Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Tyros2 toetsen probleem en oplossing
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  16:43:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Iedereen,

Al geruime tijd heb ik steeds last van het volgende probleem, Als ik op de Tyros-2 speel dan klinken sommige noten niet meer de ene keer wel en de andere keer niet of ze komen te laat, dat heeft volgens mij te maken met electronische strip waar de toetsen aan verbonden zijn, ook krijg ik geruime tijd ook keiharde noten te horen. Dit is al een paar maanden zo.

Om hem nu te laten nakijken is even geen oplossing,
(Lukt voorlopig niet om naar Wezep te komen)

Ik zit aan dezelfde oplossing te denken ik heb hier een Roland JP8000, G600 en Va7 staan en als ik die nu eens via een midikabel verbind met elkaar en de tyros overzet naar éen ander keyboard van me, misschien dat mijn probleem dan is verholpen? heeft iemand hier ervaring mee ? Of zou een midikeyboard of oprolpiano ook helpen?

Grtz,

Daniel.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  18:53:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Daniel

Als je auto het niet meer wilt doen, zet je er dan een andere auto achter als opduwer ?
Je T2 na laten kijken lijkt mij beter, en dat kan in regio A.dam ook.

Suc6

Grt.
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  19:05:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Frans,

Nee, dat klopt maar ik dacht voor als een tijdelijke oplossing misschien? En als ik hem laat nakijken dan graag altijd in Wezep, (maar door omstandigheden lukt dat voorlopig niet vandaar ook die tijdelijke oplossing ;-))

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  21:46:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Frans,

Normaal gesproken, zou ik direct naar de dealer gaan, in dit geval Oostendorp in Wezep. Zij hebben voor mij wel meer problemen opgelost, Jos is een hele goede techneut van Oostendorp
maar ik zit met een heel ander probleem.:

Mijn Tyros staat hier op zolder bij de pc (al een aantal jaar), een klein fijn oud huis in Tuindorp Oostzaan, je kent het wel.

Ik had destijds bij Oostendorp de Tyros-2 koffers gekocht maar die zijn door de Citybox brand hier een paar jaar geleden verbrand helaas.

de Tyros naar beneden te krijgen lukt amper hier, gezien de bouw van dit huis en de zoldertrap (risico vol veelste bang dat dat bakbeest uit me handen glipt ook het model van de tyros is niet echt gebouwd om goed vast te houden).

En dan zijn er nog enkele privé omstandigheden waardoor ik niet naar Wezep voorlopig kan.

Ik dacht om het probleem snel op te lossen is de Roland Synthesizer JP8000 te koppelen aan de Tyros-2 en dan de split punten daarop te maken zodat die de toetsen vervangt (even) van de Tyros-2,

Want ik denk dat de strip waarmee de toetsen zijn verbonden is verschoven (gelezen via google) en ik heb daar ook over gehad tegen iemand anders op dit forum.

Ik hoop dat dat het probleem is, want ik heb even met Marco gemaild en die zei het kan aan het motherboard liggen en dat ik even moest mailen met ed kalle van ecare (die repareerd veel voor Yamaha) en ik heb ook gelijk Support Benelux van Yamaha gemaild. dus afwachten.

Ik heb nog nooit met mijn andere keyboards / Synthesizers dit probleem gehad, maar als je dit forum leest dan is er wel veel mis met het moederbord van enkele tyrossen.

Groetjes,

Daniel.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 29/06/2013 :  14:08:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok

Vervelende situatie, maar bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Suc6

Grt.
Frans

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 01/07/2013 :  14:08:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb net een mail gehad van Yamaha support:

Beste Daniel,

Dat is een goede idee! Selecteer een kanaal ("RECEIVE MIDI A/USB 1 CH01) en zet het to "KEYBOARD".
(Kijk op pagina 216!)

Dan wordt de Tyros door deze kanaal gespeelt.(Ik vermoude ook, dat de stuurregeling van het toetsenbord kapot is, maar niet het moederbord.)

Met vriendelijke groet
Bert Marx
(Neemt u mij a.u.b. niet kwalijk, dat mijn Nederlands nog niet perfect is; ik word hierin op dit moment geschoold.)

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 03/07/2013 :  13:33:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Gisteren weer een mail gehad van Ed Kalle:

Is er misschien iets van vloeistof via de toetsen naar binnen gelopen.
Dit hoeft u nog niet eens zelf gedaan te hebben, maar vaak is in dit soort gevallen de oorzaak nattigheid.

Misschien kunt u hem een keer afgeven bij ons? dan kan ik het bekijken.

Met vriendelijke groet,
Eduard Kalle

Grtz,

Daniel.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000