Auteur |
Onderwerp |
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 02/11/2013 : 11:33:27
|
Dank je, Wim.
Het lijkt erop alsof er wat drumkits verdwenen zijn? Net zoals bij de overgang van de T1 naar de T2?
Maarten |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 02/11/2013 : 11:38:32
|
drumkits Tyros5 en S950 hebben drumkits met audio.
De Tab fuctie werkt hier niet.
Groeten Wim |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 02/11/2013 : 13:53:01
|
Weet iemand al iets over xl xxl bij de Tyros 5?
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 02/11/2013 : 17:16:28
|
Op de gelekte plaatjes zie je een Tyros 5 met de karakteristieke boxjes bovenop. Dus ja, er zal wel een XL variant komen, verwacht ik.
Maarten |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 06:43:10
|
Nu nog hopen dat de 76 toetsen uitvoering op de standaard van de Tyros 4 past
Bewerkt door Toch nog Tyros op 03/11/2013 07:02:08 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 11:53:22
|
Gevonden op een website:
"De krachtige functies uit Tyros4 zijn behouden. Nieuw zijn de Audio Styles, de Ensemble-functie, de strakke titanium-look en nieuwe akkoordtrigger-mogelijkheden.
SuperArticulation2, Organ World, Ensemble De Tyros4 was al een geweldenaar, wat betreft klankrealisme, maar deze vijfde generatie doet daar nog een schep bovenop. Dankzij een (wederom) vergroot wave-ROM zijn er meer en grotere samples aanwezig. Dit hoort u terug in het realisme van de pianoklank, de volle strijkers- en blazerssecties en de vele specifieke instrumenten, die terugkomen in de begeleidingen, maar die ook zeer bruikbaar zijn bij arrangementen. Organ World omvat tal van orgels: van elektromechanische toonwielmodellen tot pijporgels. En met de Ensemble-functie klinken (onder meer) violen en sax-secties nooit meer onwaarschijnlijk, doordat de partijen intelligent worden 'toegewezen' aan een blazer of strijker. Zo wordt een strijktrio niet zomaar een kwartet.
Tyros5: Audio Styles Het lijkt erop dat de tijd van MIDI-styles tot het verleden gaat behoren. De Yamaha Tyros5 bevat audio styles. Begeleidingen, die opgebouwd zijn uit opnames van echte sessiedrummers, die diverse stijlen op zeer authentieke wijze uitvoeren. U hoort dus geen 'levenloze' MIDI-begeleiding, maar een band van vlees en bloed. Het is niet te onderschatten hoezeer deze 'echte' ritmesectie uw speelervaring verandert. En uiteraard houdt u de flexibiliteit wat betreft het wijzigen van tempo of akkoorden."
"Ensemble-functie
Verder is er de Ensemble-functie. Deze komt om de hoek kijken bij het spelen van strijkers of blazers. Deze monofone instrumenten konden op een keyboard zeer polyfoon worden bespeeld, wat het realisme niet ten goede komt. Dankzij de Ensemble-functie wordt echter realtime en op slimme wijze een partijtoewijzing gemaakt, zodat een saxofoonkwartet ook echt een kwartet blijft, ook al speelt u met 10 vingers."
Maarten |
|
|
T-Rossie
Moderator
3237 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 13:25:26
|
Hopelijk staat Wim mij toe om zijn gegevens in dit tabelletje te tonen Excuus voor het faudje bij Ensemble |
Bewerkt door T-Rossie op 08/11/2013 18:25:34 |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 13:38:37
|
Na bovenstaande gelezen te hebben ben ik echt bang dat de Tyros 5 WAANZINNIG MOOI IS! Ik zou zeggen Oostendorp kom met een zeer aantrekkelijk inruilaanbod voor de Tyros 1,2,3,4!!!!
En zet alvast extra personeel in!
|
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 14:04:52
|
en (TOCH NOG TYROS) TOCH NOG TYROS 5
|
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 03/11/2013 : 14:54:55
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ikspeel
en (TOCH NOG TYROS) TOCH NOG TYROS 5
Was dat maar waar hahahahahahahaha
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 04/11/2013 : 09:30:42
|
Na het artikel van Maarten toch nog een paar keer gelezen te hebben ben ik er toch iets anders tegen aan gaan kijken. Want ik vind wel dat de Tyros 5 als geweldig uit de bus komt ,maar dat alles wat daarvoor is gemaakt mondjesmaat was! Ik vindt de Tyros 4 nog steeds een geweldig keyboard met meer dan genoeg mogelijkheden ook al heb ik de T5 nog niet gehoord! En daarnaast vindt ik ook dat de Styles van de voorgangers een beetje worden afgebrand! Waanzin (Tyros 4 is op dit moment nog steeds het Vlaggeschip!) Het is nog maar de vraag of die audiostyles zo leuk zijn. En dat niet iemand zegt je kan net zo goed een cd opzetten! Maar ja volgende week maandag zullen we het weten!
Bewerkt door Toch nog Tyros op 04/11/2013 16:20:22 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 04/11/2013 : 13:04:06
|
De opvolger moet natuurlijk weer ver uitsteken boven de voorgangers en de concurrentie, maar wat ik tot nu toe lees bij div. bronnen heeft weinig met de muziekbeleving te maken. Het live spelen met met anderen is naar mijn mening niet te vergelijken met het nabootsen ervan op wat voor keyboard dan ook. Ik krijg de indruk dat Yamaha hier voor een groot deel op inzet bij de opvolger van de T4.
Natura Artis Magistra... |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 04/11/2013 : 13:22:34
|
Ik heb nergens gelezen": "U hoort dus geen 'levenloze' MIDI-begeleiding" in de Yamaha aankondiging. Is dus gewoon een slechte vertaling.
Soryt |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 04/11/2013 : 18:00:47
|
Soryt,
ik weet niet hoe je aan het idee komt , maar de door mij geposte tekst komt NIET van Yamaha vandaan. Het komt van een partij die Tyrossen verkoopt.
Het is dus een verkoopspraatje. Dat van die "levensloze" MIDI styles is natuurlijk onzin. Maar in de rest van de tekst staat voldoende nieuwe informatie, en dat is de reden dat ik het geplaatst heb.
Maarten |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 07:05:34
|
Hoi,
Het tabbeltje wat T_Rossie plaatste van de specs, daar ben ik nog niet zo van onder de indruk hoor.
Als dat het enigste is dan ben ik bang dat ze de plank misslaan.
Mijn nieuwsgierigheid wordt daarom nu des te meer of de Tyros 5 me omver zal blazen.
Als ik zo de diverse fora moet geloven op de woorden zijn er op het moment vele tyrossers die niet overstappen naar de T5. Zal dan toch een klein beetje nog de naweeën zijn van de crisis.
Maar ja over een weekje zijn alle geruchtmakende teksten en foto's verleden tijd en weten we precies wat het nieuwe parade paardje in huis heeft.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Onderwerp |
|