Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 01:53:20
|
Hallo,
Er is veel gesprekstof te vinden op andere fora ivm het verdwijnen van de voice creator en de expansion voices afhandelingen.
Het lijkt erop dat je geen custom voices van andere aanbieders meer kunt gaan inladen/gebruiken, en je dus gaan aansturen dat alleen yamaha produkten gebruikt kunnen gaan worden. Ze krijgen dan wel de streken van apple!!
Deze voices kunnen dan alleen via de pc of een draadloze internet verbinding met een software program wat nu nog vol zit met bugs geladen worden.
Zullen ze veel klantjes kwijt raken in de Arabische wereld waar niet altijd internet en/of een pc aanwezig is.
Daar ik zelf ook veel expansion voices heb vind ik dit erg belangrijk hoe dit gaat in de toekomst, en wil dit zeker weten voordat ik de T5 ga bestellen.
Hopelijk kan Henk O ons uit de brand helpen en ons wat meer info geven.
Maar ja die zal het ook niet weten en van Yamaha hoor je ook niks, omdat ze denk ik op het verkeerde paardje gewed hebben.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 15/11/2013 01:53:52 |
|
Ronny
Average Member
375 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 07:08:35
|
Dit gaat bij mij zeker ook één van de redenen zijn om me heel goed te bedenken als ik wel de overstap zal doen van mijn trouwe T4 LE!
Muzikale groet, Ronny |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 07:24:35
|
Er is inderdaad nogal wat onzekerheid over dit onderwerp. Wereldwijd probeert iedereen van Yamaha bevestigd te krijgen dat het toepassen van voice (pakketten) van derden (of jezelf) gewoon mogelijk blijft. De verwachting is dat mbv de Expansion-Manager dit allemaal kan, maar niemand heeft dit nog zien werken en daarom is er de onzekerheid.
Persoonlijk vertrouw ik erop dat Yamaha dit issue netjes oplost en dat de software wel degelijk gaat werken via PC of een Apple.... even een toelichting hierover zou rustgevend zijn voor zowel de dealers als de (potentiele) kopers.
|
|
|
Joe Davis
Junior Member
85 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 07:41:37
|
Beste Toine,
De Voice Creator is uit de T5 verdwenen. Dat is een feit en een donderslag bij heldere hemel voor alle mensen die inmiddels een hele verzameling aan software hebben gekocht en niet ( meer ) zonder kunnen. Vanuit heel de wereld worden er zeer verontwaardige reacties op het verdwijnen van de Voice Creator afgevuurd.
Tot op heden was het een traditie om alle software van " oudere " Tyrosmodellen probleemloos naar het nieuwste Tyrosmodel over te brengen. Nu kan dat helaas niet meer tenzij Yamaha alsnog e.e.a. gaat aanpassen. Het probleem zou niet bestaan zijn indien alle gebruikers bereid waren om alleen maar met Yamaha Expansion Packs te werken. Mogelijk kan Yamaha, met de huidige nieuwe software en hardware van de T5, geen goede geluidskwaliteit meer garanderen indien er gebruik wordt gemaakt van software van derden ? Cross my fingers dat dat niet waar is.
Ik mag hopen dat Yamaha snel met een antwoord komt en dat dit probleem snel uit de wereld wordt geholpen. Ik kan me niet voorstellen dat een marktleider zoals Yamaha zijn trouwe fans in de kou laat staan. Dat zal zeker niet gebeuren.
Groeten, Joe Davis
JD |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 07:42:19
|
Hoi,
Als je nu inlogt op je Yamaha account, kun je de packs upgraden voor Tyros 5
Hoe dit verder werkt probeer ik nog even niet uit , maar ze zijn er druk mee bezig lijkt me.... hadden ze eerder moeten doen
Tot zover is de informatie:
1. DOWNLOAD Your Premium Packs
TO PURCHASE NEW PACKS OR OTHER CONTENT I.Log onto www.YamahaMusicSoft.com II.Find your desired pack or other content and add it to your cart. III.Proceed to Checkout and you will be directed to the Order Details page. IV.Review your order on the Order Details page, and if everything is correct, click Continue. V.Complete the checkout process with your Payment Method and place your order. VI.You may either download the pack at this time from the Order Complete page, or download it later by going to “My Account” at the top of the screen, and selecting “Redownload Items” from the left column. OR
TO UPGRADE TYROS 3 OR TYROS 4 PACKS TO TYROS 5 VERSION I.Log onto www.YamahaMusicSoft.com II.Go to the “My Account” page at the top of the screen and click on “Redownload Items” in the left column. III.Find your historical order and locate the Pack you’d like to upgrade. IV.Click on the link below the order: “Got a Tyros 5? Upgrade eligible items for free.” V.The page will refresh to show the content in that order available for upgrade. VI.Click the “Download for Tyros 5” button for the packs you would like to download to your PC You have now successfully downloaded your pack to your computer. 2. LOAD packs to Yamaha Expansion Manager I.Download and install Yamaha Expansion Manager on your PC (currently not available for Mac) II.In the Expansion Manager program, click the "+" symbol to the right of "My Packs" III.Click on "Import Pack". IV.Select the pack you'd like to import and click "Open" V.Enter the required authentication info to complete the import. You have now successfully imported your pack into the Yamaha Expansion Manager. 3. INSTALL your Packs to your instrument I.You can choose to use wi-fi or a USB device. Follow the instructions found in the Yamaha Expansion Manager User Manual for more information on how to transfer packs to your instrument. English German French
Ik begin al minder bezorgd te worden, en zoals Roel ook schreef Yamaha zal dit heus wel oplossen.
Nu nog de mogelijkheid om software van derden te kunnen installeren en dan zijn er weer een hoop gerustgesteld oa ikzelf.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 15/11/2013 07:45:27 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 07:53:54
|
@JD
Hoi Jeff den Hollande, jouw Nederlands is toch een stuk beter als je Engels
Maar we zullen een hoeraatje geven voor het internet, want het is toch wel een uniek snel medium.
Hoe kwamen we vroeger toch allemaal aan de juiste informaties??? die goeie ouwe tijd
Gr Toine
|
|
Joe Davis
Junior Member
85 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 08:49:12
|
Nou dat is zeker goed nieuws, Toine. Dank je wel voor deze zeer nuttige feedback !
Zo zie je maar weer dat Yamaha je nooit in de steek laat , nietwaar ?
Nu nog het inladen van software van derden. Ook dat zal hopelijk vlug opgelost worden.
Die voices moeten uiteindelijk toch in het keyboard terecht komen. Ik kan me niet voorstellen dat je als gigger ook nog een computer moet meesleuren om voices te laden tijdens optredens, toch ?
Groeten Joe Davis
JD |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 17:39:27
|
Beste leden,
Graag wil ik een aantal zorgen wegnemen m.b.t. het ontbreken van de Voice Creator functie en het laden van derde-partij-klanken naar de Flash Module. Ik hoop daarbij wat rust te creëren binnen diverse fora.
Uit eerste hand en zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Yamaha een PC-programma ontwikkelt die de Voice Creator functie overneemt. Het laden van enkele Custom Voices / Expansion Voices zal daarmee mogelijk zijn. Over de releasedatum kan nog niets worden gezegd. Tot die tijd staat alleen de Voice Set ter beschikking om klanken te editen.
De Expansion Manager maakt het mogelijk om Premium Packs in zijn geheel of enkele klanken uit diverse Premium Packs als zelfsamengestelde Pack te laden naar de Flash Module via USB of WIFI. Ook een Apple/Mac versie is snel beschikbaar.
Hoort zegt het voort.......
Groet, Ruud |
Bewerkt door Ruud op 15/11/2013 17:41:37 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 18:32:29
|
Goed nieuws Ruud.... dank je! |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 18:39:15
|
Ik had de hoop dat Yamaha de Editor van de MOX6/8 of iets soortgelijks zou gebruiken. En zeker in acht genomen dat de MoX6 voor nog geen 1000 euro te verkrijgen is, incl Cubase Le & editing software .
Het zou voor mij een enorme teleurstelling zijn als er geen Voice-editor voor de T5 komt .
Soryt |
Bewerkt door Soneg op 15/11/2013 18:40:11 |
|
|
robbiedoes
Average Member
281 berichten |
Geplaatst - 15/11/2013 : 22:03:28
|
Dank je wel Ruud voor deze bevestiging. Ik heb even rustig afgewacht omdat ik mij ook al niet kon voorstellen dat de Tyros 5 opeens een enorme beperking kreeg t.o.v. de Tyros 4.
Wat een mooie oplossing: de Premium Pack op kunnen splitsen. Zitten echt voices bij die ik niet interessant vindt. Daarmee lossen we een deel van het probleem met de wavecounts en waveform counts op. Nou ja...oplossen. Als dit niet verhoogd is in de Tyros 5, blijft het nog steeds zo dat je de 1GB eigenlijk nooit volledig kunt benutten.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
|
|
Theo T3
Junior Member
97 berichten |
Geplaatst - 16/11/2013 : 11:30:03
|
Dus als ik t goed begrijp dat je premium packs koopt voor de volle prijs en daarna voices naar de prullenbak gaan. Sorry belachelijk en daarbij veel sounds die je weinig gebruikt lopen mee in de styles. Dus ook maar wegkiepen die hap.
Grtzz theo
Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd |
Bewerkt door Theo T3 op 16/11/2013 11:32:32 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 16/11/2013 : 12:27:23
|
Het is juist een extra service die nu geboden wordt. Niet vanuit de gedachte om klanken weg te gooien, maar om die mensen tegemoet te komen die tegen het maximum aantal wave counts aanlopen, doordat zij heel veel Premium Packs hebben aangeschaft.
Bij iedere Pack heb je wel klanken die je minder aanspreken. Het kan je nu dus veel geheugenruimte besparen als je die niet inlaadt. In het geval dat dat een klank is die in een Style wordt gebruikt, vervang je dat door een klank die er dicht bij in de buurt komt uit een andere Premium Pack of het interne geheugen.
Ik ben er in ieder geval blij mee dat deze mogelijkheid nu wordt geboden.
Groet, Ruud |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 16/11/2013 : 12:40:28
|
het is goed dat het er nu is maar van de andere kant….waarom in godsnaam dat extra geheugen zo klein gehouden? |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 16/11/2013 : 13:53:01
|
Wat mij een mooie oplossing hiervoor lijkt, is de klanken gewoon apart aanbieden. Zo kunnen mensen bestellen wat ze willen, en weet je meteen waar de vraag van je klantenkring ligt.
Zo heb je nooit 'weggegooide' sounds, en aangezien alles toch via de PC software in elkaar gedraaid wordt, wordt het invoeren van de voices niet nodeloos ingewikkeld.
Over dat geheugen kan ik ook niet uit. Als je ziet wat een 32GB usb-stickje tegenwoordig kost... of een 64GB SSD... Voor het geld van de Expansion module kun je zelfs een razendsnelle 256GB SSD hebben, en dan houd je nog geld over. Beetje jammer dat het allemaal weer zo propriëtair moet.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/11/2013 : 06:55:21
|
Hoi,
Misschien dat de voices straks allemaal apart gekocht kunnen worden. maar daar heb ik geen goede hoop op.
Het OS systeem zal wel niet meer aankunnen,(is een veroudert OS systeem zelfde als in de T4) daarom is het externe geheugen denk ik hetzelfde gebleven.
Ik had ook liever gehad dit veel groter zou worden vooral omdat er steeds meer packs aangeboden worden.
En dan is het nu wel handig om voices te kunnen filteren welke ingeladen moeten worden. Zo zie je maar weer, dat iedereen niet tevreden is te stellen omdat we allemaal andere eisen hebben/willen.
Maar hoe meer ik de demo's beluister des te mooier vind ik de T5 worden
Gr Toine
|
|
Onderwerp |
|