mede tyros 3 gebruikers, ik probeer een alesis Q49 aan te sluiten op mijn tyros 3 maar hij zegt bij het aansluiten incompatible device. Waar kan dat aan liggen wat doe ik fout.
Je dient twee dingen te voorzien : eerst en vooral dien je de midi verbinding van de Q49 Out naar een Midi In van de Tyros aan te sluiten. Tevens dient de Q49 gevoed te worden , ofwel door de USB van de Q49 aan te sluiten op de USB van de Tyros (deze dient dan als voeding voor de Q49), ofwel een aparte 9V voeding voor de Q49 aan te sluiten.
ik heb gewoon een USB kabel aangesloten op de tyros geen apparte voeding. Het lampje op de Q49 brand ook althans van 1 van de schakelaars. Dezelde USB kabel van de Q49 die in gebruik voor de pc dan doet hij het wel.
Indien je de Q49 aansluit op een PC dan volstaat het om enkel de USB kabel aan te sluiten, Maar als je de Q49 wil aansluiten op de Tyros dien je nog extra een midi kabel tussen Q49 en Tyros te verbinden.
De USB kabel dient hier enkel voor de voeding van de Q49. Over deze USB kabel gaan er geen midi gegevens verstuurd worden.
De midi verbinding stuurt de midi gegevens van de Q49 naar de Tyros . Meestal Q49 Midi OUT naar Tyros Midi B IN.
aha , ok ik ga dat morgen even proberen. Ik dacht dat het net zo simpel ging als met de pc maar niet dus dat verklaart een hoop. Bedankt Etienne laat morgen even weten of het gelukt is.