Auteur |
Onderwerp |
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 29/10/2013 : 21:32:41
|
hallo
ik heb een tyros 4 en ik krijg de vocal harmony niet goed
ik ben al een tijdje bezig maar ik krijg het niet zo mooi als op het demo filmpje van de tyros 4
ik ben nu in het bezit van een TC HELICON WORKS
wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik deze kan aansluiten op de tyros 4
ik hoop dat u mij kan helpen
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 29/10/2013 : 21:47:55
|
Hallo Cock,
Hartelijk welkom op dit forum! Als eerste heb je dus gepoogd om de VH2 op de T4 goed werkend te krijgen? Wat lukte daar niet?
Als je met een externe harmonizer wilt werken is het zaak om de akkoord-informatie uit de Tyros (Linkerhand = LEFT) via een MIDI-kabel stuurt naar de TC Works. Zelf heb ik enige ervaring met TC spullen en om de werking optimaal te krijgen is het belangrijk om de Tyros alleen de LEFT informatie te laten uitsturen. De andere parts uitschakelen in de MIDI-pages SEND/TX
Het midikanaal voor de akkoorden kun je instellen op bijv. 4 op de Tyros. De ontvanger, de TC works moet daarna 'luisteren' (RX) naar kanaal 4..... en dan zou het al moeten werken.
Kun je dit volgen of gaat het te snel?
PS. Bij elke harmonizer/vocalizer is het wel belangrijk dat de zanger ook goed kan zingen. Zodra ik een poging doe klinkt het verschrikkelijk omdat ik absoluut niet kan zingen. Gelukkig m'n muziekmaat wel |
Bewerkt door T-Rossie op 29/10/2013 21:49:58 |
|
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 07:48:07
|
dank voor u reactie maar ik zie het graag stap voor stap |
|
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 09:25:01
|
ik krijg de stemmen niet goed zoals het demo filmpje van de tyros 4 het is net of ik met een paar rare mensen staat te zingen ik vind het niet mooi IS ER IEMAND DIE IN DE BUURT VAN VLAARDINGEN WOONT DIE DIT PROBLEEM VOOR MIJ KAN OPLOSSEN |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 09:29:41
|
Dat wil iedereen graag Cock, maar als je zelf 's zou beginnen om uit te leggen wat je niet voor elkaar kreeg met de VH2 op de Tyros?
Wat weet je van MIDI? (niets/weinig/beetje) Ik weet zonder enige terugkoppeling niet waar te beginnen. Zou ik elke stap moeten uitleggen dan wordt het een uitleg van enkele A4 velletjes
Indien je totaal niet op de hoogte bent van de MIDI setups van zowel de TC als Tyros is het handiger om even naar jouw dealer te gaan en de instellingen te laten doen.
Oops wij hebben elkaar net gekruist.... inderdaad het best even hulp zoeken bij de dealer. |
Bewerkt door T-Rossie op 30/10/2013 09:32:12 |
|
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 14:30:23
|
wat ik wil is dat ik de tc helicon aangesloten krijg op de tyros 4 |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 14:40:54
|
Hallo Cock,
Ik heb je een mail gestuurd.
Rene
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 15:08:56
|
wat bedoel je hiermee |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 18:03:16
|
Dit gaat zo niet lekker vlot René heeft jou een privé mailtje gestuurd, die je ontvangen zou moeten hebben op het mail-adres wat je ingevuld hebt bij aanmelding op dit forum.
Nogmaals: Het is voor ons (mede-forumleden) vrijwel onmogelijk om hulp te bieden als je niet meer inzicht geeft in de problemen die je ondervindt.
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 30/10/2013 : 21:15:49
|
De toon maakt de muziek . . . . .
Soryt |
|
|
cock van woerkom
Starting Member
19 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 09:12:34
|
TC helicon is aangesloten alles werkt perfect mijn dank hiervoor |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 10:41:54
|
Cock, Toch wel benieuwd hoe het je nu gelukt is. Was de handleiding van Rene toereikend? |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 14/11/2013 : 16:04:01
|
Voor diegene die met een externe vocalist werken ( TC Helicon, of Digitech ) zal ik de instellingen geven, hoe je deze apparaten i.c.m. een Tyros kan gebruiken. ( Tyros 1,2,3,4,5 ) Op deze manier moet je wel met de linkerhand de noten spelen, zodat de vocalist de stemmen kan laten horen.
- sluit midikabel aan op de Tyros, midi out, en midi in op de vocalist. - druk op function menu, vervolgens op tapblad midi van de Tyros. - druk op All parts, vervolgens op edit. - Op het tapblad transmit zet je het vinkje onder PC left uit. - Voor alle duidelijkheid, dit is CH4 ( midikanaal 4 ) - Ga terug naar All Parts en save deze instelling. - Meer hoef je in de Tyros niet te veranderen.
- Op de Vocalist moet het midikanaal ( recieve ) op 4 zetten. - Bij sommige Vocalisten kan je ook bepalen of je met losse noten wilt spelen, of alleen akkoorden. - Bij TC Helicon Voiceworks hoef je dit niet te doen. - Je kan zelf eventueel een preset gebruiken op je Vocalist, maar je kan ook zelf een programma maken. ( staat in de handleiding )
Wil je nu bij het zingen meer stemmen krijgen, zorg er dan voor, dat de left knop op de Tyros aan staat. ( Wel even het volume uit zetten van left ) Met de left hold knop blijven de meerstemmen ook doorklinken. Wat je het akkoord links verandert, zal de vocalist ook veranderen.
Voor de niet zangers : Je moet wel een beetje toon kunnen houden. De TC Helicon, of Digitech corrigeert wel een beetje, maar vals blijft vals.
Ik heb 'm......de Tyros 4 Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
duodecibel
Starting Member
2 berichten |
Geplaatst - 01/06/2014 : 12:44:06
|
Oke heb ook een uitdaging. Ik gebruik midifles van TMF en zoals jullie hoop ik weten is kanaal 4 al helemaal gereed gemaakt middels een vocalistenspoor. Ik werk nu met de Roland en daarmee werkt de Vocalist prima. Ik krijg em echter niet aan de praat met de Tyros 2
iemand enig idee ??
gr Bennie |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 01/06/2014 : 13:54:36
|
@Bennie,
Welkom eerst hier op dit forum....
Als ik jouw was zou ik hierover een nieuw onderwerp maken, anders loopt alles doorelkaar, en krijg je minder antwoorden op jouw vraag.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
|
Onderwerp |
|