Ik heb zelf momenteel een Tyros 1... meer dan 10 jaar geleden gekocht en ik vind het nog steeds een prima keyboard. De stappen naar de upgrades waren me steeds te kostbaar... maar nu ga ik om... Tyros 5 is besteld :) en nog wel met 76 toetsen. Een hele stap vooruit denk ik... Kan niet wachten om alle nieuwe Styles en Voices te proberen.
Wat is de vooruitgang voor mij? Eigenlijk te veel op op te noemen... nieuwe styles & voices, 76 toetsen, vast een veel betere integratie met mijn computer via Usb-stick en Wifi... En wat kan ik straks in combinatie met mijn iPad? Nog veel vragen... maar de YouTube filmpjes zijn echt heel veel belovend. Tien jaar vooruit in de tijd kwa technologie moet echt een enorme stap vooruit zijn. Nu ik de stap genomen heb om de Tyros 5 te bestellen kan ik bijna niet wachten om ermee aan de slag te mogen gaan.
Kwa voorpret: Wat mis ik nog in mijn verwachting? Wat zal de grootste update zijn? Hoe is dat voor de rest van de forum deelnemers? Is het een grote stap van bv Tyros 3 of 4? Is het de upgrade naar 5 waard voor jullie?
Het 'toetsgevoel' is ook een stuk vooruit gegaan sinds de T1. De FSX toetsen spelen bijna net zo lekker als de (in mijn ogen) onovertroffen 9000 Pro toetsen deden.
Mocht je zingen: De Vocal Harmony is sinds de T4 echt goed bruikbaar. Opnames zijn heel simpel te maken, je kunt de audio opnamen stapelen. etc.
Ik zelf ben van een 9000 Pro en een PSR 3000 naar een T2 gegaan en daarna meegegaan met de upgrades. De T2 was een beetje een ruwe diamant met een soms woest geluid, de T3 klonk wat milder.
De T4 is een feest om mee op te treden: Alles laadt snel, je kunt werkelijk alles 'onder de knoppen zetten' en zo heb ik dit jaar een keer of 5 opgetreden met een hollandse liedjes show. Per liedje een complete registratiebank gebruiken en daarmee de vocal harmony aan- en uitzetten etc. De T5 gaat nog feestelijker worden. Kan ook niet wachten.
Ben vanwege de vervoersuitdaging (m'n corsa is niet zo breed) voor een 61 toetsen exemplaar gegaan, maar ben wel van plan een dubbele standaard aan te schaffen en dan een simpele 61 toetsen controller toe te voegen. Dan is e.e.a dus draagbaar als het moet en heb ik meer mogelijkheden thuis.