Auteur |
Onderwerp |
Joe Davis
Junior Member
85 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 08:34:58
|
Enne ... een Ipadaansluiting zou ook aanwezig zijn. Afwachten dus.
De Touch Screen vd CVP609 beschikt gelukkig wel over braille. Toch maak ik me zorgen dat er vele knoppies zouden verdwenen zijn. Zeer zeker voor onze blinde musici. Die verdienen het zeer zeker om ten volle te kunnen genieten vd T5. Groeten, Joe Davis
JD |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 09:46:47
|
Ik snap heel goed dat er meer muzikanten zijn met een iPad dan met een Android tablet, maar toevallig hoor ik wel bij die laatste categorie.
Hopelijk gaat Yamaha nog Android apps uitbrengen. Of publiceren ze het protocol, zodat vrijwilligers zelf een Android app kunnen maken.
Aan de andere kant, eerst afwachten wat de Tyros 5 brengt, en dan pas zorgen maken...
Maarten |
|
|
Joe Davis
Junior Member
85 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 14:20:31
|
Zelf heb ik ook een Android tablet.
T5-zorgen ( voor mezelf bedoel ik dan )maak ik me helemaal niet. Die T5 komt er hier toch niet . Pffffff zoveel geld, zeg ! Helaas maakt de T5 ook geen betere muzikant van me. Mijn vrouw is het hier absoluut 100% mee eens.
Toch vind ik het erg boeiend om te weten te komen wat de T5 ons gaat bieden waarbij ik me realiseer dat er eind 2015 er alweer een Tyros6 klaar staat die waarschijnlijk weer heel veel beter is dan de T5.
Als ik nu een een Tyros3 of Tyros4 zou bezitten zou ik zeer zeker geen T5 aanschaffen. Heel veel beter zal de T5 ook niet gaan klinken en om het geluid draait toch alles, nietwaar ? Ik ben muzikant en in technische snufjes ben ik niet zozeer geinteresseerd.
Groeten, Joe Davis
JD |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 14:21:07
|
Nog een dag of 14 als we het Internet mag geloven en dan weten we meer over Tyros 5. |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 14:49:27
|
@Joe, ik zou het erg dom vinden van Yamaha om slechts twee jaar te laten zitten tussen de Tyros5 en Tyros6. Tussen de vorige modellen zat drie jaar, met uitzondering van de Tyros 3 --> 4, waar twee jaar tussen zit.
Natuurlijk klinkt mijn Tyros 4 nog super, en inderdaad wordt ik geen betere muzikant van een T5, en ook ik vind de te verwachte prijs te hoog voor mijn budget, maar als ik heel eerlijk ben, geniet ik nog met volle teugen van het feit dat ik nu op "het beste" instrument speel. Dit gevoel duurt al bijna twee jaar (de T4 was al een jaar uit toen ik hem kocht). Als de tijd tussen twee modellen slechts twee jaar is, duurt dat lekkere gevoel niet zo lang...
Een andere vraag is: wat is de goedkoopste manier om van een T4 naar een T6 te gaan: a) of b)? - a) Tyros 4 inruilen + bijbetalen --> Tyros 5
Tyros 5 inruilen + bijbetalen --> Tyros 6 - b) Tyros 4 inruilen + meer bijbetalen --> Tyros 6
Dilemma's, dilemma's...
Maarten |
|
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 16:59:59
|
na 8 jaar t2 hopelijk binnekort T5 en de prijs ? voor weer 8 jaar mag het wel wat kosten er zijn duurdere zaken zoals bv ROKEN |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/10/2013 : 19:56:52
|
Hoi,
Voorlopig houd ik het ook bij mijn T4, ben het geheel eens met Joe Davis.
Op de hedendaagse keyboards schrijf je eigenlijk veel te veel af, dus moet je telkens te veel bijbetalen.
Ik zie het met een knipoog tegemoet, maar tot nu toe lekker de T4.
Heb vanmiddag bij een kennis op de cvp 609 zitten spelen, wauw ook een mooi apparaat, alleen het touch screen is wel wennen, sommige functies die je op de Tyros meteen kunt gebruiken zit nu verborgen in het lcd scherm. (zoals Harmony,sustain, dsp,) dus of je blij moet zijn met een touchscreen weet ik niet. (is wel mooi een snel)
Als niemand nu een T5 koopt, zakt de prijs zienderogen, want ze rekenen op een massale toeloop, en wij stommerds trappen er nog in ook
Affin, ik volg het wel....
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
|
Joe Davis
Junior Member
85 berichten |
Geplaatst - 11/10/2013 : 04:45:46
|
Maarten,
Een zeer persoonlijke vraag die ik zo 1,2,3 niet zou kunnen beantwoorden. Wat ik wel weet is dat inruilen altijd geld kost. Alles hangt af van je persoonlijke wensen, behoeften en wat je er financieel voor over hebt. En natuurlijk dromen we allemaal van het nieuwste van het nieuwste.
De T4 is zo wat de beste arranger die Yamaha tot op heden ooit gemaakt heeft. De SA2 voices vind ik geweldig. Daar kan geen concurrent tegen op, vind ik. Echter niets is perfect. Na verloop van tijd zullen er altijd dingen zijn waaraan je stoort of die je verbeterd zou willen zien.
Tevreden, trots en gelukkig zijn met wat je hebt is pas de echte beleving, lijkt mij. Ervaar je die beleving niet meer dan is het hoogste tijd voor verandering. Groeten, Joe Davis
JD |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 11/10/2013 : 09:53:10
|
Het lijkt mij zelf persoonlijk vreselijk om afstand te moeten doen van de Tyros 4 Ik heb er gisteren ook weer een paar uur achter gezeten en dan denk ik wat ben ik hier toch nog steeds heel erg blij mee! Er zijn volgens mij wel meer mensen op dit forum die er zo over denken! En natuurlijk volg ik het nieuws over de Tyros 5 wel (Ik ben er zelf over begonnen ) Maar ik ben eigenlijk dik tevreden met de Tyros 4 en heel blij dat ik hem een half jaar geleden heb kunnen kopen. Ik had hiervoor een Technics keyboard de kn 3500 dat is te opzichte van de Tyros 4 pass echt een wereld van verschil !
|
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 11/10/2013 : 10:13:37
|
John je heb mijn idee, kheb de T4 nu ruim anderhalf jaar en nog vind ik dingen, dat je zegt, dat ook nog. voor een gewone Hobbyist,blijf de T4 nog jaren hier, Beslist.!! maar voor de meer gelouterde mannen en vrouwen, zal het misschien een diep verlangen zijn om toch, weer een stapje hoger te maken. op zich een goede ontwikkeling, niks mis mee.
Gr. DW
DWff |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 11/10/2013 : 10:59:22
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Grapje
http://alleinunterhalter-deejay.de/tyros-yamaha-tyros-5-sonder-edition/
Grt. Frans
Is dit een grap? nou ziet er wel echt uit, en goed gefotoshopt dan.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl
Ik denk niet dat er weer een 10e verjaardag editie uitkomt.
Grt. Frans
|
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 11/10/2013 : 11:36:50
|
@Dwest .....Een stapje hoger? qua spelen blijft het natuurlijk hetzelfde,je spel wordt er niet beter van alleen meer knopjes en mogelijkheden maar MOET dat allemaal wel zijn????Het is een raar fenomeen bij ons mensen altijd het nieuwste te "moeten" hebben.Ik heb dat zelf ook met bijv een auto Ik reed een Mercedes ML 270 en was tevreden ,maar toen kwam een Mercedes ML 350 Bluetec in beeld.......en ja hoor DIE moest het zijn!!!!!Nu al een jaar een ML350 (ben zeer tevreden daar gaat het niet om )maar is er nu ZOVEEL veranderd in mijn leven?nee eigenlijk niks alleen dat ik een hoop centen kwijt ben hier in Belgie de "in verkeerstelling 3500 Euro,verzekering ook iets over de 3000 Euro (bij de ML 270 alleen Wa,afschrijving.....durf ik niet te berekenen) Maar goed als het IMF zijn zin krijgt zijn we toch 10% van onze spaarcenten kwijt.......DUs toch ook maar een T5 gaan halen?omdat het spaargeld toch naar de kl*ten gaat????? |
|
|
Onderwerp |
|