Auteur |
Onderwerp |
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 09:26:14
|
Hoi Hans,
Een sequence is bv een song die je zelf opneemt op verschillende sporen op je Tyros met je 16 sporen sequencer. Die audio pads kun je hier dus niet zinvol in "opnemen" (registratie)wannneer je die koortjes niet je eigen tekst kan laten "zingen" Een heel interesant verhaal wordt het wanneer je de pads zelf kunt maken of aanpassen.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 10:22:23
|
Hallo;
Het is zo jammer dat er altijd mensen zijn die er niet zijn geweest op een demo of dergelijke het onderste uit de kan proberen te halen. Ik zou zeggen ga eens naar de site van deze firma (De Muziekmakelaar)Scharrenberg en luister dan eens naar de demo. Je kunt dan wel horen hoe mooi het klinkt.
Sorry dat ik dit even kwijt moest. M.V.G. Frans
|
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 10:37:42
|
Dat ik niet op de demo ben geweest lijkt mij totaal irrelevant... Het onderste uit de kan...? Ik wil de hele kan als het kan! Maar zonder gekheid, meestal haal ik alles uit m'n keyboard qua mogelijkheden, en soms wil ik net ietsje meer. Ik neem aan dat daar niets mis mee is. Wat betreft de demo: Ik ben een Oostendorp-klant, dus ik wacht "rustig" bericht uit Wezep af.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 12:19:51
|
Hoi,
Ik zal morgen vragen (de winkel is nu gesloten geloof ik) of hij misschien de demo van "We are the World"" op de site wil zetten. Wekelijk toppie.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 12:29:17
|
Hallo Heiko; Ik ben zelf ook klant bij Oostendorp, maar aangezien zij zelf geen producten maken voor de tyros's . Ga je vaak kijken op internet , of er style's of dergelijke te vinden is die voldoen aan je kwaliteiten en dat heb ik dan zoals anderen gevonden bij deze. Bij mij gaat er ook om wat er allemaal te krijgen is op muziek gebied,zoals Nederlandse artiesten. Als ik moet wachten bij Yamaha dan kan ik heel lang wachten,als die gemaakt wordt, en dan is dit een mooie uitkomst. Frans. |
Bewerkt door Tyros5frans op 02/09/2013 12:29:42 |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 12:55:05
|
Frans, Je hebt gelijk wat betreft rondkijken op 't net, dat doe ik ook wel, tenslotte is er geen keyboardmerk en/of leverancier heilig verklaard. Ik kijk ook wel dagelijks rond. Alleen wat betreft die audio pads, daar kijk ik iets anders tegen aan. Het is leuk als extraatje, maar ik zou er geen extra geld voor over hebben. Wel wanneer je die koortjes zelf kunt maken/programmeren, dan zijn de mogelijkheden "onbeperkt". Dus eigenlijk zou er een audiospoor in of aan je sequencer gekoppeld moeten zitten, zoals Cubase op je PC
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 12:58:58
|
Het lijkt nu net alsof het iets heel nieuws is, maar op de T3 en T4 is dat al vele malen gedemonstreerd, o.a. door mijzelf op de Workshop dvd T3 Je kunt het zelf als Multipad programmeren en koppelen aan de gewenste style. Het is echt eenvoudiger dan je denkt met prachtige resultaten.
Het nadeel in dezen is dat je gebonden bent aan de toonsoort waarin het is gezongen of in de Tyros is geladen. Time streching, waarbij je bij het afspelen de pitch kunt aanpassen is in de Tyros (nog) niet mogelijk.
Maar goed, net als je styles zelf kunt programmeren en ze ook te koop zijn is dat nu ook met al dan niet MultiPad-gekoppelde koortjes het geval.
Voor ieder wat wils. Zelf programmeerbare teksten voor koortjes zou trouwens wel mooi zijn als dat zou kunnen.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 02/09/2013 13:23:44 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 14:31:48
|
Hoi Ruud,
Wat we gisteren gehoord hebben gaat naar mijn mening veel verder dan wat nu op de markt is voor de Tyros 3/4 en binnenkort de Tyros 5. Ik heb het in ieder geval in relatie met de huidig voorhanden zijnde style's nog nergens anders gehoord. Trek je vooral niets aan van de demo die op de website staat van die aanbieder. De titel die ik hiervoor noemde "This is the World" geeft pas echt weer wat de mogelijkheden zijn.
Ruud, is ergens een link waar ik kan luisteren naar wat jij in je reactie vemeldt?
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 02/09/2013 15:17:59 |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 17:36:49
|
Ik wacht rustig informatie van Oostendorp en/of Yamaha af.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 22:08:04
|
Ik snap het cynisme van sommige leden wel, technisch kan de T4 geen time code aan zn audio bestanden koppelen en is dit niet met midi te synchroniseren. Bij de Tyros 2 heb ik ooit eens een audio bestand van iemand van yamaha gekregen, met muziek die synchroon liep met een bepaalde style. Dit klonk uiteraard geweldig, maar moest spatzuiver gestart worden met een stijl anders liep alles uit de maat,Na dit experiment zijn er ook geen nieuwe audio bestanden meer uitgebracht.
Maar de opvolger van de T4 zal hoogstwaarschijnlijk (ja,ja)wel met audio synchronisatie gaan werken ( net als in mindere mate de 950), dan praten we weer over veel meer mogelijkheden oa audio "streching" zodat je ook de toonhoogte van een audiofile kan aanpassen (of het gaat automatisch). De techniek bestaat al jaren in div software programma's , dus het wordt hoog tijd dat dit ook bruikbaar wordt in een arranger keyboard.
Soryt |
|
|
willem63
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 02/09/2013 : 22:55:07
|
Ik was er gisteren ook en vind het een leuke toevoeging om met zang (audio) mee te spelen, het klinkt erg mooi. Natuurlijk is het mogelijk om dit zelf ook voor elkaar te krijgen. Ik sprak met een van de jongens die hielpen met de workshops en hij noemde dat je acapella bestanden via internet kan vinden waarbij de zang van een bepaald nummer geïsoleerd als mp3 bestand te vinden is. Zoek maar eens op acapella4u en je kan hele leuke dingen vinden. Ik heb bijv. de audio van Adele; Someone like you even binnen gehaald en het klinkt fantastisch. Alsof ze naast me zit :) Even inladen in de audiospeler en nu kun je met je eigen styles of midi meespelen met audio. Zoals Soryt hierboven al zegt zit de moeilijkheid in het synchroniseren. De Tyros style speelt exact qua timing en tijdsverloop terwijl een mens dit nooit zo nauwkeurig kan dus gaat je style na verloop van tijd voor of achter lopen met het audiobestand. Als je geluk hebt heeft de uploader al audio time stretching toegepast anders moet je het met een audiobewerkingsprogramma zelf doen. Je zou ook alleen het refrein kunnen "uitknippen" en dit op het juiste moment starten of onder een multipad plaatsen. Al dat werk doet Scharrenberg dus voor je. Misschien huren ze zelfs wel een koortje in:)
Wat ik gisteren zag is dat de gemiddelde (vaak al wat oudere speler) helemaal geen behoefte en/of kennis heeft om dit allemaal zelf uit te zoeken. De meeste mensen willen gewoon lekker spelen en niet uren achter de pc zitten. Dan voldoet de keyboardsoftware prima in een behoefte. Je krijgt voor een relatief laag bedrag een leuke style, midi, voices, multipad en bladmuziek waarin precies staat aangegeven wanneer je welke multi-pad en welke style variatie moet spelen. Het klinkt fantastisch, je leert er goed van spelen en je krijgt enige handigheid in het bedienen van de knoppen tijdens het spelen. Prima toch :)
Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat geen enkele andere aanbieder of Yamaha zelf dit soort "software" aanbieden.
|
|
|
trombone66
Starting Member
11 berichten |
Geplaatst - 14/09/2013 : 16:04:29
|
Het is juist ik ben er ook geweest maar ik zit nu te dubben, ik heb een tyros 3 en wil over stappen naar de tyros 4 maar er komt een tyros 5 uit maar die wordt veel duurder. |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 15/09/2013 : 08:17:44
|
Hoi,
Op een Tyros 2-3-4 klinkt het allemaal heel goed. Op een ander forum is er iemand geweest die de uitdaging is aangegaan om zelf een realistisch l.a.p. koortje te maken (met tekst dus). Een dezer dagen ga ik dat beluisteren. Het is dus wel zelf te maken. Bennie, chapeaux.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 15/09/2013 08:18:27 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 21/10/2013 : 22:57:12
|
Ik kom er zo juist achter dat je op de site van ****** gratis een L.A.P. style kunt downloaden.
Edit moderator : Artikel 8 van de gedragsregels van dit forum laat niet toe dat er commerciële links worden geplaatst.
|
Bewerkt door T-Rossie op 21/10/2013 23:23:41 |
|
|
corvdh
Average Member
300 berichten |
Geplaatst - 22/10/2013 : 00:07:15
|
Sorry het was niet de bedoeling om de forum regels te overtreden.
Ik dacht dat het wel zou mogen omdat het om een legale en gratis download ging en er wel meer een link naar een website op het forum te vinden is. Ik kwam bij toeval deze website tegen tijdens het surfen op het internet en het leek mij leuk om dit met andere lezers te delen.
Cor.
Onderwerp |
|