Auteur |
Onderwerp |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 10/11/2013 : 20:29:16
|
Beste medemuzikanten,
Ik hoor dat het mogelijk is met de PSR950 om de stem uit een mp3 te filteren. Nu zit ik met een liedje mp3 waar dit zou moeten gebeuren, maar bezit zelf geen 950.
Is er iemand die mij hiermee zou kunnen en willen helpen?
Alvast bedankt op voorhand.
Met vriendelijke groeten, Ronny |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 18:04:47
|
hallo Ronny, sorry, ik kan je niet helpen, maar ik twijfel er toch sterk aan of dit echt goed werkt voor alle audiobestanden. Ik kan mij niet voorstellen dat men precies "die" frequenties kan uitfilteren zonder afbreuk te doen aan de klanken die ook in dat frequentiebereik liggen, tenzij men misschien audiobestanden maakt met op één van de kanalen enkel de zang, of melodie. VrGr eddy |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 18:56:08
|
Dag Eddy, In elk geval bedankt voor uw reactie.
Ik heb in elk geval ergens een demo van de 950 gezien en daar was dit redelijk gelukt, maar ja , we zien wel, misschien komen er nog andere voorstellen.
Muzikale groet, Ronny |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 00:08:22
|
Hoe het werkt? ..... zeker niet met alleen wegfilteren van frequenties, maar nog wat extra's: Het is vereist dat de originele opname STEREO is, de te verwijderen stem in het 'midden' van het stereobeeld is opgenomen en er weinig tot geen galm is ingezet voor die zangstem. Als de stem in het midden zit (even luid uit L en R kanaal) kan de fase van één kanaal worden omgedraaid en dan het L+R kanaal bij elkaar op worden gemixed naar een MONO uitgang. Hierbij valt alles wat in het midden zat weggedrukt en is (bijna) niet meer hoorbaar. Deze mogelijkheid heeft in ieder geval de Tyros5. Het eindresultaat is meestal magertjes. |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 06:48:17
|
Dank u heren om te reageren.
Ik denk dat het op een andere manier zal moeten gebeuren en dat ik het zal moeten life instuderen (maar dit zal in elk geval geen makkelijk karwei worden voor mij.
Het gaat hier om het liedje mijn allergrootste fan van Andre Van Duin.
Ronny
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 11:16:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
Het gaat hier om het liedje mijn allergrootste fan van Andre Van Duin.
Ronny
Om welk liedje gaat het ?
Soryt |
|
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 16:14:09
|
Mijn allergrootste fan van Andre Van Duin.
Ronny |
|
|
|
Onderwerp |
|