Auteur |
Onderwerp |
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 14/09/2013 : 06:57:10
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door trombone66
Ik weet het zeker dat de Tyros 5 uitkomt want ik zit er op te wachten. Deze heeft LAP style die heb ik al eentje op de tyros 3. Ik heb over de Tyros 5 al een afspraak gemaakt.
Prijs in de Staatsloterij gewonnen? |
|
|
Louis
Junior Member
81 berichten |
Geplaatst - 15/09/2013 : 08:14:57
|
Beste Trombone66, ik snap het niet.
De Tyros 5 krijgt lap style en die heb jij al eentje op de tyros 3 ? Verklaar dit eens svp.
Gr. Louis |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 15/09/2013 : 09:44:53
|
Ervaring leert dat technologie van nieuwe modellen zelden of niet goed uit de verf komen op oudere modellen |
|
|
penderso
New Member
25 berichten |
Geplaatst - 15/09/2013 : 11:36:52
|
Wat maakt het nu uit, of je een TYROS 1-2-3 of 4 hebt. Als je maar plezier beleefd aan je toestel is toch wel het belangrijkste, dacht ik zo. Veel vreugde in je spelen groeten, Omer |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 22/09/2013 : 18:15:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Louis
Beste Trombone66, ik snap het niet.
De Tyros 5 krijgt lap style en die heb jij al eentje op de tyros 3 ? Verklaar dit eens svp.
Gr. Louis
Hou,
Trombone 66 bedoelt dat hij al een style heeft gekocht/gekregen bij de Muziekmakelaar waarin met L.A.P. wordt gewerkt. De Tyros 5 (of hoe die ook mag gaan heten) gaat naar ik heb horen verluiden ook werken met L.A.P. Of dat dan inhoudt dat er een echt realistisch koortje gaat klinken in een style op de Tyros 5 of dat de L.A.P. b.v. alleen de drums betreft weet ik niet. Maar een ding weet ik zeker, MET een L.A.P. gaan de liedjes veeeeeeel mooier klinken. Authentiek laten we maar zeggen. Elders op dit forum was er al een lijntje waarin een en ander aan bod is gekomen. Er zijn mensen die de technische kennis hebben om zelf zo'n L.A.P. te maken. Hoe????? Weet ik veel. Ik vind het knap als je dat kunt en ik heb er oneindig veel respect voor.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
Bewerkt door Hanswiel op 22/09/2013 18:17:55 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 22/09/2013 : 19:48:50
|
Laten we alsjeblieft hopen dat de Tyros5 géén LAP heeft, want stilstand is achteruitgang! Ik zou in dezen liever de term Audio Styles willen blijven gebruiken, waarmee de Styles veel realistischer en mooier klinken, zoals Hans zegt. Daarmee is steeds meer mogelijk, waaronder bijvoorbeeld transponeren.
LAP is een verzonnen term door De Muziekmakelaar en niet door Yamaha en heeft ook niets met Yamaha's werkwijze te maken.
Zoals al eerder aangegeven is dit al vele malen op de Tyros3 en Tyros4 gedemonstreerd door o.a. Michel, Peter, mijzelf en ook door een medeforumlid. Zijn naam weet ik zo gauw even niet, maar het was met Ben van Michael Jackson. Frases o.a. opgenomen in Multipads en verwerkt in een Style en ook door hem beschikbaar gesteld via een download.
Na deze ontnuchterende woorden leg ik in vogelvlucht uit hoe je zoiets nou zelf maakt. (In dit topic, omdat het hier ook een aantal malen is aangeroerd).
- Kies een Acapella of muziekstuk met frase die je graag wilt gebruiken. Als MP3- of WAV-bestand. - Open dat in een Wave Editor-programma op de PC (bijv. Nero Wave Editor). - Knip het gewenste stukje eruit en sla dat als nieuw bestand op als WAV-bestand (44.1 kHz en 16 bit). - Maak in de Tyros via Voice Creator een Custom Voice nadat de WAV is geïmporteerd en sla die op. Let wel: Indien gewenst gewoon meerdere frases in 1 Custom Voice laden en niet per frase een Custom Voice, zoals nu bij de commercieel verkrijgbare Styles het geval is. Dat kost je namelijk onnodig veel Custom Voice plekken en daar heb je er maar 128 van. - Maak met die Custom Voice 1 of meerdere Multipads via Multipad Creator en sla die op. - Pas desgewenst een Style aan door de frases uit de Custom Voice in de Style te programmeren (bijv in de Intro of de Ending) en sla de Style op.
Klaar is de R.A.P.-Style (Ruud's Audio Play-Style )zoals ik hem dan maar noem.
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 22/09/2013 19:57:51 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 23/09/2013 : 08:17:59
|
Hoi,
Ruud, zoals altijd een goed verhaal. We wachten in spanning de opvolger van de Tyros4 af (met of zonder L.A.P.---R.A.P. of Audio Styles).
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 23/09/2013 08:18:22 |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 26/09/2013 : 18:20:36
|
Beste allemaal, Ik ga hem niet kopen maar wel volgen hahaha Ik ben nog steeds heel blij met mijn Tyros 4!!! Maar ik wel wel alles weten over de Tyros 5. IK ben benieuwd wanneer Yamaha wat van zich laat horen! |
|
|
Keyman
New Member
22 berichten |
Geplaatst - 28/09/2013 : 09:27:51
|
Hallo allemaal
Volgens mij gaat de opvolger van de Tyros 4 een nieuw modern design krijgen en een andere naam ,ook de kleur zal b.v. donker antraciet worden .
Het display zal een groter touch display krijgen zoiets als in de top CVP. Live audio begeleiding zoals ook in de psr-s950 is maar dan misschien wel veel uitgebreider met drum en percussie maar ook met live instrumentale begeleiding.
polyfonie naar 196 stemmig of meer
61 of 76 toetsenbord of 88.
ssd voor snelle data verkeer
veel meer super articulatie 2 voices en een 3e generatie SA met nog meer mogelijkheden .
veel nieuwe geluiden en styles etc.
Ik ben zelf ook benieuwd wat hier van uitkomt
groetjes Gerrit |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 28/09/2013 : 09:40:43
|
Hoi,
De wens is de vader van de gedachte. Ik hoop dat je een heel goede vader bent.
Met muzikale groet, Hans
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 01/10/2013 : 21:18:30
|
Hee, da's een soort van bewijs. Voor mij in ieder geval wel overtuigend.
Op t moment dat fabrikanten gaan registreren is dus het ontwerp volledig klaar, lijkt me. Anders krijg je je certificering niet rond.
Dus nu wachten op massaproductie?
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 01/10/2013 : 22:54:32
|
Hoi,
De fabriek van de japkes staat al volop te draaien, als ze daar nu pas mee beginnen is de eerste nieuwe tierelieros half 2014 in Europa te vinden.
ik wacht lekker af, zit niet zonder, en kan ik nog ff sparen mijn gevoel zegt dat ik lekker op de Tyros 4 moet blijven spelen, maar wie weet....
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 02/10/2013 : 06:54:15
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door micdo
Dit vond ik vandaag op het internet. Yamaha heeft twee modellen laten registeren.
Knap gevonden!
Het bedrijf UL, waar bovenstaande lijst vandaan komt, lijkt me een bedrijf dat producten certificeert, niet registreert. Ze certificeren de veiligheid van een apparaat, zodat je veilig kunt spelen zonder dat je Tyros 4/5 explodeert, of dat je onder stroom komt te staan.
De laatste wijziging van die UL lijst is van 1 juli 2013. Dus de Tyros 5 is op die datum, of daarvóór, goed door de certificering heen gekomen.
Maarten |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 03/10/2013 : 16:22:12
|
Verder blijkt dat er een Tyros 5 met 61 en een versie met 76 toesen komt of begrijp ik dat verkeerd? |
|
|
Onderwerp |
|