Auteur |
Onderwerp |
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 15:59:41
|
Hallo, ik zoek iemand die mij kan helpen bij bestaande midi's partijen bij te progammeren op Tyros 4. |
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 16:36:39
|
Ook hallo
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 18/04/2013 16:45:23 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 18:46:49
|
Hoi Gerard, Welkom op dit forum. Nou.... je valt wel direct met de deur in huis
Mogelijk wil je eerst een beetje uitleggen wie je bent, wat je doet met muziek en wat je zou willen (leren) ? Als de mede-forumleden dat weten is het ook iets makkelijker om je te helpen.
Roel |
|
|
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 19:45:47
|
Hallo Frans en Roel, jullie hebben helemaal gelijk, ik val zomaar rauw op jullie dak....Eerlijk gezegd heb niet veel ervaring met forums vandaar mijn onbehouwen gedrag. Dus bij deze mijn excuses hiervoor. Goed, ga ik nu verder, ik heb met 2 vrienden een senioren trio en wij spelen muziek uit de zestiger, zeventiger en tachtiger jaren en treden af en toe ook op. We hebben een Tyros 4 waar we onze gekochte en bewerkte midis mee afspelen, spelen basgitaar, slag en sologitaar mee met de midis. Alle drie zingen we. De midis volumeveranderingen, instrument veranderingen, effectinstellingen etc. dat heb ik wel onder controle maar ik heb nu 2 nummers die wel goed klinken als het origineel 1969 soundje maar wel wat langdradig. Eén nummer heeft enkel tamboerijn het hele nummer, ruim 4 minuten en akoestisch gitaar. Nu zou na het tweede verse bass drum, snare en wat closed hiatt willen toevoegen. Na verse 3 een pianootje erbij en na verse 4 liggende organ akkoorden.....en dat kan ik niet zelf en zoek daar dus hulp bij.....groeten, Gerard. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 20:34:54
|
Hallo Gerard
Welkom op dit forum. Het lijkt mij wel leuk zo,n trio die muziek van vroeger vertolken, er zijn hier verschillende Tyrossers die veel met midi doen, dus je vraag zal wel beantwoord worden.
Suc6
Grt. Frans
|
|
|
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 20:50:01
|
Bedankt Frans, Om een een idee van ons trio te krijgen: www.holtberg.nl Ik ben benieuwd of dit gaat lukkken, best weer een uitdaging. Groeten, Gerard. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 21:05:06
|
Gerard, Zie er erg leuk uit en klinkt ook mooi!
Alhoewel ik vrijwel niets meer doe met MIDI wil ik wel een poging wagen om de gewenste aanpassingen te doen. (ga dat dan NIET doen op de Tyros4 maar met behulp van Cubase) Ik stuur je wel een persoonlijke mail. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 21:55:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door koppinga
Bedankt Frans, Om een een idee van ons trio te krijgen: www.holtberg.nl Ik ben benieuwd of dit gaat lukkken, best weer een uitdaging. Groeten, Gerard.
Hoi Gerard
De downloads klinken goed en profesioneel, zo krijg je een leuk idee hoe iemand z,n hobby beleefd. Proficiat
Grt. Frans
|
|
|
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 18/04/2013 : 22:05:28
|
Dank je wel Frans, ik moet zeggen dat ik verrast ben de positiviteit en gemoedelijkheid op dit forum. Er wordt zelfs al door Roel gewerkt aan de files. Wie weet wat we kunnen beteken voor elkaar. Groet, Gerard. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 11:12:21
|
Hoi,
Mooie muziek jongens. Doorgaan.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 12:11:24
|
Bedankt voor de complimenten. Gerard. |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 16:42:17
|
Ha Gerard,
Het plezier straalt en klinkt er vanaf.
Groet Niek |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 17:55:33
|
Hallo Gerard,dat zijn lekkere gouwe ouwe. Heerlijke Muziek. in deze streek zeggen ze dan "Helemaal Goud" blijf spelen met veel plezier,daar gaat het om.!!
Gr. DWest.
DWff |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 18:04:11
|
Hoi Gerard,
Wat laat, maar natuurlijk welkom op het forum. Natuurlijk is het leuk dat iedereen het over je site heeft, maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord. Als je bij een bestaande midifile een extra channel wilt opnemen met de Tyros, laad je eerst de song in. Bepaal dan op welk channel je nog iets wilt opnemen. Dan druk je op REC en houdt die ingedrukt, terwijl je met de nummers 1 t/m 8 het betreffende channel kiest en zorgt dat dat op REC komt te staan. De overige kunnen op ON staan zodat je die wel kunt horen Er komt dan ook een popup venstertje waar je met de knoppen C en D kunt kiezen wát je op wilt nemen. Dan is het alleen nog een kwestie je best doen om het in te spelen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
koppinga
Starting Member
8 berichten |
Geplaatst - 19/04/2013 : 18:46:17
|
Allen bedankt voor jullie reacties. Ik leer er weer veel en ben nu (voor de eerste keer) mijn Tyros aan het upgraden dankzij jullie info. T-Rossi is aan het helpen en de andere suggesties ga ik natuurlijk ook uitproberen. Top Tyros forum is dit.!Mijn waardering en complimenten hiervoor. Mvg. Gerard. |
|
|
duin
Junior Member
54 berichten |
Geplaatst - 21/04/2013 : 09:09:54
|
Super Trio, Wat een heerlijk stel zijn jullie heb jullie website bezocht en de muziek gehoord die jullie spelen top. Doet mij denken aan mijn tijd toen ik ook speelde met o.a. henk van montfoort e.a Forum leden even naar hun web site en genieten
Ga zo door HENKIEPENKIE |
|
|
Onderwerp |
|