Auteur |
Onderwerp  |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 18/08/2013 : 18:02:34
|
Niemand is er nog over begonnen en daarom breng ik het nu maar eens op tafel.
Zoals al eerder gemeld, is het aantal Premium Packs die je kunt laden niet alleen afhankelijk van het aantal MB's vrije geheugen op je Expansion Module. Ook het aantal wave-counts is van belang. In versie 1.10 is het aantal al opgeschroefd tot 9999, maar dat is nog steeds veel te weinig.
Ik heb alle pakketten en heb dus kunnen vaststellen dat deze inclusief Mixed Choir 974 MB in beslag nemen (exclusief het nieuwe Middle Eastern pakket). Past dus op een 1024 MB-kaart zou je zeggen. Niet dus, want het aantal wave counts is 14353.
Daarnaast is het ook nog zo dat het aantal pagina's in het tabblad Premium is gelimiteerd tot 25! Ook dat zorgt ervoor dat je niet alle pakketten kunt laden.
9999 is in "computerland" een volslagen onlogisch getal. Veelvouden van 1024, zoals 9216, 10240, snap ik nog maar 9999 echt niet. Ik hoop dat Yamaha dit in een volgende upgrade ruimschoots aanpast. 20480 wave counts en 64 pagina's of zo.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 18/08/2013 18:14:58 |
|
marcel
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 19/08/2013 : 13:54:16
|
Ook ik liep na de aanschaf van de Best of Europe en Euro Dance premium packs tegen deze beperkingen op. Het maximale aantal wave-counts van 9999 is absoluut geen technische beperking. Zelfs als er een 'relatief oude' 16-bits processor in de Tyros 4 zit, dan zou er in theorie een beperking kunnen zijn van 65535 (2 tot de macht 16 min 1).
Ook is het maximum aantal tabbladen van 25 bij de Premium Voices geen technische beperking, maar bewust ingebouwd (waarschijnlijk om de gebruiker overzicht te laten houden).
Het leegmaken van het flash geheugen en het opnieuw installeren van een gedeelte van de aangeschafde premium packs is iedere keer een tijdrovende klus.
Net als Ruud hoop ik dat Yamaha snel beide 'onzinnige' beperkingen in een volgende update oplost. Is Yamaha wel op de hoogte dat gebruikers tegen deze beperkingen oplopen? Misschien helpt het als meerdere mensen Yamaha hierover vragen gaan stellen. Weet iemand hoe je het beste met Yamaha contact op kan nemen (via email, website, ...)?
Zou Oostendorp misschien wat gewicht in de schaal kunnen leggen door Yamaha deze issues te melden?
Groet, Marcel |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 19/08/2013 : 16:55:29
|
Ik heb het vandaag gemeld aan Yamaha. Mijn tekst is vertaald en voorgelegd aan de technici. Beloftes kunnen uiteraard niet worden gedaan, maar hopelijk wordt het opgepakt.
Groet, Ruud |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 20/08/2013 : 00:24:26
|
Ik ben heel erg benieuwd!!!
Vandaag de "Best of Europe" pack aangeschaft en loop dus tegen de beperkingen aan. Voelt als het weggegooid hebben van €150,- (of met de BTW truuk eigenlijk €124,- ).
Als ze het niet kunnen oplossen, ben ik benieuwd of er iets terug te halen valt. Ze melden tenslotte helemaal niets op hun website over benodigde RAM, Wave Count of Waveform Count ruimte.
Op het Engelstalige forum geeft men aan van Yamaha een reactie gehad te hebben dat het te veel moeite zou kosten om dit aan te passen in een nieuwe firmware.
Ik heb overigens ook een support verzoek ingediend bij Yamaha. Reacties maar weer even afwachten dus.
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
Bewerkt door robbiedoes op 20/08/2013 00:26:40 |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 20/08/2013 : 01:10:59
|
Hoi,
Tja da's een flinke steek die Yamaha laat vallen mbt de premium-packs. Ze brengen maar nieuwe packs uit,maar ruimte om deze allemaal te kunnen installeren is er niet.
Maar of dit nog opgelost gaat worden met de opvolger in het vizier lijkt me onwaarschijnlijk.
De packs zijn toch prijzig zat, en als je zo links en rechts ziet wat ze er toch van verkopen.... kan een nieuwe firmware er best wel af.
Maar mischien gaan ze nadenken als de verkoop gaat tegenvallen van de Tyros 5 of what ever het heten mag.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
 |
|
Wouter1972
Average Member

306 berichten |
Geplaatst - 20/08/2013 : 08:03:04
|
Misschien dat Yamaha positief verrast is doordat er zoveel mensen packs kopen waardoor hun tyros uit z'n voegen barst.
Ongetwijfeld wordt dit bij de opvolger wel aangepakt.
Ik snap dat als je alle packs hebt of wil hebben dat het een probleem is dat je tegen een limiet loopt. Aan de andere kant: misschien zijn er globaal gezien niet zoveel mensen die alle packs hebben voor Yamaha om er iets tegen te doen. Ik ben het tegelijkertijd wel mee eens dat Yamaha toch dit probleem via een update moet verwerken...Wellicht dat die mensen bij het uitkomen van een nieuw vlaggeschip toch wel overstappen waardoor het probleem zich vanzelf oplost. |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 20/08/2013 : 10:10:56
|
Ik werk met 2 Expansion modules waarop de packs verdeeld zijn. Voordat ik de Tyros inschakel bepaal ik welke packs ik wil gebruiken en welke module er dus in de Tyros moet zitten. M.b.t. de voices die niet geladen kunnen worden krijg je de melding "A certain voice has not been loaded correctly" en !Not Found..., maar dat weet je van te voren.
Lijkt omslachtig, maar dat valt enorm mee. De 25 pagina's blijft dan nog de enige beperking.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 21/08/2013 18:58:30 |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 20/08/2013 : 18:37:51
|
Dit is het overzicht van alle Premium Packs en de verdeling over mijn twee Expansion Modules. Alleen het SA2_FemaleVocal Pack kan ik niet kwijt.

Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 20/08/2013 18:40:27 |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 21/08/2013 : 22:13:22
|
@Ruud: dus jij maakt je Tyros open met de gewenste expansion module en gaat dan spelen? Creatief maar best een gedoe lijkt me...
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
bonfire
Average Member

242 berichten |
Geplaatst - 21/08/2013 : 22:30:49
|
ik "durfde' ook al niet vragen hoe Ruud dat doet......... |
 |
|
Ruud
Advanced Member

1972 berichten |
Geplaatst - 22/08/2013 : 01:38:22
|
Het afdekplaatje is er bij mij altijd af, zodat het wisselen van module nog geen 15 seconden in beslag neemt. Valt echt reuze mee. Negen van de tien keer speel ik met module 1 en is wisselen dus niet eens nodig.
Zorg er wel voor dat de Tyros uit staat als je van module wisselt! Daarna pas inschakelen.
Groet, Ruud |
 |
|
bonfire
Average Member

242 berichten |
Geplaatst - 22/08/2013 : 11:55:55
|
wel goed gevonden maar eigenlijk een waardeloze oplossing ..in die zin dat er afdekplaatjes weggelegd moeten worden.....Zou het niet mogelijk zijn deze extensies extern te plaatsen .Ik bedoel een soort hub waar je buiten de Tyros kan schakelen en evt nog verder uitbreiden? |
 |
|
|
Onderwerp  |
|