| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
jvmeggelen
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 16/05/2006 : 16:23:13
|
Dag forumleden,
Ik heb laatst een vraag gesteld over de indeling van de registraties. ik ben een heel eind door jullie tips. ik zit toch nog met het volgende? ik gebruik nu per (song)nummer 1 bank met 8 registraties. 1 intro, 2 refrein.......8 ending. Werk perfect, je hoeft niet meer tijdens het spelen na te denken welke ending je moet gebruiken of welke instrumenten op de partsbank je gebruikt. Je krijgt op deze manier een overzicht van je repertoire (net als bij opzet van Heidrun. MAAR ??? is het nu mogelijk om je nummers in je boek een nummer te geven die corresponderen met de tyros zodanig dat je om nummer kunt zoeken of ben je nu voor eeuwig gebonden aan de alfabetische indeling en zoekmethode ??? Ik hoop weer op een reactie ! gr Flaco |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 16/05/2006 : 18:13:16
|
Hoi Flaco,
Een simpele oplossing, zet een 3 cijferig nummer voor je bank-tekst.
Groet, Mark |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 16/05/2006 : 19:13:06
|
quote: Originally posted by Player
Hoi Flaco,
Een simpele oplossing, zet een 3 cijferig nummer voor je bank-tekst.
Groet, Mark
Mooie oplossing Mark  Ik doe het volgende : Bank 1 : A1 tot en met A8 Bank 2 : A2 ............. Bank 3 : A3 ............. enz... Dan vervolg ik met bank 1 : B1 tot en met B8 Bank 2 : B2 ............. Bank 3 : B3.............. enz... enz... Groeten sis
één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2 |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 17/05/2006 : 09:02:20
|
Druk op view in de registratie bank. Daar zie dat er voor elke reg. een nummer staat. Dit nummer kun je rechtstreeks intoetsen en bevestiggen met enter. Let er wel op dat wanneer je er reg. bij zet de volgorde veranderd, dus is het verstandig zoals al eerder vermeld is elke reg met een 3 cijferige code te beginnen.
Ik zelf heb op de HD een folder met reg. staan. Weer onder verdeelt in mappen met 100 reg.
000+ reg 000 t/m 099 100+ reg 100 t/m 199 200+ reg 200 t/m 299 etc etc..
Zo kan ik snel switchen tussen folders (honderdtallen) en reg. met tab P1, P2, P3 Etc..
Het is ook makkelijk verschillende icon te gebruiken voor verschillende reg. Een ICON kies door een reg. te renamen en dan een ICON daar bij te kiezen.
Groetjes Wim
|
Bewerkt door tyro op 17/05/2006 09:03:02 |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 17/05/2006 : 10:49:52
|
Wim en overige forumleden,
Er zijn vanzelfsprekend meerdere wegen die naar Rome leiden, en een ieder moet voor zichzelf bepalen hoe hij of zij de registraties wil opslaan / gebruiken. Wat ik zelf naast het nummeren van de registraties doe, is het plaatsen hiervan in Excel. Als je meerdere tabbladen aanmaakt (in Excel) kun je ook op alfabet sorteren, en met de functie auto-filter per artiest song etc. en vervolgens het resultaat uitprinten indien je er mee op stap gaat.
Groet, Mark. |
 |
|
|
jvmeggelen
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 19/05/2006 : 15:56:20
|
Beste Tyro, SIS player en derest.
Ik heb jullie tips opgevolgd. Maar de tyros behoudt toch de eigen nummering !. Als ik bijv een nieuw nummer met bijv. nr 27 toevoeg dan krijgt deze nummer 1 in de Tyros. Als ik dan wil zoeken moet ik dus naar 1 zoeken en niet naar 27 ??? voor mij is de 3-cijferige codering nog niet duidelijk. Hopende op de laatste gouden tip.
groeten Flaco |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 19/05/2006 : 18:05:18
|
Beste Flaco,
De registratie's worden op alfa-betische volgorde in een folder opgeslagen. Daarom is het makkelijk een nummer te geven. Maar als een reg. met 27 opslaat in een folder/map dan zal deze niet op nr 27 komen te staan maar op alfa-betische volgorde. Als 27 als eerste weer gegeven is, zijn er geen reg. voor. Of je zou 26 lege reg. kunnen opslaan. Maar als de de naam van de reg. met 27 of 027 begint kun je toch zien dat dit nr 27 is.
MVG. Wim
|
Bewerkt door tyro op 19/05/2006 18:48:06 |
 |
|
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 21/05/2006 : 19:01:33
|
Flaco en overige forumleden.
Nog even over het nummeren,
Voorbeeld: Registratiebank 1 noem je 001 Let it be bank 2 noem je: 002 Hey Jude enz. enz. Op deze manier kloppen de nummers met de interne tyros nummering, en kun je door invoer van een drie-cijferige code snel de bijpassende registratie vinden. De Tyros zal d.m.v. alfabetische nummering deze nummers op dezelde plaats laten staan. Het punt is echter als je een registratie ergens tussen voegt, dan klopt de nummering van je bank inderdaad niet meer met de interne nummering, dus altijd een registratie na je laatste registratie toevoegen. Tip, Indien je toch registraties wilt invoegen, kopieér de complete folder met registraties naar je PC, alwaar je veel sneller de nummering van je registratiebanken aan kunt passen. Groet, Mark |
Bewerkt door Player op 21/05/2006 19:03:52 |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 22/05/2006 : 19:12:10
|
weet iemand het max. aantal registraties per folder?
BVD Wim |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 23/05/2006 : 06:52:11
|
Hallo Wim,
Voor de Tyros 1 is het max. aantal items per folder 250. Voor de Tyros 2 is dat 500. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
jvmeggelen
Starting Member
10 berichten |
Geplaatst - 23/05/2006 : 10:45:21
|
Dag Forumleden,
Wederom bedankt voor jullie snelle reactie en goede tips. Het is mij duidelijk hoe het zit. Ik moet dus nog met de computer aan de slag om m'n boek en m'n registraties op den duur kloppend te krijgen maar dit gaat zeker lukken !
groeten Flaco |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|