor mij :-)

Fijn weekend verder en sowieso wel bedankt voor je berichtje.

Groet,
Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.

Bewerkt door Steefje op 30/03/2013 14:08:41
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1385 berichten

Geplaatst - 30/03/2013 :  14:25:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Ga in Song creator naar Tab Sys/ex.
Druk op Filter
Zorg dat links MAIN rood is omlijnt, Knop C indrukken
Druk op H ALL ON
Druk op J INVERT
Ga met de DATA ENTRY draaiknop of kop 4 of 5 naar META EVENT(FF)
Vink deze aan
Druk Exit
Nu heb je de Meta events er uit gefilterd.

Druk Op C om naar het begin van de song te gaan.
Zie je daar Meta events staan met 46~ aan het eind?
delete dan deze

Ga met knop B verder in de song zoeken of
Druk 1x op knop 1 en scrol dan met DATA ENTRY verder door de song.
en delete alle Meta events staan met 46~ aan het eind.

Zet als je klaar bij filter eventueel alle weer aan door knop H ALL ON in te drukken
Sla de song op.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000