Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 2 vragen: 1) voice overgang. 2) MFC10 i.c.m. T5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  21:51:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Als je bij de Tyros 4 de right 1 voice bijvoorbeeld van strings naar gitaar veranderd maar je hebt de toetsen nog ingedrukt dan hoor je een duidelijke uitschieter in het volume, dit is soms hinderlijk .
Is dit bij de Tyros 5 opgelost?

Is de MFC10 ook te gebruiken met de Tyros 5?

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  22:28:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Om te beginnen bij de MFC10: Ja, die is volledig ondersteund door de Tyros 5. Zie de Reference manual pag 136-140

Die overgangen lijken me nog steeds hetzelfde te werken als de Ty4, maar als je de strings op right1 zet en de gitaar op right 2 dan gaat het zonder morren (of uitschieters) in elkaar over.

Bert.

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  23:47:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk niet dat dit is "opgelost" bij de T5 (zou wel mooi zijn). Het is geen uitschieter in volume die je hoort, maar volgens mij een wijziging in DSP (effect). Die zijn vaak al toegewezen aan een instrument, dus als je wijzigt zonder de toets los te laten (of zelfs te snel nadat je de toets hebt losgelaten) hoor je een overgang van de effectprocessor.

Een oplossing is registraties dusdanig vast te leggen dat je bij wijziging van instrument het eerste instrument waarmee je speelt vast te leggen in Right1 en het volgende instrument vast te leggen in Right2. Dan kun je al heel veel van deze ongewenste overgangen voorkomen. Beetje experimenteren soms wat het beste uitkomt in je opeenvolging van registraties, maar heb dit altijd een gouden tip gevonden. Met dank aan de mensen op dit forum!

Edit: zie net dat lacobo hetzelfde heeft geschreven!

Download hier mijn Tyros-songs...

Bewerkt door Ezra op 19/11/2013 23:48:30
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 20/11/2013 :  00:37:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Bedankt voor de reacties, dat met die right 1 en right 2 part ga ik zeker eens proberen.

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000