Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Uitgangsvolume
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 05/10/2013 :  20:19:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
eindelijk weer even tijd en dus snel even op het forum, met de volgende vraag:
Als ik optreedt speel ik over een Yamaha mengpaneel, waarin ook microfoons, gitaren, etc zijn aangesloten.
Ik probeer het uitgangsvolume van het keyboard altijd aan de hand van styles volume en balans vooraf in te stellen en op te slaan in een registratie, maar ik doe dat voornamelijk op het gehoor.
Is er een trucje om een gemiddeld geluidsniveau in te stellen voor de registraties, zodat alle muziek uit het keyboard naar het mengpaneel een beetje gelijk zijn?
Misschien is dit al eens eerder gevraagd, ik heb het niet kunnen vinden.
Dank voor de hulp alvast.

Groetjes, Dick
Tyros4
Bose Compact L1
www.dickvisker.nl
http://www.youtube.com/user/dcvis

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 07/10/2013 :  19:19:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan dit op de Tyros snel en eenvoudig doen door de Master compressor output of de REC Monitor bij de audio recorder af te lezen.

Kies het stuk van de song of style variatie (D meestal)

Als je de Master compressor output (mixing console > CMP) gebruikt hiervoor zou je het volume nivo zo kunnen instellen dat het net af en toe in het rode gebied komt.

Als je REC Monitor van de audio recorder (REC+STOP > SIMPLE)gebruikt de REC MONITOR op bijv. 90 instellen en dan het volume nivo zo kunnen instellen dat het net af en toe in het rode gebied komt.

Audio file kun je achteraf wissen.

Als je de volume nivo's van de style en/of song en voice parts zo hebt ingesteld dan de registratie maakt.

Als je de SONG en STYLE ballans altijd op 100 houdt en de master altijd op de zelfde stand bijv. 12 uur,
zal de master output nooit boven die ingestelde waarde uit komen.

Er zit blijft altijd wel wat dynamiek in zitten, dat is maar goed ook.

Groeten Wim
Ga naar bovenaan de pagina

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 19/10/2013 :  20:47:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Dank Wim,
ik zal het eens uitproberen en kijken wat voor mij het gemakkelijkste werkt

Groetjes, Dick
Tyros4
Bose Compact L1
www.dickvisker.nl
http://www.youtube.com/user/dcvis
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000