Auteur |
Onderwerp |
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 04/11/2013 : 20:10:48
|
Hoy
Ik heb een vraag over de Tyros 3: een vriendin van mij heeft bij de registraties aan de rechterhand een véél zachter geluid als links met de style
samen heb ik met haar via webcam gekeken en geluisterd
zij heeft het ook met een registratie uit geprobeerd die ik gemaakt heb, en zo kon ik veel beter vergelijken.
en inderdaad bij haar is de rechterhand veel zachter, ook nog gekeken met haar met andere registraties, idem dito
toen heb ik met haar de reset gedaan, en geen verandering
zij heeft haar keyboard nieuw gekocht bij Oostendorp en dat is nu ongeveer 1,5 jaar geleden
weet iemand misschien hier wat er aan de hand zou kunnen zijn? ik weet het ef niet meer, misschien terug naar Oostendorp gaan?
Muziek is mijn Passie. Yamaha PSR 9000-Tyros3
http://keyboard-registraties-ellydriessen.jouwweb.nl/ |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 13:07:19
|
Elly, Kijk is naar de "Compressor" instelling . Als deze te strak staat ingesteld worden alle geluids "pieken" afgevlakt, wat lijkt op minder volume .
Soryt |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 14:13:33
|
In je "Mixing Console" zie je "Tabblad" CMP staan. Daar kan je de Compressor instelllen, vergelijk dan ook gelijk de EQ settings in tabblad EQ.
Succes, Soryt |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 19:30:38
|
Hallo Elly,
Het kan ook nog wel eens liggen aan de aanslag. Als jij harder aanslaat dan je vriendin heb je zo al een verschil. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
willem63
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 21:01:04
|
Ligt het niet aan de stand van het modulatie wiel. Voor sommige voices is het volume gekoppeld aan de stand van het modulatie wiel. Inkeping omhoog is laag volume. Inkeping omlaag is harder volume. |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 13:31:57
|
Dank je wel allemaal voor het mee denken
nee dat is het allemaal niet wij zijn verder gaan kijken, en nu blijkt, maar dat ga ik nog verder uit testen met haar
in ieder geval is nu gebleken als zij een registratie van iemand krijgt, dan staat de style veel hoger té hoog als wat het eigenlijk moet zijn. dus dit kan ook een reden zijn dat daarom haar rechterhand zachter klinkt. wat logo is.
nu heb ik met haar na gekeken bij Function en dan freeze of de style staat aan gevinkt, en ja die stond aan gevinkt
dus dat kan het niet zijn, of zit ik fout?
ik ga haar, want dit gebeurt allemaal op grote afstand. in ieder geval ik ga haar een registratie van mij sturen en kijken of dat ook met mijn registratie gebeurd, die kan ik namelijk beter controleren omdat ik die ook heb.
zij had registraties bij een muziekmakelaar gekocht.
kijken of het bij die van mij ook fout gaat ondertussen denk ik verder.
en jullie horen er nog van.
misschien hebben jullie nog opties?
tot horens gr elly en bedankt voor jullie reacties
Bewerkt door Daysan op 06/11/2013 13:32:20 |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
Geplaatst - 09/11/2013 : 21:16:23
|
Het lijkt nu in orde bij haar ik heb haar laten ressetten [hogeC]
en mijn registratie kon ze gewoon lezen qwa volume enz zo als het hoort
ik weet natuurlijk niet als zij hem elders koopt.
maar met mijn registratie kon ik gerichter testen
mocht ze toch nog een probleem hebben, dan horen jullie van mij, want dan zou ik het niet meer weten
bedankt allemaal voor het meedenken, super
gr elly
|
|
|
Onderwerp |
|