Auteur |
Onderwerp |
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 09:33:56
|
Lekker weekend ! hoewel het kan voor mij niet snel genoeg maandag zijn! Ik ben zeer benieuwd naar de prijs en het geluid van de Tyros 5
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 12:31:31
|
2,5
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 13:55:03
|
Op het Korg forum gevonden:
"Hi all
Just spent 30 mins today talking to my acquaintance who has recently attended a full demo of the T5 by Peter Baartmans and also spent some time playing it.
He says that it revolutionises arrangers. The thing he seemed most blown away by was the new "Ensemble" humanisation feature and I have to admit that I was very impressed just hearing about it!!! He said the OS was much the same. It features live audio drum loops in styles. It is definitely going to be offered in 3 packages:- 61-note with speakers 76-note 76-note with speakers.
He believes price for 61 (incl speakers) will be much the same as T4 and that the 76 version (without speakers) will be the same as 61 version. There is no touch screen - Baartmans is alleged to have said that Yam gave this a lot of thought and were convinced that this screen is better in comparison to other recent Yam keyboards with touch screen.. Basic OS and button functionality is much the same (total negative for me) The keyboard control surface layout is the same. His opinion of PA3X (which he also has) is that it is way too complex in comparison and now site way behind the PA3X.
He believes that there is no comparison with T5 and PA3X - and says T5 is now so far advanced.
That's all I can tell you. Expected to trickle through in December and 76 will be early next year.
Interesting but I am SO disappointed that they are sticking with the old OS and have not considered simple things like bass inversion and tempo lock.
It seems to me that Yam (T5) may have carried on where Audya left off....
Cheers
Pete"
Maarten |
|
|
wilfried
Starting Member
6 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 15:37:58
|
Het wordt wel tijd dat Yamaha werk maakt van een handleiding die per knopdruk op het toestel zelf opgeroepen worden en waarin de bediening stapsgewijs wordt uitgelegd. Dit is zeker handig om alle niet voor de hand liggende dingen , zoals tips en trics. Aangezien je al klankvoorbeelden kan oproepen, kan men ook hier een stuk verder gaan. Beste zou zijn, een pakket van bv. 5 DVD's meeleveren over de 'geheimen' van de T5. Je leest zo vaak op allerlei forums dat er zelfs nog na één jaar gebruik er nog dingen 'opduiken' waarvan men het bestaan niet wist. Het originele handboek is eigenlijk maar een summiere samenvatting van al de mogelijkheden. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 15:46:30
|
Wilfried welkom.
Grt. Frans
|
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 08/11/2013 : 20:44:31
|
Wilfried, het wordt wel tijd dat je overstapt naar de betere dealer: bij mijn Tyros 2 had ik al 12 DVD's!! Bij Oostendorp zit je helemaal goed, ook wat "nazorg" betreft.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 00:04:26
|
2
Grt. Frans
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 00:31:35
|
Wilfried, Ook welkom op dit forum! Ik zou het jammer vinden als Yamaha tijd/moeite/geld zou investeren om de Tyrossen te gebruiken als 'naslagwerk'.... het is immers een muziekinstrument Bovendien zou er redelijk veel geheugen voor nodig zijn om in de wereld-talen de mensen tevreden te stellen. Daar komt dan ook nog 's bij dat lang niet iedereen een wereldtaal kent. (Engels, Spaans, Duits etc.) Hoeveel talig had je in gedachten??
Zoals Heiko al aangeeft zal een betere (lokale) dealer goed voor z'n klanten zorgen in de vorm van workshops, demonstraties en instructie-Dvd's.
De papieren handleiding van Yamaha is compact maar best wel redelijk compleet. Iedereen die bereid is om wat moeite te doen kan er een eind mee komen.
|
Bewerkt door T-Rossie op 09/11/2013 00:34:47 |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 05:37:09
|
Ik doe geen oog meer dicht
|
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 05:55:04
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toch nog Tyros
Groetjes John Tyros 4 xxl
Verslaap je dan maar niet op 11 november
|
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 06:06:04
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ikspeel
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Toch nog Tyros
Groetjes John Tyros 4 xxl
Verslaap je dan maar niet op 11 november
Hahahahaha ik heb al 2 wekkers gezet voor Maandag
Bewerkt door Toch nog Tyros op 09/11/2013 06:06:42 |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 06:14:30
|
Ik zou zeggen Oostendorp tijd voor een mooie Inruilactie!
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 08:14:02
|
wat een komma i een zin al niet kan uitmaken.Ik las "Oostendorp tijd" als of er na "wintertijd" en "zomertijd" nu ook al een "oostendorp tijd" zou zijn........;-);-);-)l |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 13:06:24
|
Gaat de site om middernacht open of de morgen erop.
Groeten, Wim |
|
|
Jeepee
Average Member
121 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 15:26:28
|
Heb het tot aan vandaag zonder slaapmedicatie gered, maar ik moet dit weekend aan de pillen, wat een spanning...
Jeepee |
|
|
Onderwerp |
|